AS poznaje okolicę - szkoła nie tylko w szkole. Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, Park 12C - Sztolnia Królowa Luiza
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 8 czerwca 2022
Termin: 8 czerwca 2022 r. od godz. 10:00
Miejsce: Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, Park 12C – Sztolnia Królowa Luiza, Maurycego Mochnackiego 12, 41-800 Zabrze
Adresaci: dyrektorzy, wychowawcy, nauczyciele (w tym: WOS, WOR), nauczyciele wspomagający, pedagodzy i psycholodzy szkolni.
Cel:
- Podniesienie jakości i doskonalenie wiedzy oraz umiejętności nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych i placówek oświatowych w obszarze edukacji poprzez prezentację wybranych zagadnień z zakresu tożsamości historycznej w aspekcie patriotycznym w obiektach muzealnych województwa śląskiego ze szczególnym uwzględnieniem pracy szkolnej i pozaszkolnej z AS-em – dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniem niepełnosprawnym.
- Przygotowanie nauczycieli do praktycznej inkluzji uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera i realizacji podstawy programowej poza terenem szkoły – podczas wyjść, wycieczek, warsztatów itp.
- Ukazanie, że odpowiednie przeprowadzenie wycieczki w powiązaniu z dobrze dobraną ścieżką edukacyjną stwarza możliwości do aktywnego wpływania na podejmowane przez osoby niepełnosprawne działania, rozwijanie posiadanych umiejętności i nieodbieganie w żadnym stopniu od grupy rówieśniczej.
Koszt: 15 zł (płatne na miejscu w kasie obiektu) – grupy po 20 osób
Opis:
Edukacja XXI wieku prowadząca do zdobycia odpowiedniego i dopasowanego do potrzeb jednostki wykształcenia powinna ukazywać jakże istotne zagadnienia, które pragniemy omówić podczas spotkań poświęconych poznawaniu z AS-em okolicy województwa śląskiego w aspekcie pracy szkolnej i pozaszkolnej – wycieczek, wyjazdów, wędrówek po naszej Małej Ojczyźnie – a wszystko to wraz z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniem niepełnosprawnym.
Pokażemy, że odpowiednie przeprowadzenie wycieczki stwarza możliwości do aktywnego wpływania na podejmowane przez osoby niepełnosprawne działania, rozwijanie posiadanych umiejętności i nieodbieganie w żadnym stopniu od grupy rówieśniczej.
W czasie spotkania poruszymy następujące tematy związane z tą, jakże ważną i potrzebną tematyką:
Lp. | Godzina | Planowana aktywność |
1 | 10:00 – 10:15 | Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników oraz zaproszonych gości |
2 | 10:15 – 12:15 | Zwiedzanie obiektu wraz z przewodnikiem (trasa podziemna 90 min. oraz park edukacyjny na powierzchni 30 min.) |
3 | 12:15 – 12:45 | Wskazówki, spostrzeżenia, doświadczenia – dyskusja nt. specjalnych potrzeb edukacyjnych w pozaszkolnej edukacji osób niepełnosprawnych (poczęstunek: kawa, herbata) |
4 | 12:45 – 13:00 | Podsumowanie i zakończenie spotkania |
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest przesłanie karty zgłoszeniowej przez Internet.
Co zobaczymy: