Arteterapia. Taniec

 

Zapraszam na dwumiesięczny cykl warsztatów z improwizacji ruchowej skierowany do wszystkich, którzy chcą pracować ze swoim ciałem, tych, którzy mają doświadczenia taneczne czy ruchowe, jak i tych, którzy są pasjonatami lub amatorami zainteresowanymi szeroko pojętą improwizacją. Podczas warsztatów nie jest wymagana znajomość żadnej techniki tanecznej, jedynie chęć do eksperymentowania z własnym ciałem.

Zajęcia z improwizacji ruchowej będą się opierać na pracy z wyobraźnią. Poprzez zajęcia w grupie skupimy się na pobudzaniu naszej fizycznej kreatywności.

Skupimy się na świadomej pracy ciała poprzez instynktowne poruszanie całą jego strukturą. Wykorzystując improwizację, eksperymentowanie w zupełnej wolności i przyjemności, będziemy pracować nad wychodzeniem z form, w które często wchodzimy podczas improwizacji ruchowych.

Dzięki ćwiczeniom stosowanym podczas sesji warsztatowych nabierzemy większej świadomości ciała, koordynacji, siły i elastyczności. Jest to praca podejmowana w grupie, ale każdy z uczestników indywidualnie pracuje na siebie i swój rozwój. Będziemy też stosować techniki związane z contact improwizacją, pracą z partnerem, izraelską metodą ruchu GaGa, którą pracuje Ohad Naharin w Tel Avivie, tańcem współczesnym, choreoterapią i wiele innych.

Taniec jest formą arteterapii. Redukuje stres, obniża ciśnienie, wpływa na wzrost odporności czy równowagi jak i na pobudzanie różnych obszarów mózgu, przyczyniając się do poprawy zdolności uczenia się i zwiększenia kreatywności. Taniec idealnie pozwala wyładować frustrację. Pozwala na oczyszczenie z negatywnych emocji, daje odprężenie, wzmacnia koncentrację i samoświadomość, rozwija wrażliwość muzyczną, świadomość ciała i dostarcza doznań estetycznych.

Udział w warsztatach ma spowodować, że będziemy się lepiej czuć ze swoim ciałem.
Na zajęciach obowiązuje wygodny strój. Ćwiczymy na boso.

Natalia Iwaniec – prowadząca zajęcia

 

Adresaci projektu: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek, nauczyciele wychowania fizycznego, pedagodzy, psycholodzy, opiekunowie szkolnych kółek teatralnych instruktorzy świetlic młodzieżowych, animatorzy kultury.

 

Projekt składa się z pięciu modułów odbywających się co dwa tygodnie w soboty w godz. 12:00 – 14:00.

 

Zachęcamy Państwa do udziału w całości cyklu. Istnieje również możliwość uczestniczenia w wybranych zajęciach.

 

Moduły/warsztaty:

  1. 7 maja 2011 r. (sobota) w godz. 12:00 – 14:00
    część I (25KD/1)
  2. 21 maja 2011 r. (sobota) w godz. 12:00 – 14:00 10:30 – 12:30
    część II (25KD/2) – rejestracja do 19 maja br.
  3. 4 czerwca 2011 r. (sobota) w godz. 12:00 – 14:00
    część III (25KD/3) – rejestracja do 2 czerwca br.
  4. 18 czerwca 2011 r. (sobota) w godz. 12:00 – 14:00
    część IV (25KD/4) – rejestracja do 16 czerwca br.
  5. 2 lipca 2011 r. (sobota) w godz. 12:00 – 14:00
    część V (25KD/5) – rejestracja do 30 czerwca br.

 

Miejsce warsztatów: Medyczna Szkoła Policealna Województwa Śląskiego nr 1 im. Zofii Szlenkierówny w Katowicach, ul. Wiertnicza 3 (zobacz plan dojazdu).

 

Koszt udziału w całym cyklu (5 spotkań) wynosi 135 zł (słownie sto trzydzieści pięć złotych)
Koszt udziału w jednym, wybranym spotkaniu wynosi 32 zł (słownie trzydzieści dwa złote)

 

Jeżeli wyraża Pani/Pan gotowość do udziału w warsztatach prosimy o:

  1. rejestrację online – kliknij tutaj – w nieprzekraczalnym terminie 5 maja 2011 r. w przypadku udziału w całości zajęć lub tylko w pierwszym spotkaniu lub w terminie podanym obok terminu zajęć;
  2. wpłatę ww. kwoty na konto:

    ING Bank Śląski S.A. 94 1050 1214 1000 0090 7749 6066

    Na formularzu wpłaty – w polu wpłata tytułem – należy wpisać: TANIEC 2011.

    W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę/placówkę prosimy na formularzu lub w treści przelewu podać nazwę, adres i NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.

 

System rejestracji online automatycznie prześle Pani/Panu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia pod adres e-mail podany w wypełnionym formularzu zgłoszeniowym. Jest to równoznaczne z zakwalifikowaniem Pani/Pana do udziału w cyklu szkoleniowym. Proszę przyjechać na pierwsze (i następne zajęcia) zgodnie z harmonogramem spotkań podanym w opisie.

 

Potwierdzenia uczestnictwa w warsztatach oraz faktury otrzymają Państwo każdorazowo podczas zajęć lub w przypadku osób uczestniczących w całym cyklu podczas ostatniego spotkania

 

Ważne!
Prosimy Państwa o dokładne wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz druku wpłaty/przelewu bankowego. Faktury, które Państwu wystawimy będą zawierały wyłącznie dane nabywcy (imię, nazwisko lub nazwa szkoły/placówki, adres oraz NIP) znajdujące się na dokumencie wpłaty/przelewu, który od Państwa otrzymamy.

 

Wszelkie pytania i informacje prosimy kierować do Tomasza Wojtasika – koordynatora projektu:

  • Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach
    adres: ul. Drozdów 21; 40-530 Katowice
  • tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
  • e-mail:

 

Natalia Iwaniec – absolwentka wiedzy o teatrze na UJ w Krakowie i Studium Animatorów Kultury we Wrocławiu (specjalność taniec).

Uczestniczka wielu warsztatów z zakresu tańca współczesnego, contact improwizacji i wielu różnych form ruchu w Polsce i za granicą (Indie, Austria, Izrael).

Instruktor tańca współczesnego i improwizacji.

Brała udział w projekcie – warsztacie dla tancerzy u Yasmeen Goddder, w Tel Avivie, gdzie uczyła się techniki release. Do Izraela przyciągnęła ją GaGa, innowacyjna metoda pracy Ohada Naharina. Pod okiem doskonałych pedagogów, tancerzy i byłych tancerzy Batsheva Dance Company, jak i samego Ohada Naharina uczyła się tej metody.

 

Ohad Naharin urodził się w bardzo twórczym domu. Jego matka była nauczycielką tańca, a ojciec pracował jako psycholog, w przeszłości zajmował się aktorstwem. Naharin od dziecka wykazywał zainteresowania artystyczne- malował, tworzył muzykę i pisał opowiadania. Naukę tańca rozpoczął bardzo późno, dołączając w wieku 22 lat do Zespołu Tańca Bat-Szewa. W 1975 r. Naharin wyjechał na naukę tańca do Nowego Jorku, uczęszczając m.in. do Juilliard School oraz The School of American Ballet. W Nowym Jorku pozostał do 1990 r., przygotowując liczne choreografie dla tamtejszych zespołów tanecznych.

W 1990 r. Naharin powrócił do Izraela i objął stanowisko dyrektora artystycznego Zespołu Tańca Bat-Szewa. Pod jego przewodnictwem zespół nabrał międzynarodowego charakteru i zdobył pozycję jednej z najlepszych grup tanecznych Izraela. Dzięki swojemu muzycznemu wykształceniu Naharin tworzył również muzykę do niektórych spektakli Zespołu Tańca Bat-Szewy.

Ohad Naharin jest twórcą innowacyjnego języka ruchu GaGa, który przez swoją inwencję zrewolucjonizował metodę szkolenia tancerzy Zespołu Tańca Bat-Szewa, przeradzając się następnie w światowy system kształcenia w dziedzinie praktyki ruchu.

O współpracę z Ohadem Naharinem zabiegają najwybitniejsze zespoły na całym świecie. Jego choreografie mają w swoim repertuarze m.in.: Nerderlands Dans Theater, Frankfurt Ballet, Ballet de l'Opera National de Lyon, Compańía Nacional de Danza, Cullberg Ballet, Ballet du Grand Theatre de Geneve, Finnish National Ballet, Ballet de l'Opera de Paris, Balé da Cidade de Săo Paulo, Cedar Lake Contemporary Ballet, Hubbard Street Dance Chicago i Les Grand Ballets Canadiens de Montréal.

W 2010 r. Naharin zrealizował choreografię dla zespołu Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Spektakl pt. Minus 2 miał premierę 26 listopada 2010 r. w Poznaniu.

Opublikowano 12 kwietnia 2011
Zmieniono 23 maja 2011
Zarchiwizowano 4 lipca 2011
Wróć