Z cyklu: "Metodyka dla początkującego nauczyciela"
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 16 listopada 2018

Zapraszamy do udziału w cyklu spotkań warsztatowo-seminaryjnych Metodyka dla początkującego nauczyciela, adresowanych do nauczycieli zaczynających pracę w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Spotkania będą dopełnieniem wiedzy nabytej na studiach pedagogicznych, uzupełnione praktycznymi przykładami metodycznymi do wykorzystania w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Temat spotkania: Jak zachęcić dziecko do nauki języka obcego.
Adresaci szkolenia: warsztat adresowany jest dla nauczycieli języka angielskiego oraz nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Termin spotkania: 16 listopada 2018 r. w godz. 15:00 – 19:00
Miejsce: Filia ROM-E Metis w Bytomiu, ul. Chorzowska 22
Opis szkolenia
Potrzeba nauki drugiego języka jest oczywista. Dzieci, a następnie dorośli znający drugi język są bardziej empatyczni, lepiej funkcjonują w społeczeństwie, są lepsi w wielozadaniowości, mają lepszą pamięć i zdolność koncentracji co znacznie wpływa na umiejętność i szybkość przyswajania nowych treści. Dotyka ich również mniejsza liczba chorób układu nerwowego. Ucząc nasze dzieci drugiego języka pragniemy robić to skutecznie lecz także w taki sposób aby nauka ta była dla wszystkich w nią zaangażowanych przyjemnością. Warsztat pozwoli Państwu zapoznać się z tymi metodami nauczania j. angielskiego, które najlepiej sprawdzają się w praktyce.
Warsztat adresowany jest dla osób pragnących:
- poszerzyć wiedzę na temat sprawdzonych metod nauczania języka dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- poznać gry i zabawy zachęcające dziecko do nauki języka,
- poznać piosenki oraz bajki, pomagające dzieciom przyswoić i zapamiętać nauczane elementy języka,
- wzbogacić warsztat pracy o nowe pomysły i doświadczenia.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
Uczestnik:
- wie, jak ważne jest zróżnicowanie tempa zajęć językowych i zapewnienie każdemu typowi ucznia odpowiedniego dla niego zestawu ćwiczeń,
- wie, że rym pomaga zapamiętać wiele fraz, zna odpowiednie ćwiczenia,
- zna gry i zabawy językowe,
- potrafi pracować z piosenką i bajką na lekcji języka angielskiego,
- zna strony internetowe przeznaczone dla nauczycieli języka angielskiego pracujących z dziećmi.
Metoda szkolenia: warsztaty
Czas trwania: 5 godzin
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 25 zł
Termin płatności: 9 listopada 2018 r.
Szkolenie zakończone.

Joanna Szeligowska – nauczyciel-konsultant
Z zamiłowania i wykształcenia anglistka, ukończyła studia podyplomowe będące wspólnym projektem Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie i National University of Ireland, Galway.
Zatrudniona w ROM-E Metis od 2013 roku. Wcześniej związana z Kolegium Nauczycielskim w Bytomiu i Uczelnią Korczaka w Katowicach, a następnie z Uniwersyteckim I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Chorzowie gdzie realizowała projekt czytelniczy „Silence, On Lit!”.
W ramach kampanii skierowanej do nauczycieli i opiekunów dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, współpracowała z Kelly Hunter, założycielką i dyrektorką artystyczną Flute Theatre.
Z miłości do książek wymyśliła i współprowadzi kampanię społeczną "czytajMY", w ramach której propaguje czytelnictwo jako sposób na przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych.
Występuje w roli tłumacza podczas konferencji z zagranicznymi gośćmi, a także w charakterze jurora w organizowanym przez Pałac Młodzieży w Katowicach, a objętym honorowym patronatem Śląskiego Kuratora Oświaty, konkursie poezji angielskiej dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Interesuje się ilustracją książkową oraz tym jak język wpływa na kształtowanie myślenia i postrzegania świata.
Dodatkowych informacji udziela koordynator – Gabriela Niemiec:
tel.: 501 844 259
e-mail:
