MOTYW+AKCJA - zgrywalizowany kurs internetowy o motywacji i motywowaniu
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 4 maja 2020
Czy zastanawiasz się, co zrobić, żeby zachęcić uczniów do nauki? Czy chcesz poznać skuteczne sposoby motywowania? Czy interesuje Cię grywalizacja? Do 4 maja 2020 r. możesz jeszcze dołączyć do zgrywalizowanego kursu o motywacji i motywowaniu Motyw + Akcja. Zapraszamy!
Mistrzowie grają dotąd, aż grają dobrze.
Billie Jean King
Wracasz do domu, jest późne popołudnie, w zasadzie już wieczór. Masz za sobą trudny, męczący dzień. Wiesz, że jutrzejszy będzie taki sam... Myślisz o nim z głęboką niechęcią. Przed Tobą jeszcze sporo pracy, a już jest tak późno... Nic Ci się nie chce, jedyne co czujesz to ogromne zmęczenie... Szukasz swoich kluczy. Są – zaczepiły się o książkę. Wyjmujesz je i już chcesz włożyć do zamka, kiedy niespodziewanie wyślizgują Ci się z ręki. Widzisz jak upadają na podłogę, schylasz się i nagle zauważasz małą, żółtą kopertę. Podnosisz ją, a jednocześnie dziwisz się, po co to robisz. Otwierasz kopertę i zaglądasz do jej wnętrza. Wydaje Ci się, że koperta jest pusta. Jednak nie, coś w niej jest. Potrząsasz kopertą, wtedy wypada z niej Kosteczka i toczy się w kierunku uchylonych drzwi. Dziwne, dlaczego drzwi są uchylone? Przecież klucze wciąż leżą na podłodze. Kosteczka znika za drzwiami, a Ty czujesz nieodpartą ochotę, aby pójść za nią. Robisz pierwszy krok i nagle słyszysz szept – Uważaj, za tymi drzwiami jest GRA! Decydujesz się iść dalej?
Czy choć raz przyszło Państwu na myśl pytanie Co mam zrobić, aby moim uczniom chciało się chcieć (np. uczyć)? Przypuszczamy, że tak i to niejeden raz... Niespodziewana konieczność nauczania zdalnego stawia nas, nauczycieli, przed koniecznością poszukania sposobów nie tylko na zmotywowanie uczniów do samodzielnej nauki, ale także takich, które pomogą uczniom rozwijać automotywację i dążyć do autoteliczności. Sytuacja edukacyjna niespodziewana, jednak jej przyszłościowy efekt od dawna oczekiwany przez pracodawców – absolwent samodzielny, kreatywny, odpowiedzialny, elastyczny poznawczo, potrafiący planować i krytycznie myśleć, dobrze współpracujący w zespole, także w sieci. Szkoła nauczająca zdalnie nieoczekiwanie przybliżyła się do rozwijania oczekiwanych przez pracodawców kompetencji. Kurs, do udziału w którym zachęcamy, dobrze wpisuje się w nurt zmiany oblicza polskiej szkoły.
Tych z Państwa, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie jak motywować on- i off-line zapraszamy na zgrywalizowany kurs internetowy poświęcony motywacji i motywowaniu MOTYW + AKCJA (kod szkolenia 20D/2).
Co kryje się pod nazwą kursu?
- Zgrywalizowany – grywalizacja to projektowanie dłuższych form edukacyjnych, w których wykorzystuje się schematy i mechanizmy znane z gier (komputerowych, ale nie tylko) poza kontekstem gier. W dydaktyce grywalizację stosuje się w celu zwiększenia zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Biorąc udział w tym kursie weźmiecie Państwo udział w grze, której reguły przedstawimy w Sylabusie kursu i Mapie Gry. Grając poznacie Państwo zagadnienia związane z motywacją i motywowaniem.
- Kurs internetowy – szkolenie w całości ma formę m-learningu.
- Motywacja i motywowanie – tematyka kursu.
Czas trwania kursu: od 22 kwietnia 2020 r. do 25 sierpnia 2020 r. (18 tygodni)
Liczba godzin: 80
Zgłoszenie chęci udziału w kursie: od 30 marca 2020 r. do 4 maja 2020 r.
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 150 zł
Termin płatności: 2 maja 2020 r.
Szkolenie zakończone.
Program kursu:
Czas trwania | Moduł | Zagadnienia |
20 kwietnia – 4 maja 2020 r. | Uzyskanie indywidualnego dostępu do kursu. | |
22 kwietnia – 5 maja 2020 r. | Moduł 0 Grać albo nie grać? Oto jest pytanie... | Logowanie do kursu na platformie. Profil użytkownika. Zasady GRY (sylabus kursu, harmonogram, cele). Poznanie uczestników kursu. |
6 – 19 maja 2020 r. | Moduł I Pierwsza opowieść Papugi | Mapa GRY. Grywalizacja w edukacji. Przykłady grywalizacji. |
20 maja – 2 czerwca 2020 r. | Moduł II Druga opowieść Papugi | Teoria potrzeb. Rodzaje i siła motywatorów. Fundamenty motywacji wewnętrznej. Biologiczne uwarunkowania motywacji i procesu uczenia się. |
3 – 16 czerwca 2020 r. | Moduł III Trzecia opowieść Papugi | Wybrane teorie motywacji. Psychologiczne koncepcje motywacji do osiągania sukcesu. Znaczenie motywacji w procesie uczenia się uczniów. |
17 – 30 czerwca 2020 r. | Moduł IV Czwarta opowieść Papugi | Efekt Rosenthala i Golema. Rola samooceny w motywacji. |
1 – 14 lipca 2020 r. | Moduł V Piąta opowieść Papugi | Motywacja 1.0, 2.0 i 3.0 Warunki niezbędne w procesie motywowania. Przykłady dobrej praktyki. |
15 – 28 lipca 2020 r. | Moduł VI Szósta opowieść Papugi | Grywalizacja w praktyce szkolnej. Co zgrywalizować – podstawa programowa. |
29 lipca – 11 sierpnia 2020 r. | Moduł VII Siódma opowieść Papugi | Autorska fabuła i mapa gry. Wymiana doświadczeń. Analiza SWOT grywalizacji, jako aktywizującej metody nauczania – uczenia się. |
12 – 25 sierpnia 2020 r. | Moduł VIII Ostatnia opowieść Papugi | Ewaluacja kursu. |