Słowniczek obcojęzycznych nazw stanowisk pracy
Account executive – specjalista ds. sprzedaży reklam
- stanowisko typu handlowca; obejmuje: monitoring rynku reklamy, pozyskiwanie nowych reklamodawców
Art. Director – dyrektor artystyczny
- praca nad stroną plastyczną firmy, projektowanie graficzne produktów, oprawa plastyczna imprez promocyjnych, koordynowanie działań grafików i projektantów
Copywriter
- Tworzenie tekstów do kampanii reklamowych telewizyjnych, prasowych, spotów radiowych
E-Commerce Manager – konsultant internetowy
- poszukiwanie klientów dla portalu internetowego twojej firmy, prezentacje internetowe u klienta, obsługa internetu
Head Hunter – "Łowca głów"
- Praca polegająca na wyszukiwaniu i tworzeniu bazy danych pracowników, głównie wyższego szczebla, w celach rekrutacyjnych
Help Desk – pomocnik informatyka
- obsługa programów komputerowych, instalacje, pomoc innym współpracownikom
Human Resources – doradca personalny
- udział w procesie rekrutacji nowego personelu, organizacja szkoleń, systemu motywowania pracowników, systemu oceniania
Junior Analyst – młodszy analityk
- Praca obejmująca m.in. opracowanie strategii przedsiębiorstw, wdrażanie systemów informatycznych, zarządzanie finansowe
Key Account Manager – osoba odpowiedzialna za promocje i sprzedaż produktu
- Pozyskiwanie i utrzymywanie kontaktów z klientami, posługiwanie się technikami sprzedaży, znajomość rynku
Market Leader
- Przygotowywanie produktów firmy, monitorowanie rynku, nawiązywanie kontaktów handlowych, uczestnictwo w targach
Marketing manager /Marketing assistant / Market researcher / Brand manager - Pracownik działu marketingu, asystent ds. marketingu
- Praca w działach reklamy i promocji, monitorowanie i analiza rynku sprzedaży, opracowywanie strategii marketingowych i planów sprzedaży
Media Manager – specjalista ds. zakupu mediów
- sporządzanie mediaplanów, analiza zachowań konkurencji na rynku mediów, analiza kosztów i rozliczanie kampanii
Personnel Consultant – specjalista ds. socjalnych
- zarządzanie pracownikami w firmie, rekrutacja, kontrola i ocena zasobów ludzkich, planowanie szkoleń, monitorowanie świadczeń pracowniczych
Promotion Manager – specjalista ds. promocji
- dbanie o wizerunek firmy, organizacja akcji promocyjnych, kampanii reklamowych – działalność związana z działem public relation
Sales Engineer – inżynier sprzedaży
- poszukiwanie partnerów handlowych w kraju i zagranicą, rozwijanie i umacnianie kontaktów
Sales Manager – szef działu sprzedaży, dystrybutor produktów wśród większych klientów
- zarządzanie działem sprzedaży, nadzorowanie rynku
Sales Representative – przedstawiciel handlowy
- praca polegająca na pozyskiwaniu nowych klientów, negocjowaniu nowych kontraktów i umów, przedłużaniu starych
Strategic Planner
- specjalista ds. planowania strategicznego
Systems Analyst – analityk systemów komputerowych
- analiza sprzętu komputerowego i systemów komputerowych w firmie
Telemarketer / reporter
- pozyskiwanie klientów poprzez kontakty telefoniczne, internetowe, osobiste
Webmaster – administrator strony lub serwisu WWW
- przygotowywanie i opracowywanie serwisów i stron WWW