Widok ucznia wpatrzonego w ekran swojego smartfona dzisiaj nikogo już nie dziwi. Często budzi niepokój lub jawny sprzeciw dorosłych. Prosty i tani dostęp do Internetu zmienił nasze nastawienie do informacji. Powszechnie dostępna w nieograniczonych ilościach, z dobra rzadkiego przekształciła się w mało wartościowy element codziennego życia. Przy okazji zmieniła rolę szkoły. Uczniowie już jej nie potrzebują, aby zdobyć informację. Ale informacja to jeszcze nie wiedza. W budowaniu tej ostatniej szkoła nadal zajmuje ważne miejsce. W jaki sposób social media mogą być jej sprzymierzeńcem?

Termin konferencji: 26 września 2018 r.

Miejsce konferencji i warsztatów: Filia ROM-E Metis w Bytomiu, ul. Chorzowska 22

W programie:

13:00 – 14:00 – Rejestracja uczestników konferencji

14:00 – 14:10 – Rozpoczęcie konferencji

14:10 – 15:30 – YouTube i inne social media, jako źródło zdobywania wiedzy – wady i zalety – Część I – wykład Tomasza Bartnikowskiego

15:30 – 16:00 – Przerwa

16:00 – 17:30 – YouTube i inne social media, jako źródło zdobywania wiedzy – wady i zalety – Część II – wykład Tomasza Bartnikowskiego

Tomasz Bartnikowski – teleinformatyk, elektronik, wykładowca akademicki, youtuber, pasjonat odnawialnych źródeł energii. Pierwsze filmy instruktażowe wyreżyserował i wyprodukował jeszcze będąc uczniem technikum. Od 2016 r. prowadzi na Youtubie kanał naukowo edukacyjny pod pseudonimem "Magister Wykładzina". Prywatnie uwielbia i uprawia sporty wyczynowe.

 

Warsztaty do wyboru:

  • 6WK/I/1 – Gry i zabawy off-line i online – 1 październik 2018 r. w godz. 15:00 – 17:30
  • 6WK/I/2 – Czy selfie musi być nonsensem? – 8 października 2018 r. w godz. 15:00 – 17:30
  • 6WK/I/3 – Co czyha w sieci? – 24 października 2018 r. w godz. 15:00 – 17:30

Opisy warsztatów:

Czy selfie musi być nonsensem? – Warsztat adresowany do osób, które chcą uatrakcyjnić lekcję przedmiotowe wykorzystując ulubioną przez nastolatków narzędzie komunikacji jakim jest selfie. Przekonamy się, że selfie jest znakomitym punktem wyjścia do dyskusji o własnym ciele, tożsamości, budowaniu marki, marketingu, uzależnieniach od internetu i wartościach. Może być również inspiracją na lekcjach historii i języka polskiego.

Serdecznie zapraszam!
Beata Cielecka

 

Koszt udziału w pojedynczej konferencji wynosi 60 zł i obejmuje udział w jednej konferencji oraz w jednym, wybranym warsztacie metodycznym, spośród trzech propozycji, który jej towarzyszą.

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 60 zł

Termin płatności: 19 września 2018 r.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator:

Grażyna Skirmuntt
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail:

Opublikowano 31 sierpnia 2018
Zmieniono 4 września 2018
Zarchiwizowano 26 września 2018
Wróć