Logo Autyzm. Codzienność...

 

Najbliższe konferencje do wyboru dla Państwa (proszę kliknąć w wybraną edycję):

Konferencja regionalna: Autyzm. Codzienność... Świat dziecka ze spektrum autyzmu – 4K/II
Bielsko-Biała, 9 października 2018 r. w godz. 10:00 – 14:30

Konferencja regionalna: Autyzm. Codzienność... Sytuacje społeczne – 4K/III
Racibórz, 23 października 2018 r. w godz. 10:00 – 14:30

Konferencja regionalna: Autyzm. Codzienność... Jak pomóc? – 4K/IV
Częstochowa, 6 listopada 2018 r. w godz. 10:00 – 14:30

Konferencja regionalna: Autyzm. Codzienność... Możesz więcej! – 4K/V
Bytom, 20 listopada 2018 r. w godz. 10:00 – 14:30

 

Film edukacyjno-informacyjny

Spot informacyjny

O kampanii

Dyrektor Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis w Katowicach w imieniu organizatorów zaprasza do wzięcia udziału wydarzeniach, działaniach i konferencjach w ramach

kampanii społecznej

Autyzm. Codzienność...
Od Z jak Zrozum do A jak Akceptuj

 

Celem kampanii jest uczłowieczenie autyzmu poprzez uświadomienie ludziom, dlaczego osoby ze spektrum zachowują się w niezrozumiały dla nas sposób. A dzieje się tak, bo funkcjonowanie w otaczającej rzeczywistości, która bombarduje ich w każdej sekundzie życia ogromną ilością bodźców dźwiękowych, wzrokowych, zapachowych jest niezwykle trudne.

Kampania bazować będzie na pozytywnych emocjach. Autyzm można zaakceptować, ale najpierw trzeba go zrozumieć i temu będą służyć podejmowane w trakcie kampanii inicjatywy. Pokażemy jak ułatwić, albo... nie utrudniać codzienności ludziom ze spektrum. Jak wykorzystać ich ogromny potencjał i jak traktować ich normalnie. Aby w człowieku ze spektrum autyzmu zobaczyć najpierw osobę, a potem autyzm. Bo każdy "coś" ma, taką, czy inną niepełnosprawność. I wszyscy jesteśmy wyjątkowi, niepowtarzalni. Dzieci ze spektrum autyzmu też.

W ramach dwuletniej kampanii:

PRZYGOTOWUJEMY

  • materiały edukacyjne dla nauczycieli o treści dydaktycznej;
  • materiały multimedialne dla odbiorców masowych pokazujące, jak odbiera świat dziecko z autyzmem;
  • materiały informacyjne: ulotki i plakaty;
  • komiks dla dzieci Świat na niebiesko, który w przystępny sposób opowie, jak to jest odbierać świat i wyrażać emocje w sposób nieneurotypowy;
  • publikację, w której zamieszczone zostaną zarówno artykuły pisane przez specjalistów, jak i eseje tworzone przez rodziców i rodzeństwo osób z autyzmem.

REALIZUJEMY

  • filmy edukacyjne w których specjaliści wyjaśniają w prosty sposób czym jest spektrum autyzm;
  • spoty edukacyjne z "instrukcją obsługi" osoby ze spektrum autyzmu;
  • spektakl teatralny.

ORGANIZUJEMY

  • konferencje edukacyjne,
  • warsztaty dla uczniów szkół masowych,
  • wolontariat w zaprzyjaźnionej szkole,
  • telefoniczne dyżury specjalistów,
  • szkolenia dla sektora publicznego,
  • konsultacje dotyczące adaptacji przestrzeni publicznej.

 

Twarzą kampanii jest Kelly Hunter, znana brytyjska aktorka teatru szekspirowskiego, autorka metody The Hunter Heartbeat Method dla osób ze spektrum autyzmu.

Dyrektor artystyczna Teatru Flute. Dla Teatru Flute, zrealizowała Hamleta i Burzę dla dzieci z autyzmem. Hamlet miał swoją premierę podczas Gdańskiego Festiwalu Szekspirowskiego w sierpniu 2015 roku i od tamtego czasu został zaprezentowany na najważniejszych Europejskich Festiwalach Szekspirowskich w Rumunii, Niemczech, Hiszpanii i Danii.

W grudniu 2016 roku całkowicie wyprzedany spektakl był grany przez cztery tygodnie z rzędu w Trafalgar Studios w Londynie. Burza została wyprodukowana dla Royal Shakespeare Company we współpracy z Uniwersytetem Stanowym Ohio (Ohio State University).

Kelly jest autorką dwóch książek: Szekspirowski Rytm Serca, gry dramowe dla dzieci z autyzmem oraz Rozgryźć Szekspira; przewodnik praktyczny dla aktorów i reżyserów. W latach 2002-2006 była dyrektorem artystycznym Touchstone Shakespeare Theatre, który utworzyła by przybliżyć Szekspira dzieciom nie mającym dostępu do sztuki. Kelly stworzyła szereg gier dramowych opartych na zmysłach, nazwanych The Hunter Heartbeat Method (Metoda Rytmu Serca wg Hunter), które wykorzystuje w pracy z dziećmi z autyzmem. Ta metodologia była podstawą długotrwałych badań na Uniwersytecie Ohio w latach 2011-2015. Kelly jest także wielokrotnie nagradzaną aktorką; w przeciągu ostatnich trzydziestu lat zagrała główne role dla Royal Shakespeare Company, National Theatre, English Touring Theatre oraz dla islandzkiej grupy teatralnej Vesturport.

Współorganizator kampanii:

Logo: Śląskie.

Kampanii patronują:

Logo: Dziennik Zachodni, naszemiasto, TVS

Informacje archiwalne

Autyzm. Codzienność... Popatrz na autyzm odwrotnie od Z jak Zrozum do A jak Akceptuj  – konferencja inaugurująca, Katowice, 18 września 2018 r.

Zwiastun kampanii społecznej Autyzm. Codzienność...

Autyzm. Codzienność... Od Z jak Zrozum do A jak Akceptuj  – spotkanie promujące kampanię społeczno-informacyjną, Katowice, 20 czerwca 2018 r.

Opublikowano 31 sierpnia 2018
Zmieniono 20 września 2018
Wróć