Skuteczne wspieranie rozwoju i kształcenia dziecka w przedszkolu...
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 9 września 2013
Zapraszamy na kurs:
Skuteczne wspieranie rozwoju i kształcenia dziecka
w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.
Program | |||||
Lp. | Tytuł modułu | Poziom podstawowy | Poziom rozszerzony | Osoby prowadzące | Problematyka modułów |
liczba godzin | liczba godzin | ||||
1 | Jak dziecko się rozwija? | 5 | 10 | Mirosława Bochner Małgorzata Spendel | Co to jest rozwój – podstawy psychologii rozwoju. Charakterystyka rozwoju dziecka w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa. |
2 | Jak rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci? | 5 | 15 | Małgorzata Spendel | Diagnostyka rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole, domu, poradni – prezentacja wybranych metod i narzędzi. |
3 | Kiedy dziecko rozwija się inaczej? | 5 | 10 | Małgorzata Spendel | Deficyty i zaburzenia w rozwoju. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej oraz ich zaspokajanie czyli pomoc psychologiczno-pedagogiczna. |
4 | Jak zaspokajać potrzeby rozwojowe dzieci w przedszkolu, szkole, domu, u specjalistów w zakresie:
| 5 | 20 | Mirosława Bochner Małgorzata Spendel Grażyna Ryba | Metody i formy stymulowania rozwoju dzieci w zakresie funkcji ruchowych, percepcji wzrokowej, słuchowej, przestrzennej, mowy i języka oraz rozwoju emocjonalno-społecznego. Skuteczne przygotowanie dzieci do osiągnięcia gotowości szkolnej. Skuteczne kształtowanie u uczniów umiejętności szkolnych – czytania, pisania i liczenia. |
5 | Co to jest integracja sensoryczna? | 5 | 20 | specjalista z zakresu SI | Podstawowe informacje z zakresu integracji sensorycznej dzieci. Wybrane formy i sposoby diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole. Pomoc dla dziecka, rodziców i nauczycieli. |
6 | Jak zaspakajać potrzeby edukacyjne dzieci w przedszkolu, szkole, w domu, u specjalistów, czyli jak realizować podstawę programową? | 5 | 20 | doradca metodyczny | Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej – analiza realizacji, trudności i sukcesy. Przykłady dobrych praktyk. |
7 | Kiedy nam się uda, czyli jak skutecznie współpracować z rodzicami dzieci, uczniów? | 5 | 20 | Mirosława Bochner Małgorzata Spendel | Skuteczna współpraca z rodzicami dzieci w zakresie diagnozy, kształcenia i udzielania pomocy. Rozmowa z rodzicami o dziecku, jego sukcesach, porażkach, deficytach lub zaburzeniach rozwojowych. |
Razem: | 35 | 115 |
|
|
Uwagi o uczestnictwie w programie:
- Program jest tak pomyślany, aby wspólnie pochylić się nad rozwojem dziecka, jego potrzebami oraz ich zaspakajaniem.
- Dla większości nauczycieli może on pełnić funkcję powtórzenia i ugruntowania posiadanej wiedzy i umiejętności. Chodzi jednak o podobne spojrzenie na dziecko w aspekcie jego rozwoju i kształcenia.
- Program jest podzielony na 2 poziomy: poziom pierwszy jest wprowadzeniem w poszczególne moduły tematyczne, a poziom drugi jest ich rozszerzeniem.
- Aby uczestniczyć w całym programie uczestnicy muszą ukończyć poziom I.
- Poziom II można ukończyć w całości lub wybrać sobie moduł, który chcecie Państwo rozszerzyć.
Miejsce zajęć – poziom podstawowy: ROM-E Metis w Katowicach
Terminy – poziom podstawowy: 9, 16, 23, 30 września, 8, 21 i 28 października 2013 r. w godz. 14:30 – 18:30
Liczba godzin – poziom podstawowy: 35
Koszt udziału – poziom podstawowy: 100 zł
Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty 100 zł do dnia 5 września 2013 r. na konto:
ING Bank Śląski S.A.
94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
z dopiskiem: 36D
FAKTURY – Uwaga!
Wystawiona faktura nie podlega zmianie! Prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższymi informacjami.
W przypadku wpłat dokonywanych przez osobę prywatną automatycznie wystawiamy fakturę na nazwisko osoby wpłacającej.
W razie innej formy płatności prosimy przed dokonaniem wpłaty uzgodnić to z p. Adrianą Porębską-Kościelniak – tel. 32 209 53 12 lub 14 wew. 118, e-mail:
W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę/placówkę prosimy w tytule przelewu podać kod szkolenia, NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.
Centralizacja VAT – szkoły/placówki prosimy ponadto o przesłanie danych nabywcy i odbiorcy potrzebnych do wystawienia faktury VAT na adres e-mail:
Nieuiszczenie opłaty w terminie, w przypadku dużej liczby uczestników, skutkować może brakiem możliwości uczestniczenia w szkoleniu.
Szkolenie zakończone.
Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia faksem lub pocztą. Aby pobrać kartę zgłoszenia, kliknij tutaj.
Fax: 32 209 53 13
Adres: ROM-E Metis, 40-530 Katowice, ul. Drozdów 21
Istnieje także możliwość zgłoszenia online.
Dodatkowych informacji udziela koordynator – Małgorzata Spendel:
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 108
e-mail: