Zapraszamy Państwa serdecznie na II konferencję w ramach kampanii społecznej na rzecz wspierania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży "Pomimo... Bądź"

Dlaczego czuję to, co czuję?
O zdolności rozpoznawania, wyrażania, modulowania własnych emocji u dzieci i młodzieży

w dniu 24 marca 2021 r.

 

Konferencja będzie poświęcona jednemu z filarów zdrowia psychicznego jakim jest wyrażanie, rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami.

Kampania jest przedsięwzięciem pod honorowym patronatem Jakuba Chełstowskiego, Marszałka Województwa Śląskiego oraz Profesor Małgorzaty Janas-Kozik, ordynatora Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Celem konferencji jest przybliżenie specyfiki najczęściej występujących zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży oraz sposobów organizacji postępowania terapeutycznego i wsparcia w procesie radzenia sobie z trudnościami w obszarze emocji.

Program konferencji:

Godzina

Temat wystąpienia

10:00 – 10:15

Uroczyste otwarcie konferencji

Bożena Bucka, Dyrektor ROM-E "Metis" w Katowicach

10:15 – 11:00

Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży

prof. dr hab. n. med. Małgorzata Janas-Kozik – ordynator Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego SUM w Katowicach

11:00 – 11:45

Czy emocje mają wartość, czyli o emocjach wygodnych i niewygodnych

Danuta Hryniewicz – psycholog, pedagog

11:45 – 12:00

Przerwa

12:00 – 12:45

Jak radzić sobie, gdy jest nam trudno. Kilka refleksji o stresie i sposobach radzenia sobie z nim

Wioleta Baraniak – psycholog, konsultant ROM-E "Metis" w Katowicach

12:45 – 13:00

Zakończenie konferencji

 

Miejsce: konferencja online na platformie Clickmeeting

Liczba godzin: 4

Prowadzenie: Mirosława Bochner

 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.

 

Dodatkowych informacji udziela koordynator:

Mirosława Bochner
e-mail:

 

O prowadzących:

Danuta Hryniewicz – psycholog, pedagog, większość życia zawodowego pracuje z z dziećmi i młodzieżą z problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym oraz ich otoczeniem (rodziny, nauczyciele, pracownicy socjalni...). Autorka i realizatorka warsztatów i szkoleń dla rodziców, rodziców zastępczych, pracowników resortu pomocy społecznej, nauczycieli, lekarzy i pracowników instytucji i organizacji pozarządowych pracujących z dziećmi i rodzinami, wieloletni dyrektor PPP w Raciborzu. Jest autorką i realizatorką programów pracy z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych na obozach terapeutycznych. Była członkiem Zespołu Konsultacyjnego przy MENiS ds. profilaktyki i pomocy psychologicznej, jako ekspert prowadziła doradztwo dla OPS województwa śląskiego z zakresu sytuacji kryzysowych w rodzinie.

prof. dr hab. n. med. Małgorzata Janas-Kozik – kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu, pełnomocnik ministra zdrowia ds. reformy psychiatrii dzieci i młodzieży.

Wioleta Baraniak – nauczyciel-konsultant

Psychologia – UŚ, Coaching – efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. Gen J. Ziętka w Katowicach (studia podyplomowe), absolwentka 2-letniego programu edukacji psychologicznej w zakresie psychoterapii Gestalt w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie i 4-letniego studium doskonalącego dla psychologów "Podstawy psychoterapii", prowadzonego przez specjalistów z Instytutu Terapii Gestalt z Krakowa, Instytutu Ericksonowskiego z Łodzi i Laboratorium Psychoedukacji z Warszawy. Ukończyła pełen cykl szkoleń z zakresu interwencji kryzysowej w Stowarzyszeniu Interwencji i Pomocy Psychologicznej "Vivos Voco" w Krakowie.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej i pomocy psychologicznej, psychoedukacji, interwencji kryzysowej, w tym 15-letnie doświadczenie w pracy interwencyjnej w pomocy telefonicznej ("Telefon zaufania").

Zajmuje się zagadnieniami profilaktyki zachowań agresywnych, dyscypliną w szkole, wykorzystaniem humoru i coachingu w pracy wychowawczej, a także zagadnieniem tzw. "społeczności pokoju nauczycielskiego", czyli uwarunkowaniami efektywnej współpracy grona pedagogicznego. W związku z doświadczeniem w pomocy psychologicznej i dyżuranta w TZ zajmuje się również problematyką rozwodu i psychologicznej utraty i ich wpływem na funkcjonowaniem dzieci i młodzieży . Specjalizuje się w interwencji kryzysowej w wypadku śmierci samobójczej (postwencja) i zagrożeniu samobójstwem, jak również w zagadnieniu żałoby. Prowadzi treningi rozwoju osobistego, trening antystresowy, trening umiejętności wychowawczych. Ostatnim jej zainteresowaniem zawodowym jest psychologia zdrowego odżywiania.

 

Rysunek chłopca siedzącego w zielonym pudełku. Zamiast twarzy emotikon. Z pudełka wydostają się emotikony z różnymi minami.

 

Opublikowano 26 lutego 2021
Zarchiwizowano 24 marca 2021
Wróć