Model pracy z dzieckiem/ uczniem upośledzonym umysłowo – 1SD/8

  1. Podstawowe informacje: klasyfikacja, etiologia i funkcjonowanie dziecka z upośledzeniem umysłowym. Co to znaczy "dobra diagnoza"?
  2. Uczeń z upośledzeniem umysłowym podmiot czy przedmiot systemów? Szanse rozwoju i możliwe zagrożenia. Pytania o kryzysy rozwojowe, kamienie milowe i deprywację potrzeb dziecka.
  3. Praca dydaktyczna z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Uczeń w świecie wiedzy i (nadmiaru) informacji. Jak mówić, by zostać zrozumianym? Jakich odpowiedzi żądać, jakich się spodziewać? Jak motywować do pracy? Jak niwelować zachowania stereotypowe?
  4. Praca psychologiczna z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Rozwój moralny i emocjonalny. Czy niższy iloraz inteligencji determinuje "bycie wiecznym dzieckiem"? Jak rozmawiać o uczuciach?
  5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w klasie (ławce) szkolnej: wychowanie wszystkich ku wspólnej przyszłości. Jak wytłumaczyć dzieciom zasadę: "każdy inny, wszyscy równi" skoro ON, nawet nie dostaje dwój? Czy należy rozmawiać o niepełnosprawności? Gry i zabawy na integrację grupy.
  6. Możliwości i zadania szkoły w procesie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością. Style przywiązania dziecka a typy postaw rodziców wobec wychowania dziecka.
  7. Pedagog, nauczyciel, lekarz, psycholog, terapeuta? Pytanie o tożsamość zawodową w kontekście interdyscyplinarnych zadań. Jak wspierać, żeby nie zwariować? Prewencja wypalenia zawodowego.

 

Prowadzący: Katarzyna Szarawara

Zmiana miejsca szkolenia!
Szkolenia będą się odbywały w Katowicach przy ulicy Krasińskiego 21 w Ośrodku "Po Moc" (zobacz plan dojazdu...).

Terminy spotkań: 20, 27 lutego i 5 marca 2012 r. w godz. 14:00 – 18:00

Koszt udziału: 55 zł

Termin ostateczny wpłaty: 6 lutego 2012 r.


Studium pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce – spis modułów

Opublikowano 7 września 2011
Zmieniono 31 stycznia 2012
Zarchiwizowano 5 marca 2012
Wróć