Zapraszamy na szkolenie: Jak bierni obserwatorzy mogą stać się bohaterami?

  • Rówieśnicy otaczają kręgiem znęcającego się nad słabszym kolegą ucznia...
  • Koleżanki nagrywają telefonem komórkowym dziewczynkę, która ma atak padaczki...
  • Osoba, która traci przytomność i upada na ulicę jest mijana przez tłum przechodniów...

Jeśli martwią Cię takie sytuacje a jednocześnie chcesz to zmienić...

Jeśli uważasz, że w szkołach panuje znieczulica...
Jeśli myślisz, że kozioł ofiarny musi być skazany na  samotność...
Jeśli zastanawiasz się jak można zapobiec prześladowaniom ucznia w zespole klasowym...
to szkolenie jest dla ciebie!

"Nie jesteśmy niewolnikami sił sytuacyjnych, lecz musimy nauczyć się metod opierania się im i  przeciwstawiania"
prof. Philip G. Zimbardo, twórca Projektu Bohaterskiej Wyobraźni (HIP)

 

Zamiast narzekać na społeczną znieczulicę i obojętność młodzieży, możemy realizować w szkołach program uruchamiający drzemiący w młodych ludziach potencjał zachowań prospołecznych.

Program HIP uczy młodzież

  • przeciwstawiania się presji grupy,
  • głośnego mówienia "nie",
  • odważnego działania w obliczu trudnych sytuacji w  szkole, rodzinie, społeczności.

Dla klas VII – VIII szkół podstawowych i młodzieży szkół ponadpodstawowych!

Proponujemy: ćwiczenia, filmy i niezwykłe eksperymenty psychologii społecznej, które zmieniają postawy i  zachowania!

Oferujemy:

  • 3 warsztatowe spotkania – 14 godzin dydaktycznych,
  • Certyfikat Nauczyciela Projektu Bohaterskiej Wyobraźni,
  • scenariusze i materiały do  pracyz młodzieżą klas VII i VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowe.

Termin szkolenia: 4, 11 i 17 kwietnia 2024 r. w godz. 15:00 – 18.30

Najbliższa edycja szkolenia odbędzie się w Katowicach (siedziba ROM-E Metis w Katowicach, ul. Drozdów 21)

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 210 zł

Termin płatności: 30 marca 2024 r.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator:

Krystyna Szczęsna-Witkowska
tel.: 32 209 52 12 lub 14 wew. 124
e-mail:

O prowadzących:

Beata Łęcka – nauczyciel-konsultant

Psychologia – UŚ, Szkolna psychologia defektologiczna – Uniwersytet Warszawski (studia podyplomowe). Absolwentka wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy psychologicznej w pracy indywidualnej, rodzinnej i grupowej, prowadzonych przez specjalistów z "Polskiego Instytutu Ericksonowskiego" w Łodzi, "Instytutu Gestalt" w Krakowie"," "Laboratorium""Psychoedukacji" i Ośrodka "Synapsis" w Warszawie oraz specjalistów z zagranicy (m.in. "Pittsburgh International Children and Families Institute" – USA, Uniwersytet "Fontys"w Tilburgu – Holandia). Uczestniczyła w trzyletnim projekcie polsko-holenderskim "Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach(SFA) nową metodą w systemach opieki społecznej i edukacji w Polsce" (w charakterze zarówno uczestnika szkoleń, jak i trenera upowszechniającego tę metodę).

Posiada wieloletnie doświadczenia w pomocy psychologicznej, terapii i pracy psychoedukacyjnej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi.

Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, zwiększające m.in. ich umiejętności korzystania z własnego potencjału w pracy z grupą i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi. W pracy terapeutycznej szeroko stosuje metody pracy z ciałem (m.in. w sytuacjach trudnych, na podłożu przeciążenia stresem) oraz wspierania dziecka w rozwoju i w obliczu różnego rodzaju sytuacji kryzysowych (m.in. przemocy rówieśniczej, rozwodu, adaptacji w rodzinie zrekonstruowanej, śmierci osób bliskich). W zakresie interwencji kryzysowej zajmuje się problematyką samobójstw, pomocy psychologicznej uczniom pogrążonym w żałobie oraz działaniami postwencyjnymi na terenie szkoły w przypadku śmierci ucznia.

Krystyna Szczęsna-Witkowska – nauczyciel-konsultant

Psychologia – UŚ, Coaching – efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. Gen J. Ziętka w Katowicach (studia podyplomowe), kurs Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (PSR) nową metodą w systemach opieki społecznej i edukacji w Polsce – uprawnienia trenera upowszechniającego Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach. Nauczyciel dyplomowany.

Szkolenia dla dyrektorów i nauczycieli z tematów: kursy podstawowe i zaawansowane w zakresie Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach, coaching Skoncentrowany na Rozwiązaniach, spójność zespołu nauczycielskiego, interwencja kryzysowa na terenie szkół i placówek, profilaktyka wypalenia zawodowego, kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki agresji, pomoc dzieciom i młodzieży w obliczu kryzysu rozwodowego, Filmowa Akademia Pomocy Psychologicznej dla nauczycieli, treningi w zakresie Projektu Heroicznej Wyobraźni prof. P. Zimbardo; trenerka programu "Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej"; współautorka programu "Mógoki. Jak pracować z dziećmi nad wytrwałością".

Opublikowano 3 marca 2024
Wróć