Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 14 czerwca 2007
Treści kształcenia:
Moduł I | Zasady metodyczne posługiwania się TI we wspomaganiu nauczania, wpływ na efektywność nauczania. Organizacja zajęć z komputerem. Pakiety edukacyjne – sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym. Zaawansowane wyszukiwanie i gromadzenie materiałów edukacyjnych z Internetu. Normy etyczne w korzystaniu ze źródeł informacji oraz w posługiwaniu się informacją. Sposoby komunikacji poprzez sieć Internet – poczta elektroniczna, forum dyskusyjne itp. Opracowanie scenariusza projektu edukacyjnego z uwzględnieniem sposobu jego wykorzystania w dydaktyce z wykorzystaniem edytora tekstu. |
Moduł II | Tworzenie projektu edukacyjnego z wykorzystaniem umiejętności i wiedzy nabytych w I module kursu oraz programu do tworzenia prezentacji (np. PowerPoint). Pozyskiwanie obiektów multimedialnych za pomocą takich urządzeń jak skaner, aparat cyfrowy, kamera cyfrowa (zgromadzonych po I części kursu). Obróbka obiektów multimedialnych (w tym optymalizacja ich parametrów). Wzbogacenie projektu edukacyjnego w elementy multimedialne. |
Moduł III | Kontynuacja procesu tworzenia projektu edukacyjnego z wykorzystaniem umiejętności i wiedzy nabytych w I i II module kursu. Tworzenie elementów opracowywanego projektu w formie witryny WWW. Publikowanie witryn w sieci. Prezentacja projektu edukacyjnego w formie witryny WWW. |
Osiągnięcia:
Po zakończeniu kształcenia uczestnik kursu będzie przygotowany do:
- projektowania, przygotowania i efektywnego prowadzenia zajęć wspomaganych technologia informacyjną oraz organizowania pracy uczniów z komputerem,
- posługiwania się multimedialnym zestawem komputerowym, połączonym z siecią komputerową, w:
- docieraniu do informacji,
- porozumiewaniu się,
- gromadzeniu, selekcjonowaniu i przetwarzaniu informacji, zgodne z obowiązującymi normami etycznymi oraz poszanowaniem praw autorskich,
- posługiwania się multimedialnym zestawem komputerowym i jego urządzeniami peryferyjnymi komputera, takimi jak: drukarka, skaner, kamera i aparat cyfrowy oraz ich oprogramowaniem w: przygotowaniu multimedialnej prezentacji, opracowywaniu projektów edukacyjnych, publikacji, tworzenia i publikowania dokumentów w sieci Internet,
- posługiwania się narzędziami sieciowymi w celu poszukiwania, selekcjonowania, gromadzenia i przetwarzania informacji,
- komunikowania się z wykorzystaniem technologii informacyjnej,
- stosowania zasad poprawnego tworzenia prezentacji multimedialnej,
- opracowania i tworzenia poprawnych projektów edukacyjnych z wykorzystaniem możliwości narzędzi informatycznych, a w szczególności: profesjonalnych programów prezentacyjnych, dokumentów HTML, programów edukacyjnych, urządzeń peryferyjnych (kamery i aparatu cyfrowego, skanera, drukarki).
Ponadto będzie:
- znał normy etyczne w korzystaniu ze źródeł informacji oraz w posługiwaniu się informacją,
- potrafił ocenić przydatność oraz wpływ wybranego oprogramowania edukacyjnego i zasobów informacji oraz usług dostępnych w sieci Internet na efektywność nauczania.
Zobacz także: