Logo: Muzeum Historii Komputerów i Informatyki

Adresaci: konferencja adresowana jest dla dyrektorów nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, doradców zawodowych.

Termin: 18 kwietnia 2024 r. w godz. 10:00 – 14:00

Miejsce: Muzeum Historii Komputerów i Informatyki, Katowice, ul. Sienkiewicza 28

 

Zapraszamy na konferencję "Nastolatek w spektrum autyzmu – funkcjonowanie, relacje, wybór drogi edukacyjno-zawodowej". W  ubiegłym 2023 roku rozpoczęliśmy kampanię społeczną "Włączamy się – uczniowie z SPE. Autyzm 2.0" mającą na  celu podkreślenie, że edukacyjno-informacyjny charakter tego przedsięwzięcia ma na celu uczłowieczenie specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym spektrum autyzmu.

Chcemy, aby w każdym człowieku zobaczyć najpierw osobę, a  potem jego nienormatywność. Ułatwiać ludziom z SPE codzienne funkcjonowanie, albo... przynajmniej nie utrudniać im  życia.

Miniony rok – spotkania, seminaria i konferencje obfitowały w wykłady i warsztaty – rzetelną pracę, a w konsekwencji mnogość podziękowań i ciepłych słów za  poruszenie tematów "nieszablonowych", za wartość merytoryczną wystąpień specjalistów – konsultantów ROM-E "Metis" i zaproszonych gości.

Przed nami kolejny pracowity okres. Już niedługo 2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, to dobry moment do  rozpoczęcia kolejnego roku edukowania społeczeństwa, poszerzania wiedzy o uczniach z SPE i autyzmie.

Z ogromną radością zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów, wychowawców i rodziców, a także wszystkich zainteresowanych tematyką uczniów z SPE oraz spektrum autyzmu na nasze najbliższe konferencje.

Program konferencji:

9:20 – 10:00

Rejestracja uczestników

Możliwość zwiedzania z wystawy komputerów pod okiem przewodnika

10:00 – 10:15

Rozpoczęcie konferencji

Dyrektor ROM-E Metis w  Katowicach – Bożena Bucka
Przewodniczący Rady Programowej Muzeum - Zbigniew Rudnicki

10:15 – 11:00

Funkcjonowanie nastolatka w spektrum w szkole i w domu

Stanisława Stus - absolwentka Wydziału Nauk Społecznych UŚ w Katowicach na  Wydziale Historii, w specjalności nauczycielskiej, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu edukacji i  wczesnego wspomagania uczniów z autyzmem, integracji sensorycznej

11:00 – 11:45

Pomagamy budować relacje młodzieży w spektrum autyzmu

Joanna Zaczek-Mamczarska - Nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej i  przedszkolnej. Absolwentka podyplomowych studiów z  zarządzania oświatą, oligofrenopedagogiki, nauczania przedmiotu wychowanie do  życia w rodzinie, studiów rodziny oraz studiów z teologii o profilu nauczycielskim. Mediator sądowy

11:45 – 12:15

Przerwa

12:15 – 13:00

Stoję przed wyborem - jak wspierać ucznia w spektrum autyzmu i ZA w  wyborze drogi edukacyjno-zawodowej okiem doradcy zawodowego

Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz – nauczyciel-konsultant ROM-E Metis w  Katowicach

13:00 – 13:45

Przykłady dobrych praktyk w pracy z nastolatkiem w szkole

Agnieszka Słomka – nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 66 w Katowicach, Pracuje z uczniami w oddziałach specjalnych i masowych. Od lat pracuje z uczniami o  specjalnych potrzebach edukacyjnych: w spektrum autyzmu, niedowidzących, z  niepełnosprawnością intelektualną

13:55 – 14:00

Podsumowanie konferencji

Możliwość zwiedzania z wystawy komputerów pod okiem przewodnika

 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.

 

O prowadzących:

Stanisława Stus

Magister z przygotowaniem pedagogicznym, doradca metodyczny kształcenia specjalnego kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, kursy doskonalące: rewalidacja indywidualna, andragogika, diagnoza umiejętności funkcjonalnych i konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów z wieloraką niepełnosprawnością, optymalizacja kształcenia specjalnego w zreformowanej szkole dla uczniów upośledzonych umysłowo, wczesne wspomaganie, podstawy integracji sensorycznej, praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się. Prowadzi szkolenia z zakresu diagnozowania i konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, prowadzenie szkoleń według własnych programów w zakresie metod aktywizujących w kształceniu specjalnym, wybranych metod wspomagających rozwój dziecka w wieku przedszkolnym z deficytami rozwojowymi, dostosowywania wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niepełnoprawnego.

Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz – nauczyciel-konsultant

Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz – psycholog, terapeuta pedagogiczny, doradca zawodowy, z wieloletnim doświadczeniem w pracy w gimnazjum, przedszkolach i poradni psychologiczno-pedagogicznej, mediator. Wieloletni członek Rady Pedagogów i Psychologów Katowic, współautorka i realizatorka programów edukacyjno-profilaktycznych realizowanych w Katowicach.

Przez kilkanaście lat szkoliła młodzieżowych liderów i wykorzystywała pomysły uczniów na szkolną profilaktykę. Chętnie dzieli się swoim się doświadczeniem i rozwiązaniami z praktyki szkolnej. Prowadzi szkolenia z zakresu doskonalenia umiejętności wychowawczych, kształtowania postaw, diagnozowania i wykorzystania potencjału uczniów, wspierania uczniów w rozwoju, mediacji szkolnych i rówieśniczych oraz aktywizowania społecznego i zawodowego uczniów.

Joanna Zaczek-Mamczarska

Nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Absolwentka podyplomowych studiów z zarządzania oświatą, oligofrenopedagogiki, nauczania przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie, studiów rodziny oraz studiów z teologii o profilu nauczycielskim. Mediator sądowy. Wśród ukończonych szkoleń i kursów certyfikowanych m.in. Trening Umiejętności Społecznych, terapia poznawczo-behawioralna, trening bazowych umiejętności komunikacyjnych czy modułowy kurs terapii behawioralnej. Od 9 lat dyrektor szkoły i przedszkola dla dzieci z autyzmem.
Podobno kiedy człowiek znajdzie sobie pracę, którą pokocha, nie będzie musiał pracować. Z tego wynika, że ja nie muszę...

Agnieszka Słomka

Nauczycielka z dwudziestoletnim stażem. Pracuje z uczniami w oddziałach specjalnych i masowych. Od lat pracuje z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych: w spektrum autyzmu, niedowidzących, z niepełnosprawnością intelektualną. Cały czas pracuje nad swoim rozwojem, żeby na bieżąco reagować na potrzeby uczniów. Zwolenniczka indywidualnego podejścia do ucznia. Prywatnie wielbicielka kryminałów i królików.

Opublikowano 5 marca 2024
Zmieniono 16 marca 2024
Wróć