wyGRYwaMY (w) szkołę - sieć współpracy i samokształcenia niekonwencjonalnych i efektywnych nauczycieli
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 17 maja 2023
Dzwonek na lekcję... Zmierzasz w stronę klasy, w której czekają na Ciebie uczennice i uczniowie... Nagle podbiega do Ciebie niewysoki chłopiec i pyta z niekłamanym zainteresowaniem "Co będziemy dziś robić na lekcji?"
Dzwonek na przerwę... Uczennice i uczniowie z ociąganiem wychodzą na korytarz, jakby żałowali, że lekcja się skończyła. Ostatni wychodzi ten sam chłopiec, który rozmawiał z Tobą przed lekcją, podnosi na Ciebie roziskrzony wzrok i pyta z nadzieją "Będziemy to robić jeszcze raz?"
Drogie Nauczycielki i drodzy Nauczyciele!
Czy Wasi uczniowie z radością i podekscytowaniem czekają na lekcje Waszego przedmiotu? A może Waszym marzeniem zawodowym jest, aby tak było?
Zapraszamy Was do spotkań w sieci współpracy i samokształcenia wyGRYwaMY (w) szkołę. To sieć dla wszystkich nauczycieli, którzy pragną uczyć innowacyjnie, efektywnie i z radością.
Mottem naszej sieci są słowa Glenna Domana Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki.
W roku szkolnym 2022/23 zaplanowałyśmy dla Państwa 8 seminariów, na które zapraszamy zgodnie z harmonogramem spotkań do Metisu (Katowice, ul. Drozdów 21 i 17) oraz asynchroniczną wymianę doświadczeń na platformie Moodle.
Wszystkie seminaria będą miały podobny do siebie przebieg:
- przedstawienie gry towarzyskiej, której poświęcone jest seminarium;
- udział w rozgrywce;
- analiza mechaniki gry;
- dyskusja na temat potencjału edukacyjnego gry (gra jako środek dydaktyczny);
- opracowanie koniecznych zmian w regułach gry (uproszczenie instrukcji, gracz zbiorowy, treść poleceń itp.);
- projektowanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem gry (wskazówki metodyczne, realizacja podstawy programowej, rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji przyszłości);
- gra niespodzianka na miłe zakończenie seminarium.
Platforma edukacyjna (Moodle) stanowi przestrzeń wymiany doświadczeń i wirtualnych spotkań, z której uczestnicy sieci korzystają w dowolny sposób, głównie poprzez: publikowanie materiałów, wymianę doświadczeń poprzez narzędzia platformy (forum, blog, wiki), spotkania online (chat). Praca na platformie jest opcjonalna. Każdy uczestnik sieci może korzystać z tej możliwości współpracy i samokształcenia zgodnie ze swoimi potrzebami i możliwościami już od 1 października 2022 r.
Zapraszamy!
Sonia Gogulla i Grażyna Skirmuntt
Harmonogram spotkań seminaryjnych w roku szkolnym 2022/23
Termin | Tematyka inspirowana grą towarzyską |
19 października 2022 r. | Wykorzystanie gry Belfedar w procesie integracji zespołu klasowego, wzajemne poznanie się uczennic i uczniów, normy społeczne, klasowe, szkolne, rówieśnicze. |
16 listopada 2022 r. | Wykorzystanie gry Dixit w rozwijaniu wyobraźni, poszerzanie słownictwa w języku ojczystym i obcym, rozwijanie umiejętności sprawnego posługiwania się słowem mówionym, wspieranie postawy twórczej i rozwijanie kreatywności. |
14 grudnia 2022 r. | Wykorzystanie gry Timeline w procesie przyswajania tych obszarów wiedzy, w których istotną rolę odgrywa chronologia. Ukazywanie związków przyczynowo-skutkowych w nauce, gospodarce i życiu. |
11 stycznia 2023 r. | Wykorzystanie gry Znaj znak do opowiedzenia za pomocą symboli historii Polski w latach 1918 – 1989, rozwijania umiejętności skupienia uwagi i dłuższej koncentracji na zadaniu, rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów i motywacji do nauki. |
15 lutego 2023 r. | Wykorzystanie gry Tajniacy do budowania spójności zespołu, rozwijania umiejętności współpracy podczas wykonywania zadania, doskonalenie umiejętności komunikowania się, ćwiczenie budowania i rozumienia metaforycznych i symbolicznych komunikatów słownych, odkrywanie znaczeń, rozwijanie świadomości językowo-stylistycznej uczniów poprzez eksperymentowanie z formą i treścią słów. |
15 marca 2023 r. | Wykorzystanie gry Żywioły lasu do poznania zasad zrównoważonego rozwoju, podnoszenia świadomości środowiskowej, analizy przebiegu procesu podejmowania decyzji, przewidywania bliższych i odległych w czasie skutków podjętych decyzji i działań w wymiarze osobistym, społecznym i środowiskowym, kształtowania postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozwijania umiejętności krytycznej analizy informacji. |
19 kwietnia 2023 r. | Wykorzystanie gry I Know do poznania znaczenia i rozwijania interakcji społecznych, uświadomienia znaczenia w życiu społecznym trafności dokonywanej przez nas oceny wiedzy i umiejętności innych, uczenia się we współpracy, korzystania z wiedzy i umiejętności innych, powtarzania i utrwalania wiadomości przedmiotowych. |
17 maja 2023 r. | Wykorzystanie gry Kto kogo zjada? do poznania podstawowych zagadnień ekologicznych, rozpoznawania i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych, rozwijania umiejętności strategicznych, planowania i przewidywania następstw podjętych działań. |
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 100 zł
Termin płatności: 16 października 2022 r.
Szkolenie zakończone.
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorki:
Grażyna Skirmuntt
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail:Sonia Gogulla
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail: