Klucz do Sukcesu
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dyrektor Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis w Katowicach wraz z Dyrektorami Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej oraz Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Lompy informują o rozpoczęciu realizacji projektu
Klucz do Sukcesu
w ramach konkursu POWR.02.10.00-IP.02-00-007/17
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji pracowników systemu wspomagania pracy szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych na rynku pracy w okresie 1.09-2018 – 31.07.2020 r. poprzez:
- wspomaganie szkół/przedszkoli/placówek (praca z konkretną radą pedagogiczną nad działaniami dostosowanymi do potrzeb danej szkoły),
- prowadzenie międzyszkolnych sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli (doskonalenie nauczycieli w obszarach problemowych i przedmiotowych),
- prowadzenie doradztwa dla pracowników systemu wspomagania.
Projekt skierowany jest do:
- pracowników publicznych i niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli;
- pracowników publicznych i niepublicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych;
- pracowników bibliotek pedagogicznych;
- nauczycieli będących doradcami metodycznymi;
- trenerów (osób świadczących usługi szkoleniowe i doradcze w obszarze oświaty, mających potwierdzoną współpracę z co najmniej jedną instytucją systemu wspomagania pracy szkoły lub deklarujących nawiązanie takiej współpracy).
Działania w ramach projektu:
- Udział w 70 godzin zajęć stacjonarnych oraz 20 godzin e-learningu w jednej z wybranych przez siebie kompetencji kluczowych tj.:
- kompetencje cyfrowe (TIK)
- kompetencje matematyczno – przyrodnicze
- umiejętności porozumiewania się w językach obcych
- postawy – innowacyjność, kreatywność i praca zespołowa
- umiejętności uczenia się – nauczanie eksperymentalne i doświadczanie
- wspomaganie przedszkoli w rozwoju kompetencji.
- Objęcie wspomaganiem jednej szkoły lub przedszkola.
- Udział w sieciach współpracy.
- Możliwość korzystania z usług doradczych w czasie całego procesu wspomagania szkoły lub przedszkola.
Korzyści z udziału w projekcie:
- dostęp do specjalistycznych narzędzi dot. wspomagania, które zostaną opracowane w ramach projektu,
- możliwość prowadzenia wspomagania w szkole lub przedszkolu wraz z możliwością korzystania z usług doradcy w czasie całego procesu wspomagania placówki,
- otrzymanie statusu trenera oraz doradcy ds. wspomagania szkoły,
- udział w sieciach współpracy,
- udział w ewaluacji procesu wspomagania w każdej szkole/przedszkolu/placówce edukacyjnej, a tym samym możliwość weryfikacji wszystkich działań zrealizowanych w ramach procesu wspomagania w konkretnej placówce,
- możliwość kontaktu z ekspertami na każdym etapie realizacji procesu wspomagania.
Scenariusze i materiały do pobrania:
matematyczno-przyrodnicze – II etap (48.31 MB)
wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania – II etap (2.69 MB)
wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania – III etap (12.34 MB)
wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania – II etap (3.7 MB)
porozumiewanie się w językach obcych – III etap (46.59 MB)
nauczanie przez eksperymentowanie, doświadczanie – I etap (12.18 MB)
nauczanie przez eksperymentowanie, doświadczanie – II etap (777.08 KB)
wspomaganie przedszkoli w rozwijaniu kompetencji kluczowych dzieci (9.69 MB)