Model pracy z dzieckiem/uczniem z autyzmem – 1SD/3

1. Komunikacja z dzieckiem autystycznym:

  • określenie kompetencji komunikacyjnych,
  • metody komunikacji alternatywnej,
  • komunikacja wspomagana,
  • niska i wysoka technologia w komunikacji

2. Integracja sensoryczna i jej zaburzenia.

  • Jak poznajemy świat przez zmysły?
  • Omówienie działania poszczególnych zmysłów:
    • dotyk,
    • wzrok,
    • słuch,
    • węch i smak,
    • równowaga,
    • czucie głębokie.

3. Jak odbiera świat dziecko autystyczne z zaburzonymi zmysłami i jak możemy mu pomóc:

  • przystosowanie otoczenia,
  • struktura dnia,
  • plany aktywności,
  • komunikacja.

 

Prowadzący: Małgorzata Brzozowska

Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach

Terminy spotkań: 19, 26 października i 9 listopada 2011 r. w godz. 14:00 – 18:00

Koszt udziału: 55 zł

Termin wpłaty: 16 października 2011 r.


Studium pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce – spis modułów

Opublikowano 6 września 2011
Zmieniono 12 października 2011
Zarchiwizowano 9 listopada 2011
Wróć