#NIEferie - artykuły i poradniki - środowisko szkolne
Materiały wypracowane przez konsultantów ROM-E „Metis” z wskazówkami psychologów co do zachowania w sytuacji, w jakiej się Wy i Wasi uczniowie znaleźliście, jak i inne materiały edukacyjne.
Święta tuż, tuż...
Opublikowano 22 grudnia 2020
Liczenie, strategia i... najstarsza gra świata z afrykańskim rodowodem
Opublikowano 24 listopada 2020, zmieniono 30 listopada 2020
Świąteczne inspiracje - część druga
Opublikowano 19 listopada 2020
Świąteczne inspiracje - część pierwsza
Opublikowano 19 listopada 2020
Chroniczny stres w dobie pandemii Covid 19 - jak sobie z nim radzimy
Opublikowano 13 listopada 2020
"Pokaż mi swoje emocje" - zabawy dla dzieci młodszych. Część III
Opublikowano 10 listopada 2020
Nauczyciele i rodzice - czy mogą być sojusznikami w szkolnych konfliktach? Część I
Opublikowano 6 listopada 2020
"Pokaż mi swoje emocje" - zabawy dla dzieci młodszych. Część II
Opublikowano 23 października 2020
Wyobraź sobie... - znaczenie wyobraźni w procesie uczenia się. Część 1
Opublikowano 25 września 2020
Kroki ku "normalności", czyli przez jakie etapy przechodzimy, by poradzić sobie z kryzysem?
Opublikowano 11 lipca 2020
W wakacyjnym nastroju
Opublikowano 11 lipca 2020
Mediacje rówieśnicze - warunki powodzenia i rozwiązania praktyczne
Opublikowano 19 czerwca 2020
"Bądź pozytywny w czasach zmiany" - doniesienie z konferencji online "Be positive in time of change" (6-7 czerwca)
Opublikowano 19 czerwca 2020
Cyfrowa edukacja dzieci i młodzieży w dobie pandemii
Opublikowano 8 czerwca 2020
"Pokaż mi swoje emocje" - zabawy dla dzieci młodszych. Część I
Opublikowano 5 czerwca 2020
Powrót do szkoły. Oswoić lęk
Opublikowano 4 czerwca 2020
"Rodzice też potrafią" - podszepnik dla artystów dużych i małych - część IV
Opublikowano 28 maja 2020
Mediacje rówieśnicze - wdrażanie krok po kroku
Opublikowano 26 maja 2020
Mamo, tato... pobawmy się RAZEM
Opublikowano 26 maja 2020
Praca online z nastolatkiem z zespołem Aspergera
Opublikowano 22 maja 2020
Dostosowania - aspekt prawny, uczeń z zespołem Aspergera
Opublikowano 22 maja 2020
Przygotowanie ucznia z zespołem Aspergera do egzaminu ósmoklasisty
Opublikowano 22 maja 2020
Variety is a spice of life - czyli gdzie szukać nietuzinkowych materiałów do nauki języka angielskiego
Opublikowano 22 maja 2020
Mediacje rówieśnicze - od czego zacząć?
Opublikowano 13 maja 2020
Poradnik dla ósmoklasistów i maturzystów - do przygotowania się do powtórek
Opublikowano 13 maja 2020
Bądź kreatywny - ZRÓB TO SAM!
Opublikowano 30 kwietnia 2020, zmieniono 7 maja 2020
czytaMY
Opublikowano 30 kwietnia 2020
Na trudny czas - sposób na uspokojenie
Opublikowano 24 kwietnia 2020
Mediacje rówieśnicze - dlaczego warto?
Opublikowano 24 kwietnia 2020
Szkoła po koronie
Opublikowano 24 kwietnia 2020
Zdrowy styl życia profilaktyką zaburzeń emocjonalno-społecznych
Opublikowano 24 kwietnia 2020
"Rodzice też potrafią" - podszepnik dla artystów dużych i małych - część III
Opublikowano 20 kwietnia 2020
Mediacje w szkole - jedna z form dochodzenia do porozumienia
Opublikowano 20 kwietnia 2020
Mamo, tato... pobawmy się RAZEM
Opublikowano 20 kwietnia 2020
Cichy Przyjaciel w naszym domu
Opublikowano 15 kwietnia 2020, zmieniono 17 kwietnia 2020
Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii - "Akademia NFZ na YouTube"
Opublikowano 10 kwietnia 2020
Kształcenie i wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie zawieszenia zajęć
Opublikowano 10 kwietnia 2020
Ze świata offline do świata online. Kontakt - Relacja - Emocje. Część 2
Opublikowano 8 kwietnia 2020
Rozmowy w kręgu - jak pomóc uczniom rozwiązać konflikt nie uciekając się do arbitrażu
Opublikowano 8 kwietnia 2020
Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela jako szansa na edukację przyszłości
Opublikowano 8 kwietnia 2020
Powtórka z Jengą
Opublikowano 7 kwietnia 2020
O (Kufrze) nadziei. Ćwiczenie praktyczne i mentalne - nie tylko na Święta
Opublikowano 7 kwietnia 2020
Mindfulness - uważność, wyciszenie, spokój
Opublikowano 7 kwietnia 2020
Zostań w domu (nauczycielu i nie tylko). Dbaj o siebie, swoich bliskich i swoich uczniów
Opublikowano 7 kwietnia 2020
WIELKANOCNE JAJO - kreatywne propozycje wykonania ozdób świątecznych
Opublikowano 7 kwietnia 2020
Świąteczne dekoracje z papieru
Opublikowano 7 kwietnia 2020
"Wyprzedź" system, czyli autonomia ucznia w praktyce
Opublikowano 7 kwietnia 2020
Dziecko i rodzic w kryzysie pandemii
Opublikowano 7 kwietnia 2020
Czym jest autyzm?
Opublikowano 6 kwietnia 2020
Proste, domowe gry zręcznościowe - część II
Opublikowano 6 kwietnia 2020
Mamo, tato... pobawmy się RAZEM
Opublikowano 6 kwietnia 2020
Ze świata offline do świata online. Jak utrzymać relacje z uczniami. Część 1
Opublikowano 6 kwietnia 2020
Kształcenie i wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie zawieszenia zajęć
Opublikowano 2 kwietnia 2020
Talenty, mocne strony, predyspozycje - czas na myślenie o przyszłości
Opublikowano 1 kwietnia 2020
Jakich kompetencji potrzebują nauczyciele, aby wzbudzić motywację osiągnięć uczniów?
Opublikowano 1 kwietnia 2020
(S)Koncentruj się... spotkanie 3
Opublikowano 1 kwietnia 2020
Kształcenie i wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie zawieszenia zajęć
Opublikowano 31 marca 2020
Pedagog i psycholog szkolny zdalnie?
Opublikowano 31 marca 2020
Psychologiczne aspekty odżywiania się dzieci, młodzieży i dorosłych
Opublikowano 30 marca 2020
Dlaczego uczenie się w domu powinno być bardziej samokierujące i mniej uporządkowane
Opublikowano 27 marca 2020
"Rodzice też potrafią" - podszepnik dla artystów dużych i małych - część II
Opublikowano 27 marca 2020
(S)Koncentruj się... spotkanie 2
Opublikowano 27 marca 2020
(S)Koncentruj się... spotkanie 1
Opublikowano 27 marca 2020
Praca w czasach zarazy
Opublikowano 27 marca 2020
Mamo, tato... pobawmy się RAZEM. Propozycje zabaw i gier dydaktycznych dla młodszych dzieci - część I
Opublikowano 26 marca 2020
AutomoTYwacja, czyli jak pokonać niechcemisięstwo
Opublikowano 26 marca 2020
Wirtualne relacje i wirtualne wychowanie
Opublikowano 26 marca 2020
Dlaczego w konflikcie współpraca się opłaca?
Opublikowano 26 marca 2020
Siła pozytywnego kontaktu
Opublikowano 26 marca 2020, zmieniono 1 kwietnia 2020
Historyjka społeczna dla młodszych uczniów z autyzmem. Dlaczego muszę uczyć się w domu.
Opublikowano 26 marca 2020
Wielkie (domowe) poszukiwania
Opublikowano 24 marca 2020
Strzał w dziesiątkę czyli edukacyjne BINGO
Opublikowano 24 marca 2020
Co robić (i czego nie robić) gdy dzieci się boją
Opublikowano 24 marca 2020
Zaszyfrowana nauka, czyli jak auto dotarło do Oxfordu
Opublikowano 24 marca 2020
Poznajemy przyrodę... NIE WYCHODZĄC Z DOMU
Opublikowano 24 marca 2020
Emocje w konflikcie - czy są nam do czegoś potrzebne?
Opublikowano 23 marca 2020
Czy można motywować zdalnie?
Opublikowano 23 marca 2020
Już za chwilę matura
Opublikowano 23 marca 2020
Konflikt w szkole - nie taki straszny jak go malują
Opublikowano 23 marca 2020
Film i wychowanie. Lekcja wychowawcza online
Opublikowano 23 marca 2020
Dziecko ze spektrum autyzmu - nauka w domu - co podpowiedzieć rodzicom?
Opublikowano 23 marca 2020
Sketchnotki Bogusi o koronawirusie
Opublikowano 20 marca 2020, zmieniono 14 kwietnia 2020
Jak kształtować kompetencje kluczowe? Metody pracy z uczniami
Opublikowano 20 marca 2020
Proste, domowe gry zręcznościowe
Opublikowano 20 marca 2020, zmieniono 6 kwietnia 2020
Poradnik antystresowy dla maturzystów "Życie w pośpiechu"
Opublikowano 20 marca 2020
Test. Czy jesteś rezylientny?
Opublikowano 20 marca 2020
Koronowirus. Jak pomóc dziecku bezpiecznie przejść przez czas zagrożenia epidemicznego - część II
Opublikowano 20 marca 2020
Powtórki z kółkiem i krzyżykiem
Opublikowano 20 marca 2020
Komunikacja społeczna w cyberprzestrzeni jako źródło zagrażające współczesnej rodzinie
Opublikowano 20 marca 2020
Jak zbudować grę matematyczną z dzieckiem
Opublikowano 19 marca 2020
Moc rezyliencji
Opublikowano 19 marca 2020
"Rodzice też potrafią" - podszepnik dla artystów dużych i małych - część I
Opublikowano 18 marca 2020
Jak spędzać czas z nastolatkiem w domu podczas epidemii?
Opublikowano 18 marca 2020
O tym, co Bajka zgubiła..., czyli jak bawić się kreatywnie
Opublikowano 18 marca 2020
Stop! Koronawirus!
Opublikowano 18 marca 2020
W co się bawić, w co się bawić? Czyli co zrobić, gdy mamy teraz dzieci w domu?
Opublikowano 16 marca 2020
Koronawirus. Jak pomóc dziecku bezpiecznie przejść przez czas zagrożenia epidemicznego - część I
Opublikowano 16 marca 2020
-
Radzenie sobie z kryzysem
16 marca 2020