Puste krzesło - cztery perspektywy nieobecności uczniów na zdalnych lekcjach
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 18 czerwca 2020
Zapraszamy Państwa na webinarium
Puste krzesło – cztery perspektywy nieobecności uczniów na zdalnych lekcjach,
które odbędzie się w dniu 18 czerwca 2020 r. w godz. 17:00 – 19:00.
Nauczyciele, od czasu wprowadzenie zdalnego nauczania, borykają się z nieobecnością uczniów podczas prowadzonych lekcji. Powodów, że nie wszyscy uczniowie uczestniczą w lekcjach, jest wiele. Co mogą zrobić nauczyciele i wychowawcy, którzy stracili kontakt ze swoimi uczniami/podopiecznymi? O tym pragniemy porozmawiać podczas webinarium z Magdaleną Dziedziak-Wawro – psychologiem z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Jaworznie oraz Bożeną Kowalską – Kierownikiem II Zespołu Kuratorskiego Służby Sądowej Wykonującego Orzeczenia w Sprawach Rodzinnych i Nieletnich w Sosnowcu.
W rozmowie poruszymy kwestie dotyczące:
- Co oznacza metafora pustego krzesła, czyli cztery perspektywy nieobecności uczniów – perspektywa ucznia, nauczyciela, rodzica oraz przedstawiciela nadzoru kuratorskiego.
- Kto powinien monitorować i diagnozować sytuacje nieobecności uczniów na zdalnych lekcjach?
- Jakie ważne sygnały mogą wskazywać na zagrożenie wykluczeniem z edukacji?
- O co warto zadbać, aby uczniowie nie opuszczali e-lekcji?
- Do kogo można zwracać się o pomoc w sytuacji e-wagarów?
Serdecznie zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów, dyrektorów, którzy zdalnie prowadzą zajęcia z uczniami.
Termin: 18 czerwca 2020 r. w godz. 17:00 – 19:00
Liczba godzin: 3
Miejsce: spotykamy się online na platformie Clickmeeting
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 20 zł
Termin płatności: 17 czerwca 2020 r.
Szkolenie zakończone.
Koordynator:
Magdalena Wieczorek