Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 30 czerwca 2022
Uprzejmie informujemy wszystkich dyrektorów, nauczycieli i pracowników oświaty, że Ministerstwo Edukacji i Nauki ogłosiło kierunki polityki oświatowej państwa.
W nadchodzącym roku szkolnym będą to:
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
(zobacz nasze szkolenia w ramach pierwszego priorytetu) - Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
(zobacz nasze szkolenia w ramach drugiego priorytetu) - Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
(zobacz nasze szkolenia w ramach trzeciego priorytetu) - Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
(zobacz nasze szkolenia w ramach czwartego priorytetu) - Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
(zobacz nasze szkolenia w ramach piątego priorytetu) - Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
(zobacz nasze szkolenia w ramach szóstego priorytetu) - Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu "Laboratoria przyszłości".
(zobacz nasze szkolenia w ramach siódmego priorytetu) - Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
(zobacz nasze szkolenia w ramach ósmego priorytetu)
Więcej informacji można uzyskać pod poniższym adresem:
Opublikowano 14 lipca 2021
Zmieniono 31 marca 2022
Zarchiwizowano 30 czerwca 2022