Kształcenie specjalne - inkluzja w praktyce
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 10 czerwca 2021
Zapraszamy na wybrane spotkanie, na kilka lub na wszystkie w ramach kursu doskonalącego Kształcenie specjalne – inkluzja w praktyce.
Cele:
- poszerzenie wiedzy nauczycieli traktującej o funkcjonowaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie ogólnodostępnej,
- zapoznanie nauczycieli ze sposobami właściwego reagowania na zachowania niepożądane, okazywania wsparcia uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- wskazanie warunków efektywnej pracy nauczyciela w klasie ogólnodostępnej,
w której znajdują się uczniowie z opiniami i/lub orzeczeniami.
Planowane efekty:
- nauczyciel zna specyfikę funkcjonowania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- nauczyciel wie, jak skutecznie reagować na zachowania niepożądane, jak okazywać wsparcie dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- nauczyciel rozpoznaje potrzeby uczniów z poszczególnymi niepełnosprawnościami.
- nauczyciel zna warunki efektywnej pracy w klasie inkluzyjnej.
Adresaci: nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, ponadpodstawowych, pedagodzy, psycholodzy, inni zainteresowani tematem pracujący z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Liczba godzin kursu: 30
Miejsce: szkolenie online na platformie Zoom
Terminy i tematyka spotkań:
- 20 stycznia 2021 r. w godz. 15:00 – 18:45
Kształcenie specjalne, definicja i pojęcia związane z tematem, inkluzja w praktyce, podstawy prawne, uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie - 18 lutego 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Wczesne wspomaganie w praktyce – warsztaty
Prowadzenie: Anna Polak - 18 marca 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Tyflopedagogika w praktyce – warsztaty
Prowadzenie: Ilona Nitychoruk-Piekarz - 24 marca 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Surdopedagogika w praktyce – warsztaty
Prowadzenie: Ilona Nitychoruk-Piekarz - 15 kwietnia 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Oligofrenopedagogika w praktyce – warsztaty
Prowadzenie: Dorota Kozłowska - 19 maja 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Funkcjonowanie ucznia z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera na lekcji
Prowadzenie: Anita Wieloch, Jolanta Leśniak - 10 czerwca 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Uczeń z zagrożeniem niedostosowaniem lub niedostosowaniem w klasie – praktyczne wskazówki
Prowadzenie: Leszek Wacławczyk
Autorzy programu warsztatu: Jolanta Leśniak, Anita Wieloch
Koszt każdego spotkania wynosi 30 zł – podczas zapisów proszę podać nr spotkanie.
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 210 zł lub 30 zł za spotkanie
Termin płatności: 17 stycznia 2021 r.
Szkolenie zakończone.
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy:
Jolanta Leśniak
e-mail:Anita Wieloch
e-mail:
O prowadzących:
Dorota Kozłowska – wieloletni nauczyciel-praktyk (wszechstronne doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, od klasy pierwszej szkoły podstawowej do klas szkoły ponadpodstawowej), oligofrenopedagog, wychowawca, nauczyciel rewalidacji, nauczyciel języka polskiego, terapeuta Biofeedback, wykładowca na studiach podyplomowych.
Anna Polak – wychowawca, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). Ukończone studia podyplomowe: terapia pedagogiczna, edukacja i rehabilitacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, resocjalizacja, socjoterapia i integracja sensoryczna (dwa stopienie). Wieloletnie doświadczenie w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym dziećmi ze spektrum autyzmu na różnych poziomach edukacyjnych, także w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju. Praca w ramach rewalidacji indywidualnej, zajęć terapeutycznych, wczesnego wspomagania rozwoju różnorodnymi metodami min.: Treningu Umiejętności Społecznych, Integracji Sensorycznej, Integracji Bilateralnej, Terapii ręki. Autorka innowacji pedagogicznej Tanecznym krokiem w szkole dotyczącej promowania działalności uczniów niepełnosprawnych z zakresie zadań ruchowych.
Ilona Nitychoruk-Piekarz – pedagog specjalny z ponad 23-letnim stażem pracy, diagnosta i terapeuta dzieci niesłyszących i słabo słyszących (surdopedagog) oraz dzieci niewidomych i słabo widzących (tyflopedagog), specjalista w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem, dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością Diagnosta I terapeuta integracji sensorycznej, wieloletni wykładowca i szkoleniowiec. Dyrektor niepublicznych przedszkoli. Nauczyciel dyplomowany.
Leszek Wacławczyk – pedagog resocjalizacyjny, oligofernopedag, surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta pedagogiczny, neurologopeda, w trakcie studiów podyplomowych z seksuologii klinicznej i sądowej. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako pedagog szkolny, nauczyciel rewalidator, terapeuta, wychowawca w bursie szkolnej, nauczyciel-konsultant, trener oświaty, wykładowca akademicki. Od września 2017 dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świętochłowicach. Instruktor i trener licznych programów edukacyjnych i profilaktycznych min.: Vygotskian Developmental Cognitive Curriculum Key to learning trainer, TOC w edukacji, Golden Five. Ukończył szkolenie z zakresu terapii krótkoterminowej Solution Focused Approach in education (podejście skoncentrowane na rozwiązaniach). Nauczyciel dyplomowany.