Zapraszamy na zajęcia: Warsztat pracy doradcy metodycznego.

Adresaci szkolenia: szkolenie adresowane jest dla nowo powołanych doradców metodycznych rozpoczynających pracę na tym stanowisku.

Termin szkolenia:

31 sierpnia 2019 r. w godz. 9:00 – 14:00
i 1 września 2019 r . w godz. 9:00 – 14:00

Razem 14 godzin dydaktycznych

Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach, ul. Drozdów 17 i 21

Opis szkolenia:

Celem szkolenia jest przygotowanie nowych osób do pełnienia roli doradcy metodycznego i realizacji zadań w tym zakresie. Chcemy Państwu przedstawić miejsce doradcy metodycznego w systemie edukacji, jego zadania i formy realizacji wynikające wprost z przepisów prawa. Ponadto celem naszym jest przybliżenie i przypomnienie metodyki pracy z osobami dorosłymi a także pokazanie warsztatu pracy doradcy metodycznego od strony praktycznej.

Harmonogram szkolenia:

Godziny

Moduł – temat

Prowadzący

31 sierpnia 2019 r. – sobota

9:00 – 11:00

Miejsce doradcy metodycznego w systemie doskonalenia nauczycieli. Zadania doradcy metodycznego

Jolanta Leśniak

11:00 – 12:30

Formy realizacji zadań doradcy metodycznego

Grażyna Skirmuntt

12:30 – 14:00

Organizacja pracy doradcy metodycznego i planowanie pracy doradcy metodycznego

Grażyna Skirmuntt

1 września 2019 r. – niedziela

9:00 – 11:30

Metodyka pracy z dorosłymi

Bożena Bucka

11:30 – 14:00

Planowanie rozwoju zawodowego w tym planowanie rozwoju zawodowego doradcy metodycznego

Bożena Bucka

 

Warunki uczestnictwa

Udział w szkoleniu jest nieodpłatny.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator:

Jolanta Leśniak
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 116
e-mail:

 

O prowadzących:

Bożena Bucka – dyrektor

"Nie jestem nauczycielem; jedynie towarzyszem podróży, którego zapytałeś o drogę. Wskazałem naprzód – przed siebie, ale i przed ciebie"
G. B. Shaw

Psychologia – UŚ, Coaching – efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. Gen J. Ziętka w Katowicach; Administracja i Zarządzanie – UŚ; Doradztwo Zawodowe w Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej (studia podyplomowe), Organizacja i zarządzanie oświatą – CODN; Wychowanie do życia w rodzinie – WOM Katowice (kursy kwalifikacyjne), nauczyciel dyplomowany, wieloletni dyrektor ROM-E "Metis" w Katowicach.

Uczestnik szkoleń z zakresu: przyspieszone uczenie się; skuteczne metody uczenia się i nauczania; zarządzanie zasobami ludzkimi; budowanie zespołów i zarządzanie zespołami; psychopedagogika rodziny; współpraca szkoły z rodziną na rzecz dziecka; wychowanie do wartości; bezpieczeństwo w szkole/placówce; coaching – narzędzie w zarządzaniu; szkoła dla rodziców i wychowawców.

Szkolenia dla dyrektorów i nauczycieli z tematów: zarządzanie placówką oświatową, dyrektor jako lider-przywódca, motywowanie pracowników.

Jolanta Leśniak – nauczyciel-konsultant

Psychologia – UŚ, Organizacja i zarządzanie oświatą – Akademia Polonijna w Częstochowie, kurs doskonalący z zakresu nadzoru pedagogicznego. Psycholog z wieloletnim doświadczeniem pracy w poradni psychologiczno-pedagogicznej i w szkołach ogólnodostępnych oraz specjalnych. Z racji niemal dwudziestoletniego stażu pracy w administracji państwowej (z Kuratorium Oświaty włącznie), specjalizujący się w pracy z doradcami metodycznymi, kierownik kursów kwalifikacyjnych.

Szkolenia dla dyrektorów, nauczycieli i pedagogów z tematów: zarządzanie w oświacie, prawo oświatowe, zagrożenia cywilizacyjne.

Grażyna Skirmuntt – nauczyciel-konsultant

Biolog z pasją, nauczycielka z wieloletnią praktyką zawodową w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym oraz w pracy z osobami dorosłymi. Przez 16 lat pełniła funkcję nauczyciela doradcy metodycznego z biologii i przedmiotów pokrewnych w Zabrzu. Obecnie konsultantka ROM-E Metis w Katowicach. Autorka podręczników do biologii, programów nauczania, scenariuszy lekcji i różnorodnych materiałów przydatnych nauczycielom w prowadzeniu zajęć. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem. Kocha zwierzęta, szanuje każdy przejaw życia, angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Jest przekonana, że szkoła nie musi być nudna, a nauka przez zabawę jest najefektywniejsza. Na potrzeby prowadzonych przez siebie szkoleń dla nauczycielek i nauczycieli projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.

Opublikowano 8 sierpnia 2019
Zarchiwizowano 31 sierpnia 2019
Wróć