Uczeń z poczuciem własnej wartości
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 19 września 2013
Zapraszam na warsztat Uczeń z poczuciem własnej wartości.
Myśląc o poczuciu wartości możemy wpaść w dwojakiego rodzaju pułapkę. Z jednej strony możemy sądzić, że chwaląc każdy przejaw samodzielności czy zaradności będziemy wzmacniać pozytywny sposób myślenia o sobie. Z drugiej możemy myśleć, że dziecko/uczeń zjawia się w szkole i ma dość sztywny i ukształtowany sposób myślenia na swój temat i nasze interwencje niewiele dadzą.
Podczas warsztatu chcę zaproponować Państwu sposób rozumienia pojęcia poczucie wartości jako sposobu myślenia o tym, co się w życiu przydarza, czyli sposobie myślenia o sukcesach, których doświadczamy i porażkach, które przychodzi nam przeżywać. Jako nauczyciele mamy ogromny wpływ na to na to, co uczeń pomyśli o sobie w momencie dobrego, budującego go doświadczenia lub jak zinterpretuje porażkę.
Człowiek z adekwatnym poczuciem wartości jest w stanie docenić i uznać swój sukces i przeżyć bez nadmiernego obwiniania porażkę. Co więcej z sytuacji porażki wynieść naukę – "Co następnym razem powinienem zrobić, by było lepiej".
Zapraszam do przyjrzenia się poznawczym sposobom pracy z dziećmi młodzieżą w obszarze wzmacniania dobrego i adekwatnego myślenia o sobie.
Zapraszam
Mirosława Bochner
Wróć do: wykaz warsztatów pokonferencyjnych...