Wdrażanie technologii informacyjnej i jej wykorzystanie w usprawnieniu zarządzania szkołą
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 14 czerwca 2007
Treści kształcenia:
- Pozyskiwanie informacji z sieci komputerowej Internet (wyszukiwanie, gromadzenie) – strony WWW, przeglądarki i wyszukiwarki internetowe, prezentacja wybranych serwerów edukacyjnych oraz serwisów związanych z funkcjonowaniem i zarządzaniem szkołą.
- Rola szkolnej witryny w kreowaniu wizerunku szkoły i jej promocji w środowisku lokalnym, w kraju i poza jego granicami.
- Przegląd programów wspomagających zarządzanie szkołą. Przykłady kompleksowego wykorzystania komputerów w szkole.
- Multimedialne pakiety edukacyjne – sposoby i metody wykorzystania w procesie dydaktycznym.
- Sposoby komunikacji poprzez sieć Internet – poczta elektroniczna, forum dyskusyjne itp.
- Możliwości wykorzystania zintegrowanego pakietu oprogramowania w pracy dyrektora oraz do publikacji osiągnięć uczniów i nauczycieli.
- Bezpieczeństwo i higiena pracy ze sprzętem komputerowym, prawne aspekty korzystania z oprogramowania.
- Opracowanie planu rozwoju szkolnego systemu edukacji informatycznej w oparciu o otrzymaną pracownię i z uwzględnieniem przygotowania nauczycieli uczestniczących w szkoleniach.
Osiągnięcia:
Po zakończeniu kształcenia uczestnik kursu będzie przygotowany do:
- planowania i wdrażania technologii informacyjnej w zarządzaniu szkołą oraz w procesie dydaktycznym,
- posługiwania się multimedialnym zestawem komputerowym i jego narzędziami w:
- poszukiwaniu i gromadzeniu informacji związanych np. z funkcjonowaniem i zarządzaniem szkołą,
- komunikowania się,
- merytorycznej oceny zawartości szkolnej witryny WWW i jej roli w kreowaniu wizerunku szkoły.
Ponadto uczestnik kursu będzie znał możliwości wykorzystania pakietu zintegrowanego do łączenia informacji tworzonych w różnych aplikacjach, a w szczególności:
- edytorów tekstu i grafiki – do przygotowania opracowań, zawierających tekst skomponowany z obiektami graficznymi, tabelami i wykresami,
- arkusza kalkulacyjnego – do analizy danych, wykonywania zestawień i obliczeń rachunkowych, tworzenia wykresów,
- baz danych – do gromadzenia i zarządzania danymi,
- do opracowywania prostych publikacji wykorzystywanych w szkole oraz do budowania elementów szkolnej witryny (np. w postaci materiałów dydaktycznych opracowywanych przez nauczycieli).
Zobacz także:
Opublikowano 18 września 2006
Zarchiwizowano 14 czerwca 2007