WARSZTAT MA WZMOCNIĆ I POZWOLIĆ ZNALEŹĆ DOSTĘP DO "PSTRYCZKA", KTÓRY URUCHAMIA WEWNĘTRZNĄ MOTYWACJĘ.

Jak wzmocnić ucznia podczas pracy online z kartami ŚWIAT SIĘ UŚMIECHA?

A gdyby tak zaprosić na szkolenie uśmiechniętych i radosnych gości?

Niech ich pozytywne emocje zadziałają na uczestników jak swego rodzaju rodzaju wirus społeczny. Zarazimy się uśmiechem. Tak zadziałają karty motywacyjne ŚWIAT SIĘ UŚMIECHA, z którymi zapoznamy się na naszym pierwszym warsztacie online. Przedstawiają one uśmiechniętych ludzi z różnych zakątków świata, któ­rych spotkał i sfotografował pogodny i komunikatywny toruński geograf – Artur Anuszewski. Uśmiechy kolekcjonuje już od kilkudziesięciu lat, a w jego barwnym wielokulturowym zbiorze portretów znajdziemy osoby w różnym wieku i o różnym kolorze skóry. Nie są to portrety modelek i modeli podczas sesji zdjęciowych, ale twarze zwykłych ludzi spotkanych przypadkowo w wielu miejscach świata. Obdarzyli oni polskiego podróżnika zaufaniem i uśmiechami, które pozostały już na zawsze utrwalone na jego fotografiach, a niedawno trafiły do zestawu 60 kart ŚWIAT SIĘ UŚMIECHA.

Emocje podpowiadają nam, na czym się skoncentrować, bo są bardzo silnie oddziałującymi komunikatami. Ta niewidzialna gospodarka emocjonalna, jak ją nazywa Daniel Goleman, specjalista od inteligencji emocjonalnej, jest częścią każdej ludzkiej interakcji. Przekazywanie nastroju jest szybkie i skuteczne, obo­jętnie czy jest to uczucie niepokoju i złości, czy też radości i szczęścia. Umiejętnie użyte narzędzia mogą wpływać na samopoczucie ucznia. Takim wzmac­niającym bodźcem są właśnie karty ŚWIAT SIĘ UŚMIECHA. Obrazy silnie oddziałują na naszą psychikę, przywołując wspomnienia, a skojarzenia, które pojawiają się w pracy z nimi, są często "linkiem" do nowych emocji i podsuwają całkiem nieoczekiwane pomysły.
ŚWIAT SIĘ UŚMIECHA to karty z twarzami ludzi, które razem zebrane tworzą olbrzymi zasób życzliwości i energii. Możemy z niego czerpać pozytywną energię pod­czas indywidualnej pracy z uczniem, ale również podczas lekcji w klasie – nawet takiej wirtualnej, w której przyszło nam teraz pracować. Zestaw uzupełniony jest o 60 sentencji na temat uśmiechu, radości i poczucia humoru.

Warsztat oparty na pracy z tymi kartami będzie mieć działanie integrujące, wzmacniające i bardzo mocno otwierające. Na bazie wzbudzonego zaufania i pozytywnej energii, która pojawi się w uczestnikach, dotrzemy do źródeł tego, co nas popycha do działania. Na warsztacie wykorzystamy teorię Susan Fowler – doskonałej konsultantki, coacha i pisarki, która podsuwa wnioski płynące z najnowszych badań naukowych na temat, tego, co ludzi motywuje do różnych działań. Wiedza ta pomoże wesprzeć uczniów w dotarciu do takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć zaangażowanie, ale w również zapewni im poczu­cie sensu i celu. Być może dzięki temu odkryją sposób na spełnienie swoich głębszych potrzeb psychologicznych – autonomii, relacyjności i kompetencji.

Na warsztacie jako uczestnik:

  • zarazisz się pozytywną energią,
  • dowiesz się czegoś o swoich emocjach,
  • dotrzesz do głębszych potrzeb i odnajdziesz własne źródło motywacji.

Na warsztacie jako nauczyciel i wychowawca:

  • poznasz sposoby na wzbudzenie pozytywnego nastawienia na spotkaniach online,
  • dowiesz się, jak wzmacniać pozytywne bodźce w pracy z uczniem,
  • dostaniesz pigułkę wiedzy na temat zarządzania emocjami,
  • poznasz sposób naprowadzenia ucznia na ścieżki wiodące do jego najgłębszych potrzeb

Zapraszamy!
Anna Łoza-Dzidowska i Grażyna Skirmuntt

Opublikowano 11 września 2020
Zarchiwizowano 13 grudnia 2020
Wróć