Tytuł cyklu seminaryjno-warsztatowego: Doskonalenie kompetencji wychowawczych w nowej rzeczywistości szkolnej
Kod szkolenia: 12D/9

W bieżącym roku szkolnym zaplanowaliśmy dla Państwa 5 spotkań seminaryjno-warsztatowych.

Adresaci: nauczyciele szkół.

 

Miejsce zajęć: Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach
Adres: Katowice, ul. Drozdów 21

 

Czas trwania: 15:00 – 18:00

Terminy spotkań:

Spotkanie nr 1: 20 lutego 2020 r. (czwartek)
Spotkanie nr 2: 19 marca 2020 r. (czwartek)
Spotkanie nr 3: 16 kwietnia 2020 r. (czwartek)
Spotkanie nr 4: 7 maja 2020 r. (czwartek)
Spotkanie nr 5: 28 maja 2020 r. (czwartek)

 

Prowadzący: Aleksandra Pilarek

 

Zmieniająca się rzeczywistość w pracy nauczyciela wymaga dodatkowych kompetencji, umiejętności i metod pracy z uczniem, klasą i rodzicami.

Nauczyciel dzisiaj uczy, wychowuje, moderuje, trenuje, diagnozuje, analizuje, reaguje, wspiera i działa. Codziennie staje wobec trudnych sytuacji wynikających z zaburzeń rozwojowych i emocjonalnych uczniów, trudnych zachowań oraz wynikających z tego oczekiwań rodziców. Cykl warsztatów dostarczy podstawowych informacji, wiedzy oraz umiejętności dotyczących radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Spotkanie 1

Klasa, jako grupa. Umiejętność rozpoznawania i diagnozowania trudnych sytuacji w klasie.
Celem jest dostarczenie umiejętności dotyczących rozpoznawania negatywnych zjawisk w zespole klasowym (mobbing, przemoc, wykluczenie, odrzucenie), prowadzenie badań socjometrycznych i właściwa ich interpretacja.

Spotkanie 2

Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Rodzaje, przyczyny i sposoby reagowania nauczyciela.
Celem spotkania jest dostarczenie podstawowych informacji na temat zaburzeń emocjonalnych najczęściej diagnozowanych wśród dzieci i młodzieży oraz sposobów reagowania i postępowania nauczyciela.

Spotkanie 3

Motywowanie uczniów do zmiany. Jak skutecznie motywować uczniów do zmiany zachowania i postępowania.
Celem warsztatu jest dostarczenie informacji dotyczących mechanizmów zachowania regulujących proces zmiany zachowań oraz ćwiczenie w praktyce sposobów motywowania ucznia.

Spotkanie 4

Sposoby prowadzenie zajęć profilaktycznych w klasie i grupie (w tym profilaktyka uzależnień behawioralnych)
Profilaktyka uzależnień, to jeden z podstawowych kierunków działań wychowawczych szkoły i nauczyciela. Celem warsztatu jest dostarczenie wiedzy i umiejętności dotyczących prowadzenia zajęć profilaktycznych, rozpoznawania symptomów uzależniania się dzieci i młodzieży oraz prowadzenia spotkań z rodzicami

Spotkanie 5 

Trudne rozmowy z rodzicami. Prowadzenie spotkań i rozmów indywidualnych.
Celem jest dostarczenie wiedzy i kompetencji w zakresie pracy z trudnym rodzicem. Rozpoznawania manipulacji i radzenia sobie z nią, sposobu przekazywania informacji o uczniu, jego zachowaniu i postępach, a także występujących problemach.

 

Krótka notka o prowadzącym:

Aleksandra Pilarek - pedagog, terapeuta, specjalista w zakresie psychokorekcji zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, diagnozy, terapii pedagogicznej i profilaktyki społecznej, trener. Od 22 lat zawodowo zajmuje się udzielaniem pomocy psychopedagogicznej dzieciom, młodzieży i ich rodzinom. Prowadzi warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców, nauczycieli i osób zawodowo zajmujących się pracą z dziećmi

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 150 zł

Termin płatności: 00:00:00 r.

 

Opublikowano 9 września 2019
Zarchiwizowano 1 października 2020
Wróć