Zapraszamy Państwa do udziału w webinarium pt. Ciałopozytywne scenariusze lekcji – angażujące narzędzie do wzmacniania odporności psychicznej dzieci w wieku 8+.

Spotkanie jest adresowane do nauczycielek/li, pedagożek/gów, psycholożek/gów szkolnych, osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, rodziców oraz wszystkich zainteresowanych.

Podczas spotkania będziemy:

  • rozmawiać o tym w jaki sposób ciałopozytywna postawa wzmacnia odporność psychiczną,
  • omawiać wykorzystanie możliwości jakie dają Ciałopozytywne scenariusze lekcji (do bezpłatnego pobrania pod tym linkiem),
  • wymieniać się doświadczeniami pracy z dziećmi nad wzmacnianiem ich poczucia wartości, rozwijania samoświadomość i budowania w klasie pozytywnych relacji, dlatego zachęcamy do skorzystania ze scenariuszy przed webinarium

Scenariusze bazują na cenionych przez rodziców i kadrę nauczycielską ciałopozytywnych przewodnikach po dojrzewaniu, wydanych przez inicjatywę moonka a finansowanych m.in. ze środków pochodzących ze zbiórki społecznej. Edycja szkolna przewodników, dostępna tylko dla szkół i placówek oświatowych powstała dzięki wsparciu MagoVox.

 

Spotkanie odbędzie się 14 listopada 2022 r. (poniedziałek) w godz. 17:30 – 19:00.

Obowiązują zapisy. Spotkanie będzie nagrywane.

 

Prowadzący:

Paulina Dąbrowska psycholożka i psychoterapeutka, autorka moonkowych ciałopozytywnych scenariuszy, od kilku lat związana z fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie prowadzi wsparcie telefoniczne oraz online w Telefonie Zaufania 116111. Twórczyni inicjatywy współ-twórz, w ramach której prowadzi m.in. program Lodołamacz dla klas szkolnych i superwizje dla nauczycieli. W książce Małgorzaty Musiał "Żyletkę noszę zawsze przy sobie", dzieli się swoim doświadczeniami i przemyśleniami na temat powodów, dla których tak wielu młodych ludzi boryka się teraz z depresją i co my dorośli możemy z tym zrobić.

Tomasz Wojtasik jest psychologiem, dyplomowanym nauczycielem i konsultantem ROM-E w Katowicach. Koordynator projektu Szkoły Promujące Zdrowie w województwie śląskim, trener Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, trener programu Projekt Bohaterskiej Wyobraźni, certyfikowany Edukator Krajowego Centrum ds. AIDS w Warszawie. Pracuje z dyrektorami szkół i nauczycielami nad zagadnieniami m.in. wypalenia zawodowego, stresu w życiu codziennym i zawodowym, budowania sieci szkół wsparcia i edukacji zdrowotnej.

Anna Głowacz – mgr pedagogiki religijnej i katechetyki oraz pedagogiki społeczno-opiekuńczej, absolwentka Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej "Ignatianum" w Krakowie (2005). Ukończyła studia podyplomowe w zakresie: Pedagogika sądowa z mediacją w Wyższej Szkole "Humanitas" w Sosnowcu (2008), Logopedia – studia kwalifikacyjne w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (2014), Terapia pedagogiczna w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Od września 2001 r. pracuje jako nauczycielka religii w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 11 w Sosnowcu. Od września 2016 jest nauczycielem-konsultantem w Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu.

 

o moonce

moonka to oddolna inicjatywa ze społecznym wsparciem. Pomaga dojrzewającym dzieciom i ich rodzicom w budowaniu pozytywnej relacji z ciałem, opartej na rzetelnej wiedzy, szacunku i czułości. Moonka pokazuje nową, ciałopozytywną perspektywę mówienia o ciele i człowieku, która buduje poczucie własnej wartości, pewności siebie i szacunku zarówno dla siebie jaki i dla innych.

 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.

 

Partner projektu: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu

Logo Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator:

Tomasz Wojtasik
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail:

Opublikowano 10 października 2022
Zmieniono 12 października 2022
Zarchiwizowano 14 listopada 2022
Wróć