Zapraszamy wszystkich, którzy pragną, aby edukacja szkolna była była fascynującą przygodą, na wieczorne spotkanie z wyjątkowymi Gośćmi. Nasi prelegenci przedstawią kreatywne i innowacyjne rozwiązania dydaktyczne do wykorzystania w edukacji on- i off-line. Udział w konferencji Metisowy eduMiszung jest bezpłatny.

 

 

Termin: 28 maja 2021 r. w godz. 17:00 – 21:00

Miejsce: konferencja online na platformie ClickMeeting

Adresaci: nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy, rodzice i członkowie rodzin przedszkolaków i uczniów

 

Program konferencji:

Godzina

Temat prelekcji

17:00 – 17:05

Rozpoczynamy

Bożena Bucka, dyrektor ROM-E Metis w Katowicach

17:05 – 17:15

Życzymy Wam dobrej zabawy!

Organizatorzy

17:15 – 17:35

Jak nie zwariować z młodym człowiekiem w świecie cyfrowym?

dr Mikołaj Marcela

17:35 – 17:55

Jak wzmocnić zaangażowanie graczy?

Wiktor Wołoszko

17:55 – 18:00

Pudełko z niespodzianką – odsłona 1

Sonia Gogulla, Grażyna Skirmuntt

18:00 – 18:20

Era ludzi kreatywnych

dr Joanna Foryś

18:20 – 18:40

Zagrajcie z Edterkiem

Bartłomiej Zbączyniak, Emilia Bydłowska

18:40 – 18:50

Przerwa

18:50 – 19:10

Nearpodowe wariacje na niecodzienne lekcyjne wariacje

Marta Florkiewicz-Borkowska

19:10 – 19:15

Pudełko z niespodzianką – odsłona 2

Sonia Gogulla, Grażyna Skirmuntt

19:15 – 19:35

Genial.ly, nie tylko kolejne narzędzie do efektu WOW

Alicja Podstolec

19:35 – 19:55

Nauka w escape roomie

Izabela Wyppich

19:55 – 20:00

Pudełko z niespodzianką – odsłona 3

Sonia Gogulla, Grażyna Skirmuntt

20:00 – 20:20

Klocki, klocki – wszędzie klocki. O wykorzystaniu klocków podczas zajęć, nie tylko w edukacji wczesnoszkolnej

Sebastian Pontus

20:20 – 20:25

Miszungowy lyjamt

Sonia Gogulla, Grażyna Skirmuntt

20:25 – 20:45

Nikt z nas nie wie wszystkiego, co wszyscy wiemy razem. (Eurypides) Kluczowy etap w nauczaniu opartym na grach: podsumowanie

Monika Szekiel-Mnich

20:45 – 20:55

8 x 8 Mondrian Blocks

Ireneusz Jarnot

20:55 – 21:00

Już koniec?

Organizatorzy

 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.

 

Dodatkowych informacji udzielają organizatorzy:

Grażyna Skirmuntt
e-mail:

Sonia Gogulla
e-mail:

Katarzyna Wilk
e-mail:

Monika Szekiel-Mnich

Bogusława Mikołajczyk

Bartłomiej Kluska

Katarzyna Borowiec-Kluska

 

O prelegentach:

dr Mikołaj Marcela
Pisarz, nauczyciel akademicki, autor tekstów piosenek. Doktor nauk humanistycznych, magister filologii polskiej i filozofii, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UŚ. Wicedyrektor kierunków Sztuka pisania oraz Twórcze pisanie i marketing wydawniczy na Uniwersytecie Śląskim. Nauczyciel w Szkole Doktorskiej UŚ. Autor bestsellerów "Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens", "Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać" i "Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start. Edukacja i rozwój zgodne z naturalnymi potrzebami przedszkolaka" oraz multimedialnego ebooka "Jak nie myśleć o pieniądzach i je mieć. Wszystko, co możesz zrobić, żeby praca miała sens", kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz czterech powieści, w tym dwóch dla dzieci. Nauczyciel mianowany, tutor w programach edukacyjnych, certyfikowany moderator procesu Design Thinking oraz koordynator obszaru nauk humanistyczno-społecznych w ramach Śląskiego Festiwalu Nauki. Laureat stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2020 roku. Mieszka w Katowicach.

dr Joanna Foryś
Założycielka Unibota – jednostki edukacyjnej w Uniwersytecie Otwartym na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, oraz UniLab Baby – Działu Badań i Rozwoju Unibota. Propagatorka edukacji poprzez inspiracje. Pomysłodawca i koordynator corocznych wykładów dla uczniów i nauczycieli "Biorobotyka", a także globalnej Inicjatywy "Dzieci mogą patentować". Współzałożycielka "Akademii Młodych Biologów Lykeion" w Pałacu Młodzieży w Katowicach. Koordynator dwóch misji stratosferycznych, oraz Strefy Kosmicznej Śląskiego Festiwalu Nauki. Doktor nauk biologicznych. Entuzjastka nowych technologii. Jej zainteresowania koncentrują się wokół interakcji człowiek – technologia, zwłaszcza w edukacji dzieci. Pracuje nad stworzeniem robota dla rolnictwa (technologia w miejsce pestycydów) oraz wirtualnych asystentów dla edukacji. Autorka publikacji naukowych, przygotowuje książkę o robotyzacji – erze ludzi kreatywnych. Jest zwolennikiem i praktykiem wspierania ekosystemu innowacji, dlatego chętnie uczestniczy w działaniach na rzecz pozytywnej reformy systemu edukacji.

Ireneusz Jarnot
Zabawą i mądrymi zabawkami zajmuje się od 15 lat. Prowadzi niewielką, rodzinną firmę dystrybucyjną, która oferuje zabawki wnoszące do zabawy dzieci elementy kreatywne i edukacyjne. Chętnie pomaga w doborze zabawek. Zna się na nich nie tylko z racji zawodowych, ale przede wszystkim dlatego, że jest rodzicem, który pragnie wspierać wszechstronny rozwój swoich pociech.

Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Od 2005 r. szkoli i doradza w obszarach związanych z komunikacją interpersonalną, prezentacjami biznesowymi oraz obsługą klienta. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych, które można zastosować zarówno w edukacji, jak i biznesie. Projektuje gry szkoleniowe (dostępne w serwisie GraSzkoleniowa.pl.) i wykorzystuje je podczas warsztatów. Wspiera trenerów/nauczycieli w doborze i prowadzeniu gier oraz pełnym wykorzystaniu ich potencjału rozwojowego. Prywatnie odnajduje radość w rozwijaniu się w roli ojca, co również pomaga mu w dbaniu o balans między życiem zawodowym i osobistym. Posadził kilka drzew i rozpoczął budowę domu na ukochanych Mazurach.

Bartłomiej Zbączyniak
Oligofrenopedagog i informatyk. Autor innowacji pedagogicznych. Od ponad 20 lat jest nauczycielem w Innowacyjnym Zespole Edukacyjno Terapeutycznym ZSS nr 3 w Bytomiu pracując z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. Od 10 lat prowadzi przy Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu Klub Gier Planszowych "Planszopernik". Współorganizator Festiwalu Gier Planszowych w Bytomiu, a także Integracyjnego Festiwalu Gier Planszowych "grajMY". Współautor gier planszowych "Tajemnice Srebrnego Miasta", "Kwartaliki". Prowadzi kanał na youtubie "Zagrajcie z Edterkiem".

Alicja Podstolec
Nauczycielka języka polskiego w Salezjańskim Zespole Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu oraz wykładowca języka migowego, autorka kilkunastu artykułów z zakresu dydaktyki oraz językoznawstwa, współredaktorka dwóch tomów serii "W świecie logopedii", współautorka e-booka Turlane lekcje, czyli kostki na polskim. 20 pomysłów na niezwykłe lekcje języka polskiego, prowadzi blog https://nieprzecietnelekcje.blogspot.com/, praktyk nauczania przez zachwyt. Ambasador Wakelet, Nearpod Certified Educator. Członkini społeczności Superbelfrzy RP.

Izabela Wyppich
Nauczycielka historii, plastyki oraz historii sztuki w Liceum Ogólnokształcącym nr 1 w Rudzie Śląskiej. Tutorka, edukatorka, entuzjastka technologii oraz nowoczesnych metod nauczania w edukacji. Autorka licznych programów i scenariuszy edukacyjnych. Współorganizatorka Dyskusyjnego Klubu Filmowego "KaFe In-ni" w Rudzie Śląskiej, zaangażowana w edukację artystyczną, filmową, globalną i regionalną. Członkini grupy SuperBelfrzy RP oraz społeczności Microsoft Innovative Educator Expert.

Sebastian Pontus
Wychowawca i nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Filolog angielski. Metodyk i pasjonat zastosowania robotyki, kodowania i programowania w edukacji. Finalista Polskiej edycji Międzynarodowego Konkursu Lego Teacher Award 2018. Certyfikowany Teacher Trainer Lego Education Academy. Manager ds. edukacji i innowacji Korbo Blocks. Photon EdTech Expert. Koordynator Mistrzów Robotyki, administrator grupy fb: Roboty Edukacyjne w szkole. Członek grupy Superbelfrzy RP.

Marta Florkiewicz-Borkowska
Nauczyciel Roku 2017, nauczycielka języka niemieckiego w Szkole Podstawowej im.Karola Miarki w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka i mentorka w wielu ogólnopolskich projektach takich jak Cyfrowa Szkoła, Aktywna Edukacja, Cybernauci, Mistrzowie Kodowania, Zaprogramuj Przyszłość, szkoła z Klasą 2.0, SpołEd oraz Asy Internetu. Autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji oraz zastosowania arteterapii w edukacji a także wielu innowacji pedagogicznych. Prelegentka na konferencjach edukacyjnych, współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi, współorganizatorka całodniowej konferencji online EduMocOnline, dyplomowana arteterapeutka, uczestniczka warsztatów doskonalących i programu Futur Classroom Lab w Brukseli, prelegentka na konferencji TEDxRawaRiver w Katowicach. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Fanka nauki metodą projektu, design thinking, odwróconej klasy, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych, zabaw aktywizujących i metod kreatywnych w edukacji oraz łączenia offlinu z onlinem. Koordynatorka wielu projektów ogólnopolskich i międzynarodowych. Działaczka społeczna. Wyróżniona przez Wysokie Obcasy w gronie 50 Śmiałych Kobiet 2017 roku. Microsoft Innovation Educator Expert 2019 – 2020. W jej działaniach najważniejszy jest zawsze człowiek, emocje i relacje.

O organizatorach:

Monika Szekiel-Mnich
Nauczycielka geografii i przyrody, oligofrenopedagog i surdopedagog. Nauczycielka z pasją i mnóstwem kreatywnych pomysłów na prowadzenie lekcji off- i online. Autorka licznych nietypowych zadań, doświadczeń i projektów dla uczniów. Współautorka zwycięskiego projektu w konkursie EkoOdkrywcy 6 - Uwaga! Okresowo rozpylany tlenek wodoru!. Nagrodzona Krajową Odznaką Jakości w programie eTwinning. Jedna z nielicznych polskich ambasadorek Wakelet – platformy umożliwiającej uporządkowanie i posegregowanie swoje zasoby cyfrowe w postaci inspirujących kolekcji. Jest ambasadorką Wakalet oraz posiada certyfikat Nearpod Certified Educator – platformy umożliwiającej uporządkowanie i posegregowanie swoje zasoby cyfrowe w postaci inspirujących kolekcji. Wspólnie ze swoimi uczennicami i uczniami zdobyła I miejsce w konkursie Hack Junior w ramach Gov Tech Festiwal. Pasjonatka umiejętnego wykorzystywania nowych technologii w dydaktyce, co potwierdza certyfikat Microsoft Certified Educator.

Bartłomiej Kluska
Tematyka gier, a szczególnie gier stołowych to jego prywatne hobby, którym chce zainspirować lokalne instytucje. Interesuje go wykorzystanie mechanizmów gier (nie tylko stołowych) w nowoczesnej edukacji szkolnej, jak i lokalnej przestrzeni kulturalnej. Współtwórca inicjatywy lokalnej pod nazwą "Szkolny Klub Gier Planszowy Mak" w ZSP Nr2 w Katowicach. Inicjator projektu "Wypożyczalnia Gier Planszowych w MBP Katowice" w ramach VII Edycji Budżetu Obywatelskiego w Katowicach. Twórca lokalnego projektu "Klub Gier Planszowych w MDK Południe" w Katowicach. Członek grupy wsparcia w ramach unijnego projektu Urbact III pn. "Playful Paradigm" przy Urzędzie Miasta Katowice. Program ten wykorzystuje dobre praktyki w celu eliminowania rozmaitych wykluczeń społecznych poprzez gry i zabawy. Jednym z zadań tego projektu było zorganizowanie międzyszkolnych mistrzostw gry karcianej "Wirus" pośród jednostek edukacyjnych z terenu Katowic. Wydarzenie to miało być wstępem do szerszego i trwałego upowszechnienia gier w szkołach, jako narzędzia edukacyjnego. Zbieżność nazwisk nie jest przypadkowa.

Katarzyna Borowiec-Kluska
Nauczycielka świetlicy z kwalifikacją do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Pasjonatka gier planszowych i miejskich. Zajmuje się również pracami artystycznymi. Swoje hobby wykorzystuje w celach edukacyjnych i społecznych, prowadząc między innymi Szkolny Klub Gier "Planszowy Mak" oraz wypożyczalnię gier w ZSP Nr2 w Katowicach. Organizatorka różnych wydarzeń: turniejów z grami, nocogrania, pikników z grami plenerowymi. Członkini grupy wsparcia przy UM w Katowicach (od 2019) w ramachunijnego projektu URBACT III pn. "Playful Paradigm". Głównym celem projektu jest integracja społeczna poprzez użycie gier miejskich jako elastycznej, innowacyjnej drogi dla zrównoważonego oraz zdrowego sposobu budowania relacji międzyludzkich. Współorganizatorka międzyszkolnych mistrzostw w grę karcianą "Wirus" dla szkół z terenu Katowic, jako zachętę do cyklicznych turniejów z grami planszowymi pomiędzy szkołami w kolejnych latach. Zbieżność nazwisk nie jest przypadkowa.

Bogusława Mikołajczyk
Nauczycielka biologii i przedmiotów zawodowych z zakresu bioanalityki i farmacji w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. Z zawodu biotechnolożka, która znalazła swoje miejsce w szkole średniej o profilu chemiczno-medycznym, gdzie realizuje mikrobiologiczne pasje z czasów studenckich. Zainteresowanie neurodydaktyką, a następnie odkrycie myślenia wizualnego, grywalizacji oraz narzędzi TIK – zaowocowało stworzeniem fanpage'a @Biologusdesignans, na którym chętnie dzieli się swoimi pracami, pomysłami na prowadzenie lekcji biologii oraz opracowanymi grami. Stworzyła rysowane serie: biologiczne rymowanki, biologiczne SUCHArys, biologiczny bank ikon, ekipę biologicznego wsparcia czy kalendarz biologa. Przyświeca jej zasada: "nauczanie przez doświadczanie i skojarzanie". Laureatka konkursów ogólnopolskich, w tym na projekt edukacyjny. Z wielką pasją wzbogaca swój warsztat biorąc udział w licznych konferencjach, szkoleniach i programach ogólnopolskich. Ma na koncie kilka webinarów, w których dzieliła się swoim doświadczeniem ze stosowania metod opartych na myśleniu wizualnym oraz projekcie uczniowskim. Współautorka innowacji pedagogicznych, a obecnie studentka kierunku studiów podyplomowych: Kryminalistyka z toksykologią sądową.

Sonia Gogulla – kierownik, nauczyciel-konsultant

Absolwentka historii na Wydziale Nauk Społecznych UŚ. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Uzyskała Certyfikat Tutora Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, trener-szkoleniowiec.

Dyplomowana nauczycielka historii z wieloletnią praktyką zawodową w szkole podstawowej, obecnie konsultantka ROM-E "Metis" w Katowicach. Uważa, że znajomość procesów historycznych pozwala z dystansem spojrzeć na współczesność i lepiej ją zrozumieć. Ślązaczka promująca edukację regionalną.

Autorka scenariuszy lekcji i innych materiałów z zakresu metodyki nauczania, którymi chętnie dzieli się z nauczycielami. Miłośniczka leśnych spacerów i grzybobrania. Angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Z uczniami realizowała wiele projektów edukacyjnych. Trenerka i Sędzia Odysei Umysłu, programu edukacyjnego realizowanego w formie międzynarodowego konkursu kreatywności. Wielka entuzjastka nauki przez zabawę, na każdym etapie edukacji. Wspólnie z Grażyną Skirmuntt projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.

Grażyna Skirmuntt – nauczyciel-konsultant

Biolog z pasją, nauczycielka z wieloletnią praktyką zawodową w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym oraz w pracy z osobami dorosłymi. Przez 16 lat pełniła funkcję nauczyciela doradcy metodycznego z biologii i przedmiotów pokrewnych w Zabrzu. Obecnie konsultantka ROM-E Metis w Katowicach. Autorka podręczników do biologii, programów nauczania, scenariuszy lekcji i różnorodnych materiałów przydatnych nauczycielom w prowadzeniu zajęć. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem. Kocha zwierzęta, szanuje każdy przejaw życia, angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Jest przekonana, że szkoła nie musi być nudna, a nauka przez zabawę jest najefektywniejsza. Na potrzeby prowadzonych przez siebie szkoleń dla nauczycielek i nauczycieli projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.

Katarzyna Wilk – nauczyciel-konsultant

Filologia germańska – Uniwersytet Wrocławski, Zarządzanie placówkami oświatowymi – Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej (studia podyplomowe), Informatyka i technologia informacyjna w nauczaniu – Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie (studia podyplomowe), Administrator bezpieczeństwa informacji – Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej (studia podyplomowe).

Trener i metodyk zdalnego nauczania. Projektuje i prowadzi e-szkolenia (kursy e-learningowe, webinaria, szkolenia blended learningowe) dla różnych odbiorców. Interesuje się aspektem społecznościowym uczenia się, zajmuje się także propagowaniem idei wolnych licencji i otwartych zasobów edukacyjnych w szkole. Wspiera inicjatywy związane z wdrażaniem design thinking w edukacji oraz promowaniem zwinnego zarządzania projektami.

Szkolenia w obszarach: wykorzystanie technologii i usług mobilnych w edukacji, metodyka zdalnego nauczania, otwarte zasoby edukacyjne.

Opublikowano 8 maja 2021
Zmieniono 17 maja 2021
Zarchiwizowano 28 maja 2021
Wróć