Szanowni Państwo,

W sytuacji, w jakiej znalazła się edukacja, rodzą się pytania:

  • Jak pomóc młodzieży w sytuacji kryzysu?
  • Jak dbać o zróżnicowane potrzeby rozwojowe wszystkich uczniów?
  • Jak kształtować postawę szlachetności i zaangażowania społecznego?
  • Jak wspierać rozwijanie zdolności uczniów?

Na te i inne pytania odpowiemy podczas trzeciej konferencji EDUKOMPAS, czyli edukacja, kompetencje a szkoła – WARTOści.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ClickMeeting.

Będziemy rozmawiać o nauczycielskiej czułości w stosunku do samych siebie – o tym, jak dzisiaj odnaleźć w sobie wewnętrznego czułego narratora. Być może o tym, że jednak WARTO.

Na spotkanie z Państwem zaprosiliśmy Annę Dęboń i Roberta Strzałę z organizacji Dopamina Lab, Przemysława Fabjańskiego – Dyrektora I Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Chorzowie oraz Tomasza Stułę – Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Radzionkowie.

Tematyka konferencji jest zgodna z kierunkami polityki oświatowej państwa na rok 20210/2022.

Termin konferencji: 26 października 2021 r.

Miejsce konferencji: platforma ClickMeeting

Program konferencji:

16:00 – 16:15 Otwarcie konferencji

16:15 – 18:15 Debata wokół pytań:

Uczeń – człowiek – obywatel. Jak kształtować postawę szlachetności i zaangażowania społecznego?

Odnaleźć ukryty sens w trudnym niezrozumiałym świecie. Jak pomóc młodzieży w sytuacji kryzysu ?

Czuły nauczyciel. Jak dbać o zróżnicowane potrzeby rozwojowe wszystkich uczniów?

Przez edukację do prawdy i dobra. Jak wspierać rozwijanie zdolności uczniów?

18:15 – 18:30 Podsumowanie konferencji

 

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych dyrektorów, nauczycieli z różnych typów szkół i placówek.

 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.

 

Informacje o prelegentach:

Anna Dęboń – pedagożka, terapeutka zajęciowa, nauczycielka wspomagająca; "niepoprawna pasjonatka dziecięcej sztuki, zafascynowana ich twórczością i kreatywnością, ich fantazją, wyobraźnią bez granic, otwartością, odwagą i ciekawością świata", współtwórczyni organizacji Dopamina Lab; współpracuje z Budzącą się szkołą.

"Z wściekłości, bezsilności, desperacji, wzmagającego się gniewu i niezgody na rzeczywistość, w której dzieci doświadczają (codziennie!) strachu i stresu oraz rygoru, w której bez większych wzruszeń niszczy się ich potencjał, pasje, zainteresowania, ciekawość, motywacje, talenty, łamie poczucie wartości.. nieśmiało ale zdecydowanie, małymi krokami i początkowo bardzo pod górę, rozpoczynam misję "ZMIANA!" Uparłam się! I zmieniam, zmieniamy szkołę dosłownie i w przenośni.. Na pohybel wszystkim "niedasiom" "taktojestom" i "nicniezrobiszom", dzięki inspiracji i wsparciu Budząca się szkoła, dzięki Marzenie, Luizie, Marcie, Robertowi, Eli i Eli podejmuję się wyzwania, bo Szkoła jest Nasza..

Wszyscy to wiemy, szkoła w obecnym kształcie nikomu już nie służy. Potrzeba nam rozmów, wsłuchania się w potrzeby uczniów, rodziców i nauczycieli, potrzeba nam współpracy, poczucia wspólnoty.. żeby RAZEM ZBUDOWAĆ SZKOŁĘ OD NOWA! Dlaczego Dopamina Lab? Bo chcę i domagam się szkoły zorientowanej na człowieka, Małego i Dużego. TERAZ I JUŻ! Chcę szkoły opartej o relacje, w której wszyscy po prostu dobrze się czują. Chcę szkoły, która dostrzega i wzmacnia potencjał każdego ucznia. Bo jeśli wszystkie dzieci wysyłamy do szkoły, to szkoła nie może być miejscem, które kogokolwiek przekreśla. Chcę szkoły, która czerpie z myśli korczakowskiej, szkoły ufającej kompetencjom małych ludzi i bezwzględnie szanującej ich prawa."

Przemysław Fabjański – Od 1985 roku związany z chorzowską oświatą. Od 1 września 2007 r. pełni funkcję dyrektora Uniwersyteckiego I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego.

Od 1991 roku zajmuje się organizacją oraz jest liderem szkolnych wypraw geograficznych do Indii, Nepalu, Pakistanu, Bangladeszu i na Sri Lankę, Indonezji, Malezji, Singapuru, Brunei, Mjanmy, Laosu, Kambodży, Tajlandii, Etiopii a także wyjazdów absolwenckich na subkontynent indyjski, południowo-wschodniej Azji, Afryki, Europy i na Bliski Wschód.

"Za wytrwałe naprawianie świata" został uhonorowany w 2018 roku przez Kapitułę Nagrody im. Ireny Sendlerowej wyróżnieniem specjalnym.

Interesuje się m.in. cywilizacją Indii i południowej Azji, polityką międzynarodową, turystyką górską i narciarstwem. Wśród jego uczniów i absolwentów są liczni olimpijczycy z geografii na szczeblu okręgowym i ogólnopolskim jak również liczne grono podróżników, w tym także autorów przewodników turystycznych po różnych zakątkach świata.

Robert Strzała – nauczyciel języka polskiego od osiemnastu lat, obecnie w Zespole Szkół Plastycznych w Dąbrowie Górniczej. "Od niepamiętnych czasów (czyt. 18 lat) doprowadza mnie do szału szkolna biurokracja i wymyśliłem sobie nawet taką utopię, że najfajniej by mi było, gdyby był jeden nauczyciel, który rozmawia z uczniami o literaturze (wszelakiej), (pop)kulturze i świecie nieopodal, a drugi przygotowuje ich do tych wszystkich matur, egzaminów, testów, etc."

"Jak chodziłem do szkoły średniej, to napisaliśmy z Marcinem Boreckim zbiór opowieści pt. Szkoła twoich i naszych marzeń, czyli Radosne Promyczki dwadzieścia lat później, z którego wynikało, że nasza grupa przyjaciół za 20 lat zakłada szkołę, w której króluje absolutna wolność. W książeczce były opisane poszczególne "lekcje" i choć wiadomo, że było to na maksa naiwne, młodzieńczo hipisowskie, idealistyczne i Stachurą mocno natchnione oraz przede wszystkim była to jawna kpina – śmiem podejrzewać, że pojawiła się w tym jednak pewna idea. Zawierająca się zwłaszcza w tytule... Myślenie... DUCH...
Mniej więcej wtedy wiedziałem już, co chcę robić w życiu... Czyli że uczyć..."

Tomasz Stuła – absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach kierunku pedagogika resocjalizacyjna. Od 1992 wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Radzionkowie. Od 2004 dyrektor Ośrodka. Współtwórca systemu usamodzielniania wychowanków w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych. Absolwent studium metod psychokorekcyjnych organizowanych przez Towarzystwo Psychoprofilaktyczne w Warszawie (300 godzin warsztatów). Kootrener sześciu edycji I i II stopnia Studium Metod Psychokorekcyjnych i warsztatów Pracy z rodziną (1500 godzin warsztatów). Prowadził liczne warsztaty na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie i Uczelni Wyższych ze Śląska z zakresu superwizji, pracy z grupą, pracy z uczniem trudnym i wykluczonym.

Opublikowano 1 października 2021
Zarchiwizowano 26 października 2021
Wróć