Model pracy z dzieckiem/uczniem w sytuacjach kryzysowych lub traumatycznych (dzieci przedszkolne i uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej) – 1SD/12

1. Kryzysy w życiu dziecka

  • pojęcie kryzysu.
  • kryzys normatywny (rozwojowy) a kryzys sytuacyjny.
  • podstawowe zasady pracy z dzieckiem w sytuacji straty.
  • rozumienie śmierci przez dziecko.
  • lęki w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

2. Jak pracować z dzieckiem w sytuacji straty

  • rozeznanie rozumienia straty przez dziecko.
  • poszukiwanie dziecięcych zasobów w radzeniu sobie ze stratą.
  • podstawowe wskazówki dla dorosłych (nauczycieli/rodziców) w zakresie wspierania dziecka w sytuacji straty.

3. Rodzina w kryzysie – jak pomóc dzieciom w sytuacji przeżywania przez dziecko straty

  • dostarczenie wiedzy na temat sposobów pracy z rodzicem dziecka doświadczającego straty.
  • dostarczenie wiedzy na temat dziecięcych sposobów reakcji na stratę.
  • system rodzinny w sytuacji straty.
  • sposoby odbarczania dziecka z poczucia winy.

 

Prowadzący: Mirosława Bochner

Zmiana miejsca szkolenia!
Szkolenia będą się odbywały w Katowicach przy ulicy Krasińskiego 21 w Ośrodku "Po Moc" (zobacz plan dojazdu...).

Terminy spotkań: 23, 30 kwietnia, 7 maja i 11 czerwca 2012 r. w godz. 14:00 – 18:00

Uwaga! Spotkanie z dnia 30 kwietnia 2012 r. zostało przeniesione na 11 czerwca 2012 r.

Koszt udziału: 55 zł

Termin ostatecznej wpłaty: 19 kwietnia 2012 r.


Studium pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce – spis modułów

Opublikowano 7 września 2011
Zmieniono 24 kwietnia 2012
Zarchiwizowano 11 czerwca 2012
Wróć