Drogie Nauczycielki i Drodzy Nauczyciele matematyki i przedmiotów przyrodniczych

Co czują Wasi uczniowie widząc w swoim planie lekcji matematykę, przyrodę, biologię, chemię, fizykę, geografię? Radość? Podekscytowanie? Zaciekawienie? Twórczy niepokój? Świetnie!

Zapraszamy Was do udziału w pracach sieci współpracy i samokształcenia Zafascynować nauką, w której będziecie mogli podzielić się swoją dobrą praktyką z innymi, mniej doświadczonymi, nauczycielami. Możecie także spojrzeć na swoją praktykę oczami innych nauczycieli i wymienić się doświadczeniami zawodowymi.

A może Wasi uczniowie doświadczają innych, trudnych emocji związanych z nauką matematyki i przedmiotów przyrodniczych? Nudy? Zniechęcenia? Lęku? Albo frustracja, której prawdopodobnie i Wy doświadczacie? Jeśli tak, to sieć Zafascynować nauką jest właśnie dla Was. Pracując w sieci podniesiecie swoje kompetencje metodyczne, doświadczycie wsparcia i zrozumienia od nauczycieli tych samych i pokrewnych przedmiotów. Będziecie mogli wspólnie poszukać rozwiązań Waszych trudności.

Cele ogólne realizowane w ramach sieci współpracy i samokształcenia:

  • Nawiązanie kontaktów i współpracy pomiędzy uczestnikami sieci i szkołami, w których pracują.
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami sieci.
  • Dzielenie się sukcesami w postaci dobrych praktyk.
  • Tworzenie nowych, zindywidualizowanych i innowacyjnych rozwiązań dydaktyczno-metodycznych.
  • Poszerzenie kompetencji uczestników sieci o nowe obszary zawodowe i osobiste.
  • Pozyskanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów.

Formy pracy w sieci współpracy i samokształcenia:

Sieć będzie miała formę szkolenia blended-learning, obejmującego warsztatowe i seminaryjne spotkania stacjonarne, spotkania online na platformach edukacyjnych Zoom i Click oraz wymianę doświadczeń online na platformie Moodle.

Szanowni Państwo, ze względu na sytuację epidemiczną, odwołujemy zaplanowane stacjonarne spotkania uczestniczek i uczestników sieci. Poinformujemy o terminach spotkań online.

Czas trwania: 100 godzin dydaktycznych/rok szkolny, w tym:

  • spotkania stacjonarne w siedzibie Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis w Katowicach (ul. Drozdów 21 i 17) lub online na platformie edukacyjnej Zoom lub Click – 15 godz.

Spotkania stacjonarne/online będą odbywały się zgodnie z harmonogramem publikowanym na początku każdego roku szkolnego. Tematyka spotkań zostanie opracowana po diagnozie potrzeb uczestników sieci w taki sposób, aby w jak największym stopniu je zaspokoiła. Mogą to być szkolenia z

  • kierowana praca własna online na platformie edukacyjnej Moodle (samokształcenie i współpraca) – 85 godz.

Platforma edukacyjna stanowi przestrzeń wymiany doświadczeń i wirtualnych spotkań, z której uczestnicy sieci korzystają w dowolny sposób, głównie poprzez: publikowanie materiałów, wymianę doświadczeń poprzez narzędzia platformy (forum, blog, wiki), spotkania online (chat). Praca na platformie jest opcjonalna i nie jest związana z koniecznością wykonywania zadań, jak to zwykle bywa w kursach internetowych. Każdy uczestnik sieci może korzystać z tej możliwości współpracy i samokształcenia zgodnie ze swoimi potrzebami i możliwościami.

Serdecznie zapraszam
Grażyna Skirmuntt

Harmonogram spotkań stacjonarnych:

Data spotkania stacjonarnego

Proponowana tematyka

4 listopada 2020 r.
w godz. 15:00 – 18:00

Zajęcia stacjonarne

  • Zasady udziału i formy pracy w sieci samokształcenia i współpracy.
  • Cele sieci Zafascynować nauką.
  • Integracja uczestników sieci.
  • Diagnoza potrzeb i ustalenie listy zagadnień do realizacji w ramach sieci w roku szkolnym 2020/21.
  • Przedstawienie wykorzystania gry karcianej "Wirus" w projektowaniu zajęć przedmiotowych z biologii i zajęć profilaktycznych związanych z Covid 19.

24 marca 2021 r.
w godz. 15:00 – 18:00

Zajęcia stacjonarne

  • Praca z informacją – wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji według podanego kryterium.
  • Sprawdzanie wiarygodności informacji.
  • Myślenie krytyczne w nauczaniu matematyki i przedmiotów przyrodniczych.

2 czerwca 2021 r.
w godz. 15:00 – 18:00

Zajęcia stacjonarne

  • Rozwijanie samodzielności poznawczej uczniów.
  • Strategia wyprzedzająca w nauczaniu matematyki i przedmiotów przyrodniczych.
  • Przykładowy scenariusz zajęć z matematyki z wykorzystaniem strategii wyprzedzającej.

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 80 zł

Termin płatności: 12 października 2020 r.

 

Opublikowano 26 września 2020
Zmieniono 28 października 2020
Zarchiwizowano 4 listopada 2020
Wróć