Materiałem zastosowanym na zajęciach były:
reprodukcje malarskie, zdjęcia artystyczne, muzyka (w tym cisza),
instrumenty C. Orffa, kredki, papier, klej... oraz wyobraźnia uczestniczek zajęć.

 

Przedstawiamy cząsteczkę zajęć.

1. Niedokończony rysunek ilustracja do piosenki Czesława Niemena Nie wstawaj lewa nogą.

Cel ćwiczeń:

przemyślenie w jaki sposób muzyka i tekst kierunkują wyobraźnie słuchacza
nauka różnicowania (chodzi o różność wyobraźni)

 

 

2. Ćwiczenie ruchowe: Marionetki

Marionetki

Cel ćwiczeń:

uświadomienie sobie siebie w przestrzeni, którą dzieli się z drugim
nauka opanowania
nauka współpracy z drugim
nauka słuchania

 

 

3. Przetworzenie materiału dźwiękowego tu Zima x. A. Vivaldiego, na formę plastyczną.

Cel:

nauka słuchania, skupienia
współpraca z innymi
współtworzenie piękna
przetwarzanie materiału dźwiękowego na plastyczny
refleksja nad pięknem

 

 

Opinie uczestniczek

"Uwrażliwiłyśmy dzień na piękno sztuk plastycznych oraz muzyki i połączenie tych dwu wartości."

" Podobała mi się zabawa z wodą i rośliną (etiuda ruchowa) oraz wycinanie zimowego krajobrazu z czterech pór roku. Dziękuję serdecznie i życzę powodzenia do pracy na długie lata."

"Ćwiczenia pomocne w prowadzeniu na różnych etapach nauczania."

"Świetnie się bawiłam."

"Fantastyczne ćwiczenia ruchowe."
"Dziękuję bardzo za ruch i dźwięk, który się objawił po zimowym śnie."

"Podobały mi się ćwiczenia, zabawy z instrumentami Orffa."
"Bardzo dużo praktycznych pomysłów do wykorzystania w pracy."
"Na nowo odkryłam, ruch i dźwięk (że istnieją razem."
"Uświadomienie, że muzyka, ruch i słowo ważne są w rozwoju dzieci."
"Układanie piosenki ze skrawków (fragmentów) rozsypanych liter."
"...że najważniejsza jest żywa muzyka
- pokazano mi piękno"

"To ja Paniom dziękuję, za piękno bycia razem i pracy.
Za dobre słowa i radość."

Tekst: prowadząca zajęcia Barbara Spierzak
Foto: A.H. B.S. K.W.

Opublikowano 31 stycznia 2011

Oceny: / 0 głosów

Kiepski Bardzo dobry

Wróć