Logo: Szkoła Dziennikarstwa dla Nauczycieli

 

Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach zaprasza do

Szkoły Dziennikarstwa dla Nauczycieli

 

Jeżeli:

  • masz pasję
  • lubisz tworzyć teksty
  • lubisz pisać o tym, co dzieje się wokół Ciebie
  • szukasz inspiracji
  • chcesz zarazić pasją swoich uczniów
  • chcesz się czegoś dowiedzieć o sobie
  • chcesz uruchomić swój umysł
  • chcesz spotkać innych ciekawych ludzi
  • chcesz doświadczyć czegoś nowego
  • chcesz poszerzyć swoje horyzonty i przełamać stereotypy
  • myślisz o...

Każdy z tych powodów jest wystarczający, by wziąć udział w zajęciach Szkoły Dziennikarstwa dla Nauczycieli.

 

Udział w warsztatach da szansę na poznanie języka mediów, tego jak pisać do mediów i tego co zrobić, by media pisały o nas i o naszej szkole. Pozwoli poznać tajniki budowania przekazu tak, żebyśmy mogli przebić się z tematami związanymi ze szkołą i jej osiągnięciami do mediów społecznościowych i lokalnych oraz wypromować własną stronę internetową. Dzięki udziałowi w warsztatach będą Państwo mieli możliwość przygotować młodzież do aktywnego uczestnictwa w świecie nowych mediów, zapoznać ją z prawami i zagrożeniami związanymi z publikacjami oraz z arkanami dziennikarskiej wiedzy pod kątem – być może – przyszłej profesji naszych podopiecznych. Zapraszamy!

Miejsce: spotkania będą odbywać się w siedzibie ROM-E Metis w Katowicach

Cykl obejmuje cztery spotkania.

 

Program Szkoły Dziennikarstwa dla Nauczycieli

Termin

Tematyka zajęć

Cena

Lekcja 1

15 kwietnia 2015 r.
w godz. 15:00 – 18:30

ABC redaktora

prowadzenie Anna Ładuniuk

  • Jak zaplanować gazetę? Jak budować tytuły, leady? Jak planować teksty na stronie? Przekaz graficzny, elementarz dziennikarza.
  • Prawo prasowe, prawo autorskie, prawo do ochrony danych osobowych – jak się w tym poruszać?

Uwaga! Szkolenie zostało odwołane!

30 zł

Lekcja 2

29 kwietnia 2015 r.
w godz. 15:00 – 18:30

ABC dziennikarza

prowadzenie Katarzyna Domagała

  • Dziennikarz, czyli kto? Skąd biorą się tematy? Mam temat i co dalej? Jak go sprzedać. Kto, co, gdzie, kiedy..., czyli o to pytaj zawsze.
  • Tekst, czyli piramida, praca nad tekstem dziennikarskim. Jak przebić się ze swoimi informacjami do gazety? Jak tworzyć informacje, które zainteresują media? Najczęstsze błędy przy tworzeniu tekstów prasowych oraz ich dostosowanie ich do Internetu.

Uwaga! Szkolenie zostało odwołane!

30 zł

Lekcja 3

13 maja 2015 r.
w godz. 15:00 – 18:30

Praca z Internetem, czyli dziennikarz online i nowe media

prowadzenie Marcin Nowak

  • Jak budować tekst do Internetu (frazy kluczowe, SEO).
  • Co to jest SEO i jaki wpływ na tworzenie i dostępność treści mają wyszukiwarki internetowe. Specyfika języka w Internecie, semantyka słowna, proces zmian w formułowaniu tytułów.
  • Jak zmieniają się potrzeby odbiorców w kontekście treści. Precyzja języka internetowego, zawężanie zbiorów wyszukiwani, upraszczanie słownictwa, mianownikowanie zdań.
  • Public Relations i współpraca szkoły z mediami.
  • Jakie tematy mogą i powinny zainteresować media, jak budować przekaz, czyli jak przebić się ze swoimi osiągnięciami do lokalnej albo ponadlokalnej prasy, radia i telewizji.
  • Jaka tematyka cieszy się największym zainteresowaniem w Internecie, nowe obszary zainteresowań, nowe formy i środki przekazu.
  • Specyfika pracy nowoczesnego newsroomu dziennikarskiego w dzisiejszych czasach. Na czym polegała i polega transformacja mediów tradycyjnych.
  • Badanie atrakcyjności treści. "Hotmapy" treści. Planowanie treści internetowych z wyprzedzeniem.
  • Zależności pomiędzy treściami papierowymi a internetowymi. Wzajemne szanse i zagrożenia w kontekście pracy dziennikarza.

Uwaga! Szkolenie zostało odwołane!

30 zł

Lekcja 4

20 maja 2015 r.
w godz. 15:00 – 18:30

Media społecznościowe – dlaczego to ważne?

prowadzenie Marcin Nowak

  • Social media – geneza, rozwój i szanse w kontekście pracy dziennikarskiej oraz edukacyjnej.
  • Rodzaje serwisów społecznościowych i ich rola w przekazywaniu informacji.
  • Rola serwisów społecznościowych w przekazywaniu treści edukacyjnych.
  • Dlaczego szkoła powinna mieć dobra stronę w Internecie i dlaczego profil na Facebooku. Jak reklamować się przez socialmedia? Budowanie społeczności wokół szkoły – marketing własny.
  • Odbiorca informacji jako twórca.
  • Dziennikarstwo obywatelskie. Złote lata, zmiana charakteru czy zmierzch?
  • Blogosfera i vlogosfera i jej rosnąca rola w kreowaniu opinii.

Uwaga! Szkolenie zostało odwołane!

30 zł

 

Prosimy o dokonanie wpłaty na konto:

ING Bank Śląski S.A. 94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
z dopiskiem 25KD/numer warsztatu

Wpłaty przyjmujemy także w kasie ROM-E Metis.

Do każdej wpłaty na konto automatycznie wystawiamy fakturę na nazwisko osoby wpłacającej. W razie innego nabywcy lub innej formy płatności prosimy to uzgodnić z p. Mariolą Majzner – tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 118, e-mail:

W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę / placówkę prosimy w treści przelewu podać kod szkolenia, NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.

Nie uiszczenie opłaty w terminie, w przypadku dużej liczby uczestników, skutkować może brakiem możliwości uczestniczenia w szkoleniu.

 

Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia faksem lub pocztą. Aby pobrać kartę zgłoszenia, kliknij tutaj.

Fax: 32 209 53 13
Adres: ROM-E Metis, 40-530 Katowice, ul. Drozdów 21

Istnieje także możliwość zgłoszenia online – na wszystkie lub wybrane spotkania.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator – Magdalena Wieczorek:

tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 116
e-mail:

 

O prowadzących:

Katarzyna Domagała

Rocznik 1985. Jest młodą mamą. Domatorką. Wielką fanką polskiego reportażu, szczególnie twórczości Kapuścińskiego. Ubolewa, że przed śmiercią nie otrzymał Literackiej Nagrody Nobla. Ukończyła studia humanistyczne o profilu dziennikarskim. Od pięciu lat pracuje w redakcji Dziennika Zachodniego. Przygodę z Dziennikiem Zachodnim zaczynała od praktyki. Od czterech lat jest zatrudniona w dziale wydarzeń, gdzie zajmuje się szeroko rozumianą edukacją, problemami młodzieży czy seniorów. Wcześniej przygotowywała materiały głównie do Tygodnika Będzińskiego, który co tydzień ukazuje się w powiecie.

 

Anna Ładuniuk

Dziennikarka i redaktorka, od ponad 20 lat związana ze śląskimi mediami. Obecnie odpowiedzialna za regiony zastępca sekretarza redakcji w Dzienniku Zachodnim, redaktor prowadząca codzienne wydania gazety oraz miesięcznik Nasza Historia. W Internecie prowadzi swój autorski blog. W prasie przeszła prawie wszystkie szczeble – od korektorki, przez funkcje wydawcy, kierownika działu, sekretarza redakcji (w Trybunie Śląskiej), zastępcę redaktora naczelnego w Dzienniku Zachodnim. Absolwentka filologii polskiej (specjalność teatrologia) na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych w Instytucie Badań Polonijnych UJ. Zanim związała się z prasą, pracowała w Zakładzie Teatru UJ oraz uczyła cudzoziemców języka polskiego w Zakładzie Badań Polonijnych UJ, była także związana etatowo z Teatrem Rozrywki w Chorzowie.

 

Marcin Nowak

Rocznik 1985, specjalista ds. nowych mediów.
W mediach od 6 lat, najpierw jako dziennikarz obywatelski. Od 2008 roku w formie Media Regionalne szef kilkuosobowej redakcji mmsilesia.pl w Katowicach a od 2010 roku menadżer odpowiedzialny za rozwój serwisów internetowych w Dzienniku Zachodnim. Trener dziennikarstwa online. Prowadzi szkolenia dla dziennikarzy lokalnych w różnych miejscach Polski całej grupy Polskapresse.

Opublikowano 4 marca 2015
Zarchiwizowano 15 kwietnia 2015
Wróć