Czy zastanawiasz się, co zrobić, żeby zachęcić uczniów do nauki? Czy chcesz poznać skuteczne sposoby motywowania? Czy interesuje Cię grywalizacja? Do 4 maja 2020 r. możesz jeszcze dołączyć do zgrywalizowanego kursu o motywacji i motywowaniu Motyw + Akcja. Zapraszamy!

Mistrzowie grają dotąd, aż grają dobrze.
Billie Jean King

 

Wracasz do domu, jest późne popołudnie, w zasadzie już wieczór. Masz za sobą trudny, męczący dzień. Wiesz, że jutrzejszy będzie taki sam... Myślisz o nim z głęboką niechęcią. Przed Tobą jeszcze sporo pracy, a już jest tak późno... Nic Ci się nie chce, jedyne co czujesz to ogromne zmęczenie... Szukasz swoich kluczy. Są – zaczepiły się o książkę. Wyjmujesz je i już chcesz włożyć do zamka, kiedy niespodziewanie wyślizgują Ci się z ręki. Widzisz jak upadają na podłogę, schylasz się i nagle zauważasz małą, żółtą kopertę. Podnosisz ją, a jednocześnie dziwisz się, po co to robisz. Otwierasz kopertę i zaglądasz do jej wnętrza. Wydaje Ci się, że koperta jest pusta. Jednak nie, coś w niej jest. Potrząsasz kopertą, wtedy wypada z niej Kosteczka i toczy się w kierunku uchylonych drzwi. Dziwne, dlaczego drzwi są uchylone? Przecież klucze wciąż leżą na podłodze. Kosteczka znika za drzwiami, a Ty czujesz nieodpartą ochotę, aby pójść za nią. Robisz pierwszy krok i nagle słyszysz szept – Uważaj, za tymi drzwiami jest GRA! Decydujesz się iść dalej?

Czy choć raz przyszło Państwu na myśl pytanie Co mam zrobić, aby moim uczniom chciało się chcieć (np. uczyć)? Przypuszczamy, że tak i to niejeden raz... Niespodziewana konieczność nauczania zdalnego stawia nas, nauczycieli, przed koniecznością poszukania sposobów nie tylko na zmotywowanie uczniów do samodzielnej nauki, ale także takich, które pomogą uczniom rozwijać automotywację i dążyć do autoteliczności. Sytuacja edukacyjna niespodziewana, jednak jej przyszłościowy efekt od dawna oczekiwany przez pracodawców – absolwent samodzielny, kreatywny, odpowiedzialny, elastyczny poznawczo, potrafiący planować i krytycznie myśleć, dobrze współpracujący w zespole, także w sieci. Szkoła nauczająca zdalnie nieoczekiwanie przybliżyła się do rozwijania oczekiwanych przez pracodawców kompetencji. Kurs, do udziału w którym zachęcamy, dobrze wpisuje się w nurt zmiany oblicza polskiej szkoły.

Tych z Państwa, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie jak motywować on- i off-line zapraszamy na zgrywalizowany kurs internetowy poświęcony motywacji i motywowaniu MOTYW + AKCJA (kod szkolenia 20D/2).

Co kryje się pod nazwą kursu?

  • Zgrywalizowany – grywalizacja to projektowanie dłuższych form edukacyjnych, w których wykorzystuje się schematy i mechanizmy znane z gier (komputerowych, ale nie tylko) poza kontekstem gier. W dydaktyce grywalizację stosuje się w celu zwiększenia zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Biorąc udział w tym kursie weźmiecie Państwo udział w grze, której reguły przedstawimy w Sylabusie kursu i Mapie Gry. Grając poznacie Państwo zagadnienia związane z motywacją i motywowaniem.
  • Kurs internetowy – szkolenie w całości ma formę m-learningu.
  • Motywacja i motywowanie – tematyka kursu.

Czas trwania kursu: od 22 kwietnia 2020 r. do 25 sierpnia 2020 r. (18 tygodni)

Liczba godzin: 80

Zgłoszenie chęci udziału w kursie: od 30 marca 2020 r. do 4 maja 2020 r.

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 150 zł

Termin płatności: 2 maja 2020 r.

 

Program kursu:

Czas trwania

Moduł

Zagadnienia

20 kwietnia – 4 maja 2020 r.

Uzyskanie indywidualnego dostępu do kursu.

22 kwietnia – 5 maja 2020 r.

Moduł 0

Grać albo nie grać? Oto jest pytanie...

Logowanie do kursu na platformie.

Profil użytkownika.

Zasady GRY (sylabus kursu, harmonogram, cele).

Poznanie uczestników kursu.

6 – 19 maja 2020 r.

Moduł I

Pierwsza opowieść Papugi

Mapa GRY.

Grywalizacja w edukacji.

Przykłady grywalizacji.

20 maja – 2 czerwca 2020 r.

Moduł II

Druga opowieść Papugi

Teoria potrzeb.

Rodzaje i siła motywatorów.

Fundamenty motywacji wewnętrznej.

Biologiczne uwarunkowania motywacji i procesu uczenia się.

3 – 16 czerwca 2020 r.

Moduł III

Trzecia opowieść Papugi

Wybrane teorie motywacji.

Psychologiczne koncepcje motywacji do osiągania sukcesu.

Znaczenie motywacji w procesie uczenia się uczniów.

17 – 30 czerwca 2020 r.

Moduł IV

Czwarta opowieść Papugi

Efekt Rosenthala i Golema.

Rola samooceny w motywacji.

1 – 14 lipca 2020 r.

Moduł V

Piąta opowieść Papugi

Motywacja 1.0, 2.0 i 3.0

Warunki niezbędne w procesie motywowania.

Przykłady dobrej praktyki.

15 – 28 lipca 2020 r.

Moduł VI

Szósta opowieść Papugi

Grywalizacja w praktyce szkolnej.

Co zgrywalizować – podstawa programowa.

29 lipca – 11 sierpnia 2020 r.

Moduł VII

Siódma opowieść Papugi

Autorska fabuła i mapa gry.

Wymiana doświadczeń.

Analiza SWOT grywalizacji, jako aktywizującej metody nauczania – uczenia się.

12 – 25 sierpnia 2020 r.

Moduł VIII

Ostatnia opowieść Papugi

Ewaluacja kursu.

Opublikowano 30 marca 2020
Zmieniono 28 kwietnia 2020
Zarchiwizowano 4 maja 2020
Wróć