Skuteczne wspieranie rozwoju i kształcenia dziecka w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej

Zapraszamy na kurs:

Skuteczne wspieranie rozwoju i kształcenia dziecka
w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.

 

Program

Lp.

Tytuł modułu

Poziom podstawowy

Poziom rozszerzony

Osoby prowadzące

Problematyka modułów

liczba godzin

liczba godzin

1

Jak dziecko się rozwija?

5

10

Mirosława Bochner

Małgorzata Spendel

Co to jest rozwój – podstawy psychologii rozwoju.

Charakterystyka rozwoju dziecka w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa.

2

Jak rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci?

5

15

Małgorzata Spendel

Diagnostyka rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole, domu, poradni – prezentacja wybranych metod i narzędzi.

3

Kiedy dziecko rozwija się inaczej?

5

10

Małgorzata Spendel

Deficyty i zaburzenia w rozwoju.

Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej oraz ich zaspokajanie czyli pomoc psychologiczno-pedagogiczna.

4

Jak zaspokajać potrzeby rozwojowe dzieci w przedszkolu, szkole, domu, u specjalistów w zakresie:

  • ruchu;
  • wzroku, słuchu, przestrzeni;
  • myślenia, pamięci i uwagi;
  • mowy i języka;
  • emocji i kontaktów społecznych?

5

20

Mirosława Bochner

Małgorzata Spendel

Grażyna Ryba

Metody i formy stymulowania rozwoju dzieci w zakresie funkcji ruchowych, percepcji wzrokowej, słuchowej, przestrzennej, mowy i języka oraz rozwoju emocjonalno-społecznego.

Skuteczne przygotowanie dzieci do osiągnięcia gotowości szkolnej.

Skuteczne kształtowanie u uczniów umiejętności szkolnych – czytania, pisania i liczenia.

5

Co to jest integracja sensoryczna?

5

20

specjalista z zakresu SI

Podstawowe informacje z zakresu integracji sensorycznej dzieci. Wybrane formy i sposoby diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole. Pomoc dla dziecka, rodziców i nauczycieli.

6

Jak zaspakajać potrzeby edukacyjne dzieci w przedszkolu, szkole, w domu, u specjalistów, czyli jak realizować podstawę programową?

5

20

doradca metodyczny

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej – analiza realizacji, trudności i sukcesy. Przykłady dobrych praktyk.

7

Kiedy nam się uda, czyli jak skutecznie współpracować z rodzicami dzieci, uczniów?

5

20

Mirosława Bochner

Małgorzata Spendel

Skuteczna współpraca z rodzicami dzieci w zakresie diagnozy, kształcenia i udzielania pomocy. Rozmowa z rodzicami o dziecku, jego sukcesach, porażkach, deficytach lub zaburzeniach rozwojowych.

Razem:

35

115

 

 

 

Uwagi o uczestnictwie w programie:

  1. Program jest tak pomyślany, aby wspólnie pochylić się nad rozwojem dziecka, jego potrzebami oraz ich zaspakajaniem.
  2. Dla większości nauczycieli może on pełnić funkcję powtórzenia i ugruntowania posiadanej wiedzy i umiejętności. Chodzi jednak o podobne spojrzenie na dziecko w aspekcie jego rozwoju i kształcenia.
  3. Program jest podzielony na 2 poziomy: poziom pierwszy jest wprowadzeniem w poszczególne moduły tematyczne, a poziom drugi jest ich rozszerzeniem.
  4. Aby uczestniczyć w całym programie uczestnicy muszą ukończyć poziom I.
  5. Poziom II można ukończyć w całości lub wybrać sobie moduł, który chcecie Państwo rozszerzyć.

 

Miejsce zajęć – poziom podstawowy: ROM-E Metis w Katowicach

Terminy – poziom podstawowy: 9, 16, 23, 30 września, 8, 21 i 28 października 2013 r. w godz. 14:30 – 18:30

Liczba godzin – poziom podstawowy: 35

Koszt udziału – poziom podstawowy: 100 zł

 

Gwarancją uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty 100 zł do dnia 5 września 2013 r. na konto:

ING Bank Śląski S.A.
94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
z dopiskiem: 36D

FAKTURY – Uwaga!

Wystawiona faktura nie podlega zmianie! Prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższymi informacjami.

W przypadku wpłat dokonywanych przez osobę prywatną automatycznie wystawiamy fakturę na nazwisko osoby wpłacającej.

W razie innej formy płatności prosimy przed dokonaniem wpłaty uzgodnić to z p. Adrianą Porębską-Kościelniak – tel. 32 209 53 12 lub 14 wew. 118, e-mail:

W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę/placówkę prosimy w tytule przelewu podać kod szkolenia, NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.

Centralizacja VAT – szkoły/placówki prosimy ponadto o przesłanie danych nabywcy i odbiorcy potrzebnych do wystawienia faktury VAT na adres e-mail:

Nieuiszczenie opłaty w terminie, w przypadku dużej liczby uczestników, skutkować może brakiem możliwości uczestniczenia w szkoleniu.

 

Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia faksem lub pocztą. Aby pobrać kartę zgłoszenia, kliknij tutaj.

Fax: 32 209 53 13
Adres: ROM-E Metis, 40-530 Katowice, ul. Drozdów 21

Istnieje także możliwość zgłoszenia online.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator – Małgorzata Spendel:

tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 108
e-mail:

Opublikowano 26 sierpnia 2013
Zarchiwizowano 9 września 2013
Wróć