Dzwonek na lekcję... Zmierzasz w stronę klasy, w której czekają na Ciebie uczennice i uczniowie... Nagle podbiega do Ciebie niewysoki chłopiec i pyta z niekłamanym zainteresowaniem "Co będziemy dziś robić na lekcji?"
Dzwonek na przerwę... Uczennice i uczniowie z ociąganiem wychodzą na korytarz, jakby żałowali, że lekcja się skończyła. Ostatni wychodzi ten sam chłopiec, który rozmawiał z Tobą przed lekcją, podnosi na Ciebie roziskrzony wzrok i pyta z nadzieją "Będziemy to robić jeszcze raz?"

 

Drogie Nauczycielki i drodzy Nauczyciele!

Czy Wasi uczniowie z radością i podekscytowaniem czekają na lekcje Waszego przedmiotu? A może Waszym marzeniem zawodowym jest, aby tak było?

Zapraszamy Was do spotkań w sieci współpracy i samokształcenia wyGRYwaMY (w) szkołę. To sieć dla wszystkich nauczycieli, którzy pragną uczyć innowacyjnie, efektywnie i z radością.

Mottem naszej sieci są słowa Glenna Domana Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki.

W roku szkolnym 2022/23 zaplanowałyśmy dla Państwa 8 seminariów, na które zapraszamy zgodnie z harmonogramem spotkań do Metisu (Katowice, ul. Drozdów 21 i 17) oraz asynchroniczną wymianę doświadczeń na platformie Moodle.

Wszystkie seminaria będą miały podobny do siebie przebieg:

  • przedstawienie gry towarzyskiej, której poświęcone jest seminarium;
  • udział w rozgrywce;
  • analiza mechaniki gry;
  • dyskusja na temat potencjału edukacyjnego gry (gra jako środek dydaktyczny);
  • opracowanie koniecznych zmian w regułach gry (uproszczenie instrukcji, gracz zbiorowy, treść poleceń itp.);
  • projektowanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem gry (wskazówki metodyczne, realizacja podstawy programowej, rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji przyszłości);
  • gra niespodzianka na miłe zakończenie seminarium.

Platforma edukacyjna (Moodle) stanowi przestrzeń wymiany doświadczeń i wirtualnych spotkań, z której uczestnicy sieci korzystają w dowolny sposób, głównie poprzez: publikowanie materiałów, wymianę doświadczeń poprzez narzędzia platformy (forum, blog, wiki), spotkania online (chat). Praca na platformie jest opcjonalna. Każdy uczestnik sieci może korzystać z tej możliwości współpracy i samokształcenia zgodnie ze swoimi potrzebami i możliwościami już od 1 października 2022 r.

Zapraszamy!
Sonia Gogulla i Grażyna Skirmuntt

Harmonogram spotkań seminaryjnych w roku szkolnym 2022/23

Termin

Tematyka inspirowana grą towarzyską

19 października 2022 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Belfedar w procesie integracji zespołu klasowego, wzajemne poznanie się uczennic i uczniów, normy społeczne, klasowe, szkolne, rówieśnicze.

16 listopada 2022 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Dixit w rozwijaniu wyobraźni, poszerzanie słownictwa w języku ojczystym i obcym, rozwijanie umiejętności sprawnego posługiwania się słowem mówionym, wspieranie postawy twórczej i rozwijanie kreatywności.

14 grudnia 2022 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Timeline w procesie przyswajania tych obszarów wiedzy, w których istotną rolę odgrywa chronologia. Ukazywanie związków przyczynowo-skutkowych w nauce, gospodarce i życiu.

11 stycznia 2023 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Znaj znak do opowiedzenia za pomocą symboli historii Polski w latach 1918 – 1989, rozwijania umiejętności skupienia uwagi i dłuższej koncentracji na zadaniu, rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów i motywacji do nauki.

15 lutego 2023 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Tajniacy do budowania spójności zespołu, rozwijania umiejętności współpracy podczas wykonywania zadania, doskonalenie umiejętności komunikowania się, ćwiczenie budowania i rozumienia metaforycznych i symbolicznych komunikatów słownych, odkrywanie znaczeń, rozwijanie świadomości językowo-stylistycznej uczniów poprzez eksperymentowanie z formą i treścią słów.

15 marca 2023 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Żywioły lasu do poznania zasad zrównoważonego rozwoju, podnoszenia świadomości środowiskowej, analizy przebiegu procesu podejmowania decyzji, przewidywania bliższych i odległych w czasie skutków podjętych decyzji i działań w wymiarze osobistym, społecznym i środowiskowym, kształtowania postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozwijania umiejętności krytycznej analizy informacji.

19 kwietnia 2023 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry I Know do poznania znaczenia i rozwijania interakcji społecznych, uświadomienia znaczenia w życiu społecznym trafności dokonywanej przez nas oceny wiedzy i umiejętności innych, uczenia się we współpracy, korzystania z wiedzy i umiejętności innych, powtarzania i utrwalania wiadomości przedmiotowych.

17 maja 2023 r.
w godz. 15.00 – 18.00

Wykorzystanie gry Kto kogo zjada? do poznania podstawowych zagadnień ekologicznych, rozpoznawania i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych, rozwijania umiejętności strategicznych, planowania i przewidywania następstw podjętych działań.

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 100 zł

Termin płatności: 16 października 2022 r.

 

Dodatkowych informacji udzielają koordynatorki:

Grażyna Skirmuntt
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail:

Sonia Gogulla
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail:

Opublikowano 19 sierpnia 2022
Zarchiwizowano 17 maja 2023
Wróć