Zapraszamy na Kurs instruktorski masażu Shantali.

Adresaci – osoby spełniające poniższe warunki:

  1. wykształcenie wyższe kierunkowe, licencjat lub średnie kierunkowe (pracownicy zespołów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pielęgniarki, położne, rehabilitanci, fizjoterapeuci, innych specjaliści pracujący z małym dzieckiem),
  2. wiek powyżej 25 r. ż.
  3. doświadczenie w pracy z dziećmi,
  4. zainteresowanie problematyką niemowlęcą.

Cel:

  1. poznanie zasad pielęgnacji i karmienia małego dziecka,
  2. nauka masażu metodą Shantali dla dorosłych i dzieci,
  3. uzyskanie kwalifikacji do szkolenia w zakresie masażu Shantali.
Spodziewane efekty:
  1. uzyskanie uprawnień do samodzielnego prowadzenia szkoleń dla rodziców/opiekunów dziecka,
  2. uzyskanie uprawnień do indywidualnego wykonywania masażu Shantali,
  3. uporządkowanie wiedzy i nabycie umiejętności zawodowych.

Liczba osób: 10 - 15

Czas trwania: 4 spotkania – łącznie 32 godz. dydaktyczne

Termin: po skompletowaniu grupy koordynator szkolenia ustali terminy spotkań, o których poinformuje telefonicznie lub e-mailem.

Prowadzący: Mirosława Rządzka

Program:

  1. Zasady pielęgnacji i karmienia małego dziecka, w tym omówienie znaczenia odruchów oralnych.
  2. Nauka techniki masażu Shantali dziecka zdrowego.
  3. Odczytywanie sygnałów niewerbalnych u noworodka i niemowlęcia.
  4. Nauka masażu Shantali dla dorosłych (w tym kobiety ciężarnej).
  5. Omówieni dydaktyki samodzielnie prowadzonych kursów.

Po szkoleniu każdy otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, materiały, lalkę do masażu, płytę CD z muzyką.

Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach

Koszt szkolenia: 1900 zł

 

Osoby zainteresowane udziałem w kursie proszone są o pobranie karty zgłoszenia, wypełnienie jej i przesłanie faksem lub pocztą.

Fax: 32 209 53 13
Adres: ROM-E Metis, 40-530 Katowice, ul. Drozdów 21

Istnieje także możliwość zgłoszenia online.

Wpłaty można dokonać na konto:

ING Bank Śląski S.A. 94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
z dopiskiem: kurs 17KD

lub w kasie ROM-E Metis.

Dodatkowych informacji udziela koordynator projektu – Barbara Cyl:

tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 108 (w godzinach pracy konsultanta),
e-mail:

 

Informacja o prowadzącym

Mirosława Rządzka Mirosława Rządzka jest neurologopedą.
Ukończyła magisterskie studia pedagogiczne w WSP w Zielonej Górze, logopedię w Zakładzie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Ma za sobą studia specjalizacyjne z zakresu Neurologopedii (Uniwersytet Wrocławski) oraz Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Dziecka (Wyższa Szkoła Edukacji TWP we Wrocławiu).

Posiada Certyfikat Terapeuty Mowy Fundacji Orator oraz Certyfikat Zawodowy Polskiego Związku Logopedów, w którym jest członkiem Władz ZG.

Wykłada metodykę przedmiotów logopedycznych dla studentów Logopedii z Terapią Pedagogiczną w Instytucie Nauk Pedagogicznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, pracuje jako logopeda w Zespole Szkół Ekologicznych z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 w Zielonej Górze, zajmując się logoterapią dzieci z klas integracyjnych. Współpracuje z wieloma uczelniami w kraju, m.in. z UAM i WSNHiD w Poznaniu, Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi.

Specjalizuje się w:

  • pracy z wcześniakami, noworodkami, z dziećmi z nieprawidłowej ciąży i nieprawidłowego porodu (stymulacja funkcji pokarmowych, odruchów orofacjalnych);
  • profilaktyce zaburzeń artykulacyjnych i nieprawidłowości pokarmowych i zgryzowych (m.in. niwelowanie dysfunkcji oddychania i połykania);
  • terapii zaburzeń mowy wynikających z nieprawidłowego funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego (zespoły wad wrodzonych, opóźnienia rozwojowe, alalie, dysfazje i inne);
  • rehabilitacji mowy u osób z zaburzeniami mowy o typie afazji.

Prowadzi również terapię typowych wad artykulacyjnych (seplenienia, rotacyzmy, mowa bezdźwięczna i inne) oraz zajęcia z zakresu emisji głosu i dykcji (dziennikarze, studenci szkół artystycznych).
Jest współzałożycielką Fundacji Na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Mowy, Polskiego Związku Logopedów i współautorką akcji Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych, organizowanej w całej Polsce.
W portalu PZL logopeda.org.pl prowadziła Konsultacyjną Poradnię Internetową. Pacjentów przyjmuje w Gabinecie Logopedycznym w Zielonej Górze, współpracując z ortodontą-dr Anną Henschke.

Historia Shantala

Masaż Shantali ma podłoże w tradycyjnym indyjskim masażu, zaobserwowanym przyz francuskiego ginekologa, położnika i fotografa Fredericka Leboyer w 1976 roku w Indiach. Śledząc efekty masaży, wykonywanych przez Hinduskę o imieniu Shantala, zauważył, ze dziecko, które było systematycznie im poddawane, jest spokojne, wyciszone, doskonale się rozwija. Swoje spostrzeżenia opisał w książce "Shantala. Un art traditionnel: le massage des enfants", Seuil. (Shantala. Tradycyjna sztuka. Masaż dzieci).

Leboyer zasłynął także z innej książki "Une naissance sans violence" (Narodziny bez przemocy, PAX, Warszawa, 1986), pięknej pozycji, w której opisuje, jak ważnym dla późniejszego rozwoju dziecka jest moment jego przyjścia na świat: spojrzenie rodziców, otaczająca go cisza, delikatne światło, dotyk rodziców. W książce "Shantala" rozwija on właśnie temat potrzeby dotyku, który można zaspokoić między innymi przez masaż.

Korzyści masażu Shantali:

Warsztat masażu Shantali to niepowtarzalna okazja bycia z Dzieckiem, budowy więzi z nim, zapewnienie mu potrzeby bezpieczeństwa i spokoju.

Korzyści dla Dziecka:

  • pomaga w uregulowaniu snu,
  • poprawia trawienie,
  • wycisza, uspokaja,
  • podnosi świadomość własnego ciała, jego granic; w ten sposób wzmaga poczucie bezpieczeństwa,
  • poprawia, wzmaga więzi z rodzicem, podnosi odporność organizmu, stymuluje układ hormonalny.

Korzyści dla Rodzica lub osoby wykonującej masaż:

  • poprawia pewność siebie, wiarę w siebie, wzmacnia kompetencje rodzicielskie,
  • uspokaja,
  • uczy systematyczności,
  • łagodzi lub zapobiega poporodowej depresji u matek,
  • wzmaga oraz poprawia więź z dzieckiem,
  • pomaga w zrozumieniu potrzeb dziecka, odczytywania "języka ciała" dziecka.
Opublikowano 11 października 2010
Zarchiwizowano 10 czerwca 2011
Wróć