Propozycje szkoleń Pracowni Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 1 sierpnia 2005
Szanowni Państwo,
Konsultanci Pracowni Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ROM-E Metis w Katowicach przygotowali dla Państwa ofertę szkoleniową na rok szkolny 2005/2006. Proponowane przez nas formy edukacyjne są rezultatem diagnozy potrzeb nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek naszego Regionu w zakresie szeroko rozumianej opieki i pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej. W propozycji naszej znalazły się m.in. konferencje, seminaria, grupy wsparcia, superwizyjne i warsztatowo-szkoleniowe. Adresatami naszych szkoleń są psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i nauczyciele a także pracownicy samorządowi i nadzoru pedagogicznego.
Proponujemy Państwu szkolenia z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży (m.in. uczeń niepełnosprawny, wspomaganie rozwoju, dostosowanie wymagań), pracy na rzecz dziecka i rodziny, awansu zawodowego oraz radzenia sobie z agresją i przemocą w szkole i środowisku. Wśród naszych propozycji znalazły się również szkolenia dla Rad Pedagogicznych.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i uczestnictwa w naszych formach szkoleniowych.
Zgłoszenia na poniższe formy doskonalenia przyjmujemy od 22 sierpnia 2005 r.
Informacja nie dotyczy konferencji "Szkoła bez agresji" – Bielsko-Biała oraz "Szkoła bez agresji" – Rybnik.
KONFERENCJE
Lp. | Tytuł | Termin | Koordynator |
1. | Szkoła bez agresji – Grant ŚKO | Bielsko‑Biała 24.09.2005 r. Rybnik 19.11.2005 r. | Beata Łęcka |
2. | Dziecko w obliczu przemian współczesnej rodziny | 9.11.2005 r. | Krystyna Szczęsna-Witkowska |
GRUPY WARSZTATOWO-SZKOLENIOWE
Lp. | Nazwa szkolenia/adresaci | Tematyka | Liczba godzin | Koordynator |
1. | Grupa warsztatowo-szkoleniowa dla dyrektorów PPP Dyrektorzy poradni psychologiczno-pedagogicznych, wizytatorzy, pracownicy samorządowi |
| 20 | Małgorzata Spendel |
2. | Konstruowanie narzędzi diagnostycznych Pedagodzy, logopedzi z poradni z PPP, przedszkoli i szkół |
| 40 | Małgorzata Spendel |
3. | Opiniodawstwo i orzecznictwo – kategorie diagnostyczne wg ICD-10 Psycholodzy, pedagodzy, logopedzi |
| 25 | Małgorzata Spendel |
4. | Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci Osoby zajmujące się wczesnym wspomaganiem rozwoju |
| 40 | Małgorzata Spendel |
5. | Diagnoza i interwencja kryzysowa warsztaty Psycholodzy, pedagodzy, osoby zainteresowane pomaganiem w kryzysie |
| 40 | Marta Żak |
6. | Asertywność jako skuteczny sposób porozumiewania się Psycholodzy, pedagodzy, osoby pracujące z ludźmi |
| 30 | Marta Żak |
7. | Praca z dzieckiem i jego rodziną – grupa superwizyjna dla zaawansowanych Psycholodzy, pedagodzy, uczestnicy szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej |
| 60 | Krystyna Pęczkowska |
8. | Metody pracy z dzieckiem i jego rodziną – grupa superwizyjna, dla początkujących. Psycholodzy, pedagodzy uczestniczący w szkoleniu z terapii rodzin |
| 60 | Krystyna Pęczkowska |
9. | Wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w procesie kształcenia i wychowania Psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele |
| 6 | Marta Żak |
10. | Poczucie własnej wartości, czyli jak budować i wzmacniać wiarę w siebie Psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele i inni zainteresowani |
| 6 | Marta Żak |
11. | Metody radzenia sobie ze stresem Psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele i inni zainteresowani |
| 6 | Marta Żak |
12. | ABC pomocy dla osób po przemocy i nadużyciach seksualnych Psycholodzy, pedagodzy |
| 10 | Marta Żak |
13. | Skuteczne metody pracy z agresją. 4.X; 18X.; 2.XI.;.15.XI Pedagodzy i psycholodzy szkolni, nauczyciele, wychowawcy placówek opiekuńczo – wychowawczych |
| 20 | Beata Łęcka |
14. | Dziecko w obliczu straty – żałoba, rozwód. Psycholodzy i pedagodzy zatrudnieni w szkołach i placówkach opiekuńczo – wychowawczych, pracownicy PPP |
| 30 | Beata Łęcka |
15. | Optymizm i umiejętności społeczne receptą na popularność w grupie Pedagodzy i psycholodzy szkolni, pracownicy PPP, wychowawcy placówek opiekuńczo – wychowawczych, nauczyciele |
| 30 | Krystyna Szczęsna-Witkowska |
16. | Autoprezentacja nauczyciela a awans zawodowy Nauczyciele stażyści, kontraktowi i mianowani |
| 10 | Krystyna Szczęsna-Witkowska |
17. | Spójność zespołu nauczycielskiego a skuteczna interwencja wobec zachowań agresywnych uczniów Rady pedagogiczne szkół podstawowych i gimnazjalnych |
| 4 | Krystyna Szczęsna-Witkowska |
18. | Grupa warsztatowo-szkoleniowa dla nauczycieli pracujących z uczniami niepełnosprawnym Nauczyciele szkół integracyjnych, specjalnych i ogólnodostępnych, pracujący z uczniami nauczanymi na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. |
| 30 | Jolanta Bendkowska |
19. | Rozwój i awans zawodowy nauczyciela jako element zapewniania jakości pracy szkoły Logopedzi i nauczyciele szkół integracyjnych, specjalnych starający się o kolejny stopień awansu zawodowego |
| 30 | Jolanta Bendkowska |
20. | Repetytorium dla logopedów – III edycja Logopedzi, psycholodzy i pedagodzy |
| 45 | Jolanta Bendkowska dr Mieczysław Chęciek dr Iwona Michalak-Widera |
21. | Seminarium Logopedyczne nr 1: Zaburzenia i opóźnienia rozwoju mowy i języka u dzieci w wieku przedszkolnym Nauczyciele przedszkoli, nauczania zintegrowanego, logopedzi i inni zainteresowani nauczyciele |
| 5 | dr Mieczysław Chęciek |
22. | Seminarium Logopedyczne nr 2: Higiena, emisja i zawodowe zaburzenia głosu Nauczyciele przedszkoli, nauczania zintegrowanego, logopedzi i inni zainteresowani nauczyciele |
| 5 | dr Iwona Michalak-Widera |
23. | Seminarium Logopedyczne nr 3: Dysfunkcje mowy u dzieci w wieku szkolnym Nauczyciele przedszkoli, nauczania zintegrowanego, logopedzi i inni zainteresowani nauczyciele |
| 5 | Jolanta Bendkowska |
24. | Zespół Doradczy ds. Logopedii Logopedzi z doświadczeniem zawodowym, m.in. z poradni psychologiczno – pedagogicznych i innych specjalistycznych poradni i ośrodków |
| 20 | dr Mieczysław Chęciek |
25. | Grupa Warsztatowa Młodych Logopedów Logopedzi z krótkim stażem pracy lub z dłuższą przerwą w zawodzie |
| 20 | dr Iwona Michalak-Widera |
26. | Superwizja pracy liderów Grup Wsparcia dla Logopedów Liderzy Grup Wsparcia dla Logopedów |
| 12 | Jolanta Bendkowska dr Mieczysław Chęciek dr Iwona Michalak-Widera |
SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH
Lp. | Nazwa szkolenia/adresaci | Tematyka | Liczba godzin | Koordynator |
1. | Uczeń z dysleksją w szkole |
| 5 | Małgorzata Spendel |
2. | Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży – dostosowanie wymagań edukacyjnych. |
| 5 | Małgorzata Spendel |
3. | Higiena i emisja głosu nauczyciela |
| 5 | dr Mieczysław Chęciek dr Iwona Michalak-Widera Katarzyna Węsierska |