Grywalizacja - przyjazna dzieciom forma nauki zdalnej i nie tylko... Od teorii do praktyki
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 15 czerwca 2020
Zabawa jest nauką, nauka zabawą.
Im więcej zabawy, tym więcej nauki.
Glenn Domann
Czy nauka może być dla uczniów przyjemnością? Oczywiście, że tak! A czy jest? Często tak, czasem nie. Gdy jest, to nauka wiąże się z przyjemnymi dla ucznia emocjami takimi jak radość, zadowolenie, zaciekawienie. Gdy nie jest, uczniowie doświadczają niepokoju, zagubienia, frustracji, strachu, a nawet lęku. Przyjemność zachęca do powtarzania doświadczeń, które jej dostarczają. Stres wyzwala zachowania unikające. Zaproszenie uczniów do wspólnej zabawy czyni naukę przyjemną!
Zachęcamy do udziału w zgrywalizowanym kursie typu M-learning, którego celem jest poznanie grywalizacji jako metody nauczania z dwóch perspektyw: ucznia i nauczyciela.
Uczestnicząc w kursie wcielicie się Państwo w uczniów szkoły podstawowej poznających jeden z działów historii. Emocje, których kurs z pewnością będzie źródłem, przybliży sytuację, w której znajdują się uczniowie pracujący z zupełnie dla nich nowym materiałem. Dlatego zapraszamy do udziału w kursie nauczycieli wszystkich przedmiotów, a nie tylko historyków. Obiecujemy, że dacie Państwo radę. J Doświadczenie zawodowe pozwoli Państwu ocenić przydatność grywalizacji w projektowaniu własnych zajęć, w całości realizowanych zdalnie lub uzupełniających tradycyjne lekcje szkolne.
Szkolenie w całości ma formę m-learningu i odbywa się na platformie edukacyjnej Moodle. Tematyka kursu obejmuje propozycję zgrywalizowanego fragmentu podstawy programowej z historii (II etap edukacyjny).
Korzyści z udziału w kursie:
- doświadczenie udziału w realizacji partii materiału z historii w zgrywalizowanej formie,
- poznanie sposobu wykorzystania wybranych mechanizmów gier (punkty wiedzy i akcji, awans, zdobywanie dóbr dodatkowych),
- poznanie możliwości wykorzystania grywalizacji w organizowaniu procesu dydaktycznego w formie zdalnej.
Czas trwania kursu: od 15 czerwca 2020 r. godz. 8:00 do 24 lipca 2020 r. godz. 23:55 (6 tygodni)
Liczba godzin: 30
Program kursu:
Czas trwania | Moduł | Tematyka / Oczekiwane efekty |
12 – 15 czerwca 2020 r. | Casting | Uzyskanie indywidualnego dostępu do kursu. Logowanie na platformie. Zapoznanie się z dokumentami kursu. Akceptacja zasad pracy w kursie. |
15 – 21 czerwca 2020 r. | Zdjęcia próbne | Określenie celów udziału w kursie. Poznanie fabuły i mapy gry. Analiza podstawy programowej z historii. Poznanie grywalizacji, jako motywującej metody nauczania zdalnego i stacjonarnego. Poznanie zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem strategii wyprzedzającej. |
22 – 28 czerwca 2020 r. | Dziecko epoki | Udział w zgrywalizowanych aktywnościach związanych z realizacją wybranych zagadnień z podstawy programowej z historii dla II etapu edukacyjnego (epoka napoleońska). |
20 czerwca – 5 lipca 2020 r. | Ścieżki kariery | |
6 – 12 lipca 2020 r. | Cesarz Francuzów | |
13 – 19 lipca 2020 r. | Oczami historii... | |
20 – 24 lipca 2020 r. | Postprodukcja | Analiza przydatności grywalizacji w procesie motywowania uczniów do osiągania sukcesów (edukacyjnych, osobistych, zawodowych). Analiza przydatności grywalizacji i strategii wyprzedzającej w rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych. Ocena przydatności grywalizacji i strategii wyprzedzającej w nauczaniu zdalnym. |
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 120 zł
Termin płatności: 12 czerwca 2020 r.
Szkolenie zakończone.
Koordynatorzy:
Grażyna Skirmuntt
Sonia Gogulla