Psychologiczne aspekty wysokiej wrażliwości dzieci i młodzieży
Zapraszamy Państwa na seminarium Psychologiczne aspekty wysokiej wrażliwości dzieci i młodzieży.
Od lat wiemy, że wysoko wrażliwi są zarówno dorośli jak i młodzież i dzieci. Dorośli z racji wieku i doświadczeń radzą sobie z wysoką wrażliwością skuteczniej. Może ze względu na wyższą świadomość, może uzyskiwane informacje zwrotne i wsparcie. Dzieci i młodzież czasami nie są w stanie zrozumieć co się z nimi dzieje gdy czują się "inne" niż rówieśnicy. Gdy odczuwają, słyszą, estetycznie odbierają rzeczywistość mocniej niż ich rówieśnicy.
Jako nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy, wychowawcy zastanawiamy się czy wypracowanie nowych strategii pracy z takimi dziećmi pomoże. A może nie chodzi o nowe strategie, ale sposób komunikowania się nas dorosłych z wysoko wrażliwymi dziećmi. Może chodzi o wzrost wiedzy i zrozumienia świata takiego dziecka.
Elaine Aron tworząc pojęcie wysokiej wrażliwości powiedziała, że wysoka wrażliwość to prezent na całe życie.
Może warto byśmy my dorośli potrafili pomóc dzieciom i młodzieży ten prezent przyjąć i sprawić by ucieszył.
Seminarium odbędzie się w formie stacjonarnej i nieodpłatnej.
Jest ono działaniem w ramach kampanii społecznej na rzecz wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży "Pomimo... Bądź".
Poprowadzi je Pani Monika Baryła-Matejczuk.
Termin: 14 listopada 2024 r. w godz. 10:00 – 14:00
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach
Serdecznie zapraszamy
Warunki uczestnictwa
Udział w szkoleniu jest nieodpłatny.
Brak wolnych miejsc na formę doskonalenia 1S. Proszę o kontakt e-mailowy z koordynatorem.
Koordynator
Mirosława Bochner
tel. 32 209 53 12 lub 14 wew. 149
e-mail:
O prowadzącym:
Monika Baryła-Matejczuk
Doktor psychologii, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Autorka licznych publikacji z obszaru psychoprofilaktyki i pomocy psychologicznej, konstruowania programów wychowawczo-profilaktycznych szkoły i placówki, wrażliwości przetwarzania sensorycznego, wrażliwości środowiskowej. Opracowała (wraz z zespołem) narzędzie do pomiaru wysokiej wrażliwości u dzieci w wieku 3-10 lat, a także polską adaptację skali Highly Sensitive Persona Scale i Highly Sensitive Child.