Logo: Doradztwo edukacyjno-zawodowe

 

Zapraszamy na warsztaty doskonalące: Zastosowanie Skali Zdolności Specjalnych w pracy szkolnego doradcy kariery.

Adresaci szkolenia: warsztaty adresowane są do psychologów, pedagogów szkolnych, osób, które podejmują w szkole działania z zakresu doradztwa zawodowego doradców zawodowych, którzy chcieliby doskonalić swój warsztat pracy.

Termin spotkania: 6 czerwca 2017 r. w godzinach 14:30 – 18:00

Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach

 

Opis szkolenia

Warsztaty adresowane są do osób pragnących:

  • wyposażyć swój warsztat pracy w nowe narzędzie diagnostyczne spełniające standardy psychometryczne,
  • doskonalić swoje umiejętności w zakresie diagnozowania potencjału edukacyjno-zawodowego uczniów,
  • wspierać uczniów w formułowaniu i realizacji celów edukacyjno-zawodowych,

Szkolenie ma na celu doskonalenie warsztatu diagnostycznego osób zajmujących się organizacją doradztwa zawodowego w szkole.

Skala Zdolności Specjalnych jest przeznaczona do pomiaru zmiennych ważnych w działalności zawodowej i planowaniu ścieżki kariery. Może mieć zastosowanie w diagnozie indywidualnej i badaniach grupowych wśród uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.

Skala oparta jest na założeniach teorii wielorakich inteligencji H. Gardnera z uzupełnieniami Armstronga, Zohar i Marshalla, Tuppera i Emmonsa. W odróżnieniu od klasycznych teorii zdolności jest to teoria bardzo optymistyczna, ponieważ zakłada, że każdy posiada indywidualny potencjał, który może rozwijać. Co ważne teoria ta zakłada również, że możemy nie tylko wykorzystywać wrodzony nam potencjał, ale również rozwijać te potencjały, które mamy rozwinięte w mniejszym stopniu. Tym bardziej wydaje się zasadnym korzystanie z tej teorii w poradnictwie skierowanym do dzieci i młodzieży. Posiadany profil inteligencji wyznacza sposób rozwiązywania problemów i osiągania celów, wyznacza też więc wybór ścieżki kształcenia i ma wpływ na karierę zawodową. W procesie diagnozy dokonujemy oceny poziomu poszczególnych typów inteligencji i określamy profil inteligencji dla ucznia. Z uwagi na krytykę z jaką spotkało się używanie przez Gardnera określenia "inteligencje" autorki testu zastąpiły to określenie terminem "zdolności specjalne".

Doradcy zawodowi często w swojej pracy posługują się różnymi adaptacjami narzędzi opartych na teorii Gardnera. W przeciwieństwie do innych tego typu narzędzi, które raczej mają charakter testów, które uznać można za "psychozabawę" narzędzie to spełnia standardy psychometryczne. Warto je więc wprowadzić do swojego warsztatu pracy z uwagi na jego rzetelność.

 

Prowadząca:

Barbara Ostafińska-Molik – adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Zakładzie Teorii Wychowania i Opieki. Z wykształcenia pedagog, socjolog i terapeuta pedagogiczny. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się między innymi wokół postrzegania rzeczywistości społecznej przez jednostkę, diagnozy pedagogicznej oraz metodologii badań społecznych, pomiaru, analizy i interpretacji danych. Brała udział w wielu projektach dedykowanych powstawaniu narzędzi diagnostycznych. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje w zakresie pomiaru, min. ukończyła szkolenia na Uniwersytecie Michigan (USA) czy Uniwersytecie Essex (UK).

 

Kurs jest kursem doskonalącym i nie nadaje kwalifikacji w zakresie doradztwa zawodowego.

 

Wytyczne dotyczące zasad uczestniczenia w zajęciach organizowanych przez ROM-E Metis w Katowicach.

  1. Organizator informuje, iż uczestnik zajęć powinien przestrzegać stosowania środków ochrony osobistej – maseczek / przyłbic i jednorazowych rękawiczek (zarówno w trakcie samego szkolenia / spotkania, jak i na etapie jego przygotowania. W wyjątkowych sytuacjach zapewniamy uczestnikom szkolenia maseczki i jednorazowe rękawiczki.
  2. Należy pojawić się w miejscu szkolenia nie wcześniej niż kwadrans przed rozpoczęciem zajęć. Oczekując na wejście do sali szkoleniowej należy zachowywać odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mieć zakryte usta i nos. Uczestnicy zajęć są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali, w której prowadzone są zajęcia edukacyjne. Po zajęciu miejsca w sali uczestnik może zdjąć maseczkę zachowując dystans 1,5 m. Jeśli zapewnienie tego dystansu nie jest możliwe np. rozmowa z prowadzącym lub innym uczestnikiem, uczestnik ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos.
  3. Organizator informuje, iż podczas szkoleń nie umożliwia korzystania z ekspresów do kawy/herbaty oraz dystrybutorów wody mineralnej. Uczestnicy szkoleń mogą spożywać jedynie swoje napoje/posiłki.

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 50 zł

Termin płatności: 30 maja 2017 r.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator – Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz:

tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 102
e-mail:

Opublikowano 29 marca 2017
Zarchiwizowano 6 czerwca 2017
Wróć