Choreoterapia. Kurs podstawowy
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 21 maja 2016
Zapraszamy na szkolenie Choreoterapia. Kurs podstawowy.
Adresaci szkolenia:
Zajęcia adresowane są dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów zajęciowych, pracowników socjalnych, asystentów osób niepełnosprawnych, opiekunów, bibliotekarzy, studentów.
Opis szkolenia:
Celem kursu podstawowego w zakresie choreoterapii jest poznanie metod i narzędzi terapii z wykorzystaniem tańca i ruchu, a także muzyczno-tanecznych technik pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- przygotowani do pracy indywidualnej i grupowej z klientem;
- znali metody diagnozy stosowane w terapii;
- potrafili zastosować różne metody choreoterapii w pracy z uczniem;
- przygotowani do wykorzystania choreoterapii w rewalidacji indywidualnej, zajęciach z uczniem zdolnym, zajęciach z dzieckiem z ADHD, dziećmi z dysfunkcjami emocjonalnymi i zachowania, dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami;
- znali zasady prowadzenia sesji.
Ważnym elementem zajęć jest przygotowanie uczestników do prowadzenia praktyki z wykorzystaniem ruchu i form muzyczno-tanecznych. Ponadto, zajęcia stanowią doskonałą propozycję dla wszystkich tych, którzy szukają ciekawych form spędzenia czasu, pragną rozwinąć twórczy potencjał, wzbogacić komunikację, a także wyrazić w nowy, alternatywny sposób uczucia i myśli. Powiązanie ruchu z muzyką wpływa na równowagę wewnętrzną, jakość życia i stosunków interpersonalnych. Kształtuje i rozwija estetykę ruchów, poprawia ogólną kondycję.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Stanowi źródło rozwoju osobistego, a także gotowych propozycji scenariuszowych do wykorzystania na zajęciach szkolnych i terapeutycznych. Istotnym jest, iż warsztaty te skierowane są dla osób w każdym przedziale wiekowym, bez przygotowania tanecznego, a także różnymi schorzeniami psychosomatycznymi. Są również doskonałą metodą redukcji stresu.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
Stosowanie technik prowadzi do:
- podniesienia poziomu samoświadomości i poczucia własnej wartości;
- pogłębienia komunikacji niewerbalnej;
- rozwoju kreatywności, aktywności własnej;
- wzrostu poczucia pewności w relacjach z innymi, budowania zaufania do siebie i innych;
- integracji na poziomie ciała i umysłu;
- poprawy sprawności i koordynacji ruchowej;
- relaksu, kreatywnej formy spędzania czasu;
- obniżenia poziomu stresu;
- dostarczenia nowych sposobów wyrażania napięć, agresji oraz niepokoju.
Możliwość stosowania techniki z:
- dziećmi;
- młodzieżą;
- seniorami;
- osobami niepełnosprawnymi;
- osobami chorymi psychicznie i psychosomatycznie;
- sobą, jako metoda rozwoju osobistego.
Termin: 21 maja i 4 czerwca 2016 r. w godz. 9:00 – 15:00
Miejsce: Filia ROM-E Metis w Bytomiu, ul. Chorzowska 22
Liczba godzin dydaktycznych: 15
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 100 zł
Termin płatności: 14 maja 2016 r.
Szkolenie zakończone.
O prowadzącym:
Tomasz Kuta – pedagog resocjalizacyjny, oligofrenopedagog. Ponadto, absolwent terapii zajęciowej, promocji zdrowia, a także psychologii zachowań społecznych na Uniwersytecie Śląskim. Od 6 lat prowadzi zajęcia teatralne i taneczne dla osób niepełnosprawnych oraz przedszkolaków, uczniów szkół podstawowy i gimnazjalnych. Trener choreoterapii i teatroterapii dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Współtworzy teatr, w którym grają niepełnosprawni. Autor spektaklu dyplomowego "33 minuty". Swoje umiejętności sceniczne doskonalił pod kierunkiem Joanny i Piotra Ksol. Prywatnie – konferansjer. Zapowiadał m.in. artystów Kabaretu Piwnica pod Baranami, Małgorzatę Ostrowską czy zespół PIN.
www.tomaszkuta.pl
Dodatkowych informacji udziela koordynator – Beata Cielecka:
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 116
e-mail: