EDUKOMPAS, czyli edukacja, kompetencje a szkoła
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 19 marca 2020
Jeśli chcesz dowiedzieć się:
- kim są przedstawiciele generacji Z?
- jak rozwijać ich inteligencję, zaradność oraz ponadprzeciętnie zdolności?
- jak kształtować krytyczne myślenie, odpowiedzialność i kreatywność?
- jak wspierać ich w samokształceniu?
- jak chronić przed zagrożeniami, które czyhają na nich w sieci?
- jak nie bać się technologii cyfrowych?
Spotkajmy się podczas konferencji:
EDUKOMPAS, czyli edukacja, kompetencje a szkoła.
Jak rozwijać kompetencje kluczowe uczniów?
Nasi eksperci będą odpowiadać na te i inne pytania dotyczące rozwijania kompetencji cyfrowych naszych uczniów.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych nauczycieli z różnych typów szkół i placówek.
Tematyka konferencji jest zgodna z kierunkami polityki oświatowej państwa na rok 2019/2020 (Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego).
Termin konferencji: 19 marca 2020 r.
Miejsce konferencji: Filia ROM-E Metis w Bytomiu, ul. Chorzowska 22.
Program konferencji:
9:00 – 10:00 – rejestracja uczestników
10:00 – 10:15 – otwarcie konferencji
10:15 – 11:00 – ...ICT – to nie boli – Katarzyna Wilk
11:00 – 12:30 – Ludzie i komputery w szkole – kto kogo programuje? – Aleksander Pawlicki
12:30 – 13:00 – przerwa kawowa
13:00 – 14:30 – Dzieci i młodzież w świecie mediów cyfrowych – szanse i zagrożenia – Sebastian Koczy
14:30 – 15:00 – dyskusja, zakończenie konferencji
Warunki uczestnictwa
Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.
Udział w konferencji jest nieodpłatny.
O zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Dodatkowych informacji udziela koordynator – Anna Dzięgiel:
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 116
e-mail:
O prowadzących
Katarzyna Wilk - filologia germańska, Informatyka i technologia informacyjna w nauczaniu (studia podyplomowe), Administrator bezpieczeństwa informacji (studia podyplomowe). Trener i metodyk zdalnego nauczania. Projektuje i prowadzi e-szkolenia (kursy e-learningowe, webinaria, szkolenia blended learningowe) dla różnych odbiorców. Interesuje się aspektem społecznościowym uczenia się, zajmuje się także propagowaniem idei wolnych licencji i otwartych zasobów edukacyjnych w szkole. Wspiera inicjatywy związane z wdrażaniem design thinking w edukacji oraz promowaniem zwinnego zarządzania projektami. Szkolenia w obszarach: wykorzystanie technologii i usług mobilnych w edukacji, metodyka zdalnego nauczania, otwarte zasoby edukacyjne.
Katarzyna Wilk – Jak wspomagać szkoły w zachęcaniu uczniów do czytania
Aleksander Pawlicki – wykładowca Szkoły Edukacji PAFW i UW, nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki. Absolwent historii, studiował także teologię. Ukończył studia doktoranckie w Szkole Nauk Społecznych Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Pracował w gimnazjum i liceum. Autor programu historii i społeczeństwa dla szkoły podstawowej oraz towarzyszących mu podręczników "Był sobie człowiek", współautor podręcznika do wiedzy o społeczeństwie w liceum. Był ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej – współautorem podstawy programowej z 2008 r., współpracownikiem programu PISA Polska (2009 r.), odpowiedzialnym za grupę humanistyczną w projekcie badań nad umiejętnościami złożonymi prowadzonym przez Zakład Interdyscyplinarnych Studiów nad Edukacją IFiS PAN oraz Centralną Komisję Egzaminacyjną (w latach 2008-2010).
Pomysłodawca i współorganizator Warszawskiego Konkursu Debat Oksfordzkich. W 2003 r. został wyróżniony w konkursie Prezydenta M.st. Warszawy "Najlepszy Nauczyciel Warszawy". Jest także trenerem biznesu.
Sebastian Koczy – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Absolwent wydziału Automatyki Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach, kierunku Automatyka i Robotyka oraz Studium Pedagogicznego w Ośrodku Badań i Doskonalenia Dydaktyki, a także studiów podyplomowych z Technologii Informacyjnej i Informatyki w Szkole. Nauczyciel dyplomowany. Egzaminator Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych – ECDL oraz E-Citizen z ramienia Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Nauczyciel akademicki. Nieustannie poszerza swoją wiedzę w obszarze zainteresowań naukowych specjalizując się w tematyce interdyscyplinarnego zastosowania najnowszych rozwiązań z dziedziny nowych mediów w naukach humanistycznych i społecznych, a także wykorzystania automatyki i robotyki w aspekcie edukacji i kompensacji niepełnosprawności.
Więcej na ten temat: