Kompleksowe Wsparcie Dziecka i Rodziny - interdyscyplinarność, spójność działań w diagnozie i terapii
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 19 września 2018
Analiza procesu wspomagania rozwoju dziecka i rodziny w aspekcie organizacyjnym oraz merytorycznym z uwzględnieniem zasad kompleksowości i spójności działań.
Prezentacja badań dotyczących oczekiwań rodziców małych dzieci co do organizacji i wsparcia diagnostyczno-terapeutycznego.
Założenie kompleksowości w aspekcie:
- organizacyjnym-interdyscyplinarnym – praca zespołu.
- spójności diagnozy i programu terapii,
Aspekty kluczowe terapii małego dziecka w programach terapeutycznych.
Próba odpowiedzi na pytania:
- jakie są oczekiwania rodziców w wobec wczesnej interwencji,
- czym jest wieloprofilowość w diagnozie funkcjonalnej,
- jakie znaczenie ma analiza umiejętności kluczowe w planowaniu pracy z dzieckiem,
- na co zwrócić uwagę przy doborze narzędzi,
- jakie narzędzia warto wykorzystać w procesje uczenia dziecka,
- jak przełożyć działania diagnostyczne na planowanie pracy- spójność diagnozy i programu.
Informacje o prowadzącym:
Radosław Piotrowicz – doktor nauk humanistycznych, wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, oligofrenopedagog, specjalista w zakresie rehabilitacji dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością, wczesnej interwencji, wieloletni terapeuta Ośrodka Wczesnej Interwencji PSONI Koło w Zgierzu, diagnosta, terapeuta, nauczyciel akademicki, autor programów kształcenia oraz kierownik Studiów podyplomowych "Wczesna interwencja-pomoc dziecku i rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania i opieki nad małym dzieckiem" w APS. Redaktor serii wydawniczej z cyklu wczesnej interwencji wspomagania rozwoju "Małe Dziecko". Zainteresowania naukowe: jakość życia rodzin i osób z niepełnosprawnością intelektualną, wczesna interwencja, skrining niemowląt.