Lp.

Temat modułu / Treść zajęć

Liczba godz. warszt.

Liczba godz. wykł.

Prowadzący

Termin, sala

1

Metodyka pracy z dorosłymi

  • moderowanie;
  • teoria andragogiki;
  • specyfika nauczania dorosłych;
  • współczesne teorie uczenia się;
  • różne style uczenia się, refleksja na temat własnego stylu.

8

8

Aleksander Lubina

20 września 2008, 21/1

21 września 2008, 21/1

2

Praca edukatora z grupą

  • komunikacja interpersonalna;
  • kształcenie dorosłych – wypracowanie własnych zasad kształcenia dorosłych;
  • aspekty relacji: prowadzący-uczestnik.

10

10

Barbara Dobias-Mola

Tomasz Wojtasik

18 października 2008, 17/1

19 października 2008, 21/1

3

Metody pracy grupą – projekt, metody aktywizujące

  • techniki pracy z dorosłymi;
  • dobór technik i metod aktywnych;
  • planowanie zajęć – struktura warsztatu.

10

4

Sonia Gogulla

28 września 2008, 21/1

4 października 2008, 21/1

4

Efekty kształcenia

  • doskonalenie zawodowe – współczesne tendencje i kierunki rozwoju;
  • efektywne doskonalenie – charakterystyka, zasady oraz etapy projektowania;
  • motywacja w procesie uczenia się i rozwoju.

5

 

dr Danuta Elsner

27 września 2008, 21/1

5

Oświata a prawo

  • etyka pracy edukatora;
  • prawo oświatowe.

5

5

Zdzisława Waniek

15 listopada 2008, 21/1

16 listopada 2008, 21/1

6

ICT

  • opracowanie własnego Webquestu w postaci strony WWW;
  • prezentacja pracy własnej;
  • platforma e-learningowa w edukacji i systemie szkolnym;
  • Scholaris – portal edukacyjny – zadania, e-szkoła;
  • Google – skrzynka elektroniczna, możliwości i ograniczenia.

10 godz. stacjonarnych

20 godz. na odległość

Sabina Furgoł

26 września 2008 od godz. 15:00, 17/1

24 października 2008 od godz. 14:00, 17/1

7

Przygotowanie materiałów szkoleniowych

  • projektowanie i wybór materiałów dydaktycznych;
  • tworzenie materiałów szkoleniowych;
  • prawa autorskie.

5

Gabriela Wawrzynek

27 września 2008, 21/1

8

Praca własna praktyka

  • przygotowanie programu;
  • pisanie scenariuszy;
  • opracowanie materiałów edukacyjnych przez uczestników;
  • wykorzystywanie materiałów w czasie szkolenia.

40

 

 

9

Superwizja i ewaluacja pracy

  • ocena programów i wypracowanych materiałów;
  • procedury planowania i realizacji ewaluacji;
  • proces ewaluacyjny.

10

Barbara Dobias-Mola

22 listopada 2008, 21/1

10

Konsultacje

10

Barbara Dobias-Mola

 

Opublikowano 17 września 2008
Zarchiwizowano 22 września 2008
Wróć